Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het regent!!!!!

Featured Replies

Geplaatst:

Het begint hier een beetje te rommelen in de verte... Volgens weeronline.nl komt er een buiengebied tussen 2200 en 2300 uur... Heerlijk op bed liggen met regen en onweer!!

love life!!

Geplaatst:

Jeanne, als je je mobiel laat drogen, eerst open maken EN DE BATTERIJ ERUIT HALEN. Dat heeft men mij ooit vertelt, om de batterij buiten de telefoon te laten drogen.

Geplaatst:

Ja dat wilde ik ook doen, man batterij er uit gehaald alles droog gemaakt[dacht hij] toen moest mijn pin code ingevoerd worden, ik zei nog laat het even drogen dan doen we het morgen nee eigenwijs, eerder had ik al gezegd,als je 1 cijfer in toetst krijg je er 2 of 3, toch proberen en ja mislukt 3x] nou de puk code hebben we ook niet meer,dus kost het morgen hem een nieuwe mobiel,jammer maar helaas. Maarre knmi heeft de waarschuwing ingetrokken van Gelderland,dus nu hopelijk lekker slapen.

Geplaatst:

potverrr...maar twee druppeltjes gehad en toen loste de bui op!

ik hoop dat die uit duitsland nog ff langskomt...de plantjes kunnen wel wat water gebruiken!

Geplaatst:
Ja dat wilde ik ook doen, man batterij er uit gehaald alles droog gemaakt[dacht hij] toen moest mijn pin code ingevoerd worden, ik zei nog laat het even drogen dan doen we het morgen nee eigenwijs, eerder had ik al gezegd,als je 1 cijfer in toetst krijg je er 2 of 3, toch proberen en ja mislukt 3x] nou de puk code hebben we ook niet meer,dus kost het morgen hem een nieuwe mobiel,jammer maar helaas. Maarre knmi heeft de waarschuwing ingetrokken van Gelderland,dus nu hopelijk lekker slapen.

Pukcode noteren in je mailbox ergens....kun je m altijd opzoeken

Hier is het alleen maar een beetje gaan waaien om 22 uur....geen druppel gezien

Geplaatst:

nou de buien waren echt fel hier, heb nog nooit bij mijn weten zulke grote hagelstenen gezien. En ja dat is een goeie van je, dat ga ik dan gelijk opslaan op mijn pc, moet ik ook weer even mee wachten, want de laptop moet nu nagekeken worden,alles doet het niet naar behoren, moeten nu op starten via veilige modes, alles op het scherm is in breed beeld, dus deze moet even een weekje weg of zo, ben ik er niet meer dan weten jullie in ieder geval waarom. hoeveel pech kan je hebben!!!

Geplaatst:

Jammer Jeanne!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik ben blij dat ik tegen de avond met de tuinslang ben rondgeweest

Er kwam een grote bui uit Duitsland en boven ons loste die op

Schrijffouten onder voorbehoud

Geplaatst:

Het werd donker, er kwam wind, er kwam onweer, ik snel plantjes veilig zetten i.v.m. hagel of dat soort gedoe... nou het is nu weer helder, windstil en 21 graden... geen spatje regen gezien.... dat word morgen een rondje tuinslang

Geplaatst:

Ja, geweldige grote dreigend rommelende vreselijk hoge wolken kwamen eraan... BBQ stond nét aan... en toen.... kwamen er (net als bij Eva in Friesland) écht maar 2 druppels uit...

En helaas kwam er uit de volgende ook nix vallen.

Maar we hebben wél een geweldig schouwspel gehad aan al dat wolkengeweld (in combinatie met avondrood van ondergaande zon).

Helaas had ik dan vandaag nét de goeie camera niet meegenomen. Anders waren het superfoto's geworden.

Dit is de bui die jullie zoveel hagel heeft gegeven.

imag038574921337820682.JPG

imag038654061337820692.JPG

En op de volgende foto is ie voorbij en op weg naar Eva...

imag039185141337820799.JPG

Geplaatst:

hier is naar mijn weten ook niks gevallen of het moet snachts gebeurd zijn

Geplaatst:

Ik had heel wat verwacht, maar de 1 mm is hier nog niet eens gehaald! vandaag toch maar eens met de tuinslang rond!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geplaatst:

Het heeft hier gistermiddag/avond 4 uur lang gerommeld. De hond was helemaal van slag (muts). Drukkend en dreigend. Uiteindelijk is er geen drup gevallen. Vanavond maar eens met het gietertje aan de gang.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Vannacht heeft het hier wel geregend! En niet echt weinig. Niet dat t met geweld de lucht uit kwam. Wel donder en bliksem gezien gisteravond maar toen bleef het nog droog. Vanavond maar kijken of ik met de gieter overal langs moet.

Good things come in small packages

Geplaatst:

Hier het best groeizame weer..gisteravond/vannacht een langzame maar gestage regenbui..nu 22 graden..28 verwacht. Het is een niet in de tuin werken dag volgens de maankalender..dat gaat niet lukken..er is zoveel dat nog de grond in moet.. nou, ik ga het maar gewoon goen

Geplaatst:

Gisteren en vandaag geen drupje gezien.

Wel al twee dagen loei-benauwd. Tussen 25 en 30 graden. Echt te warm voor de tuin. Vanmorgen moest ik voor negenen bij de ezeltjes zijn voor de hoefsmid. Na een uurtje was ik kletsnat zo warm was het al.

Vanavond rond 8 uur was het in de schaduw redelijk en heb ik nog een paar uurtjes in de tuin gewerkt.

Geplaatst:

hier nog steeds geen druppel regen gehad...het mag nu toch gauw gebeuren!

ik ben het gieteren meer dan zat.

ondanks alle hitte moest ik toch echt in de tuin bezig....ook het onkruid schoot met volle kracht de grond uit!

en helaas overleven zij wél zonder extra water

Geplaatst:

Zo, ik heb hard "gebeden" (geklaagd dat t te droog was ) om regen..gebed verhoord, net een lekker vet buitje zomaar over ons heen ( meestal gaat t langs.) Morgen geen gesleep langs de nieuwe plantjes

Geplaatst:

Het plenst hier ........een half uur geleden alles water gegeven

Geplaatst:

Hier nog steeds nix nada noppes.... geen drup...

Maar wel té gek werkweer vandaag... eindelijk!!!

Geplaatst:

Gister een beetje regen gehad

't Is nu wel erg lekker, zonnetje, weinig wind en niet zo belachelijk warm

Geplaatst:

Hier nog steeds belachelijk warm, en ook droog. Komt nu mooi uit, we (=Joep) hebben gisteren de halve hectare aan grasland gemaaid, en dat moet nu goed drogen tot hooi.

Houden jullie die regen dus maar even, dan mag het hier van het weekend weer!

Geplaatst:

Er komt raar nat spul uit de lucht!! Mini-buitje die Groningen nét schampt... Vogeltjes vinden het ook fijn... zitten zich gelijk lekker te wassen...

Geplaatst:

ga ik vanuit leeuwarden op de fiets (moest 25 km fietsen) begint het ineens te spoelen gelukkig was dat maar 5 minuutjes.

Geplaatst:

Het heeft hier al een tijdje niet meer geregend, op een klein buitje op de moestuindag na.

De grond begint al droog te worden en de regentonnen raken op, dus kom maar op met die regen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.