Geplaatst: 4 juli 201411 j Hier heeft het eventjes een beetje gedruppeld en nu schijnt de zon volop. Waar blijft dat onweer??? moestuinieren is als zwemmen of fietsen, je verleert het nooit
Geplaatst: 4 juli 201411 j Als het iets wordt zoals op 8 en 9 juni dan mag je het gerust hebben, wij hebben hier schade genoeg gehad. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 5 juli 201411 j Hier regent het heerlijk! Mijn regenton is ook leeg met dat water giet ik de blauwe bessen struiken dus ik hoopdat het nog even lekker door regent. De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
Geplaatst: 5 juli 201411 j Afgelopen 28 dagen: ca 10 mm in totaal. Maar daar komt nu eindelijk verandering in: vanochtend al bijna één mm. Evenveel als de laatste drie weken! Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 5 juli 201411 j Ja. Hier op de tuin ietsje regen. Van de week 10 mm gevallen en nu wat gespetter. Het is echt gort en gortdroog. Al heel lang. heel lang.
Geplaatst: 5 juli 201411 j Hier ook regen, vannacht wat, en nu weer.Eindelijk, heel fijn. Edit:Heb net de buienradar bekeken, ook vannacht en morgen is de linkerkant van het land aan de beurt
Geplaatst: 6 juli 201411 j check, hier gevallen helemaal top: alle tonnen vol, planten met volle buikjes nou weer even een weekje zon en dan weer zo'n sessie graag
Geplaatst: 6 juli 201411 j Die regen van gister was de moeite niet, ik hoop toch dat het vandaag beter gaat regenen zodat mijn potten ook wat op kunnen vangen, anders kan ik alsnog met de tuinslang aan de gang. Alleen die wind, die mag wegwezen van mij, mijn tomatenplanten waaien om zodat ik ze beschut moet gaan zetten, das toch niet leuk.
Geplaatst: 6 juli 201411 j Geen regen hier. Of nou ja, wel wat spetters. Alles van vandaag waait ook langs ons heen Dat wordt weer sproeien... facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 6 juli 201411 j Hier valt het bar tegen met de regen. Had ik net de was buiten hangen, hoorde ik de donderbui naderen. Gauw de was naar binnen gedaan, maar daarna klaarde het alweer op. Zo gezegd een pestbuitje.
Geplaatst: 6 juli 201411 j nou weer even een weekje zon en dan weer zo'n sessie graag Ja, en dan nog bij voorkeur 's nachts Wel lekker rustig aan het strand...
Geplaatst: 6 juli 201411 j Heb ik net lopen klagen... moet ik nu toch melden dat er maar liefst 11 á 13 mm is gevallen. De stoppen klapten er ook uit door de bliksem, maar dat hoort in een ander topic facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 6 juli 201411 j Jullie met jullie echte moestuinen zijn natuurlijk blij met de regen. Terwijl ik het alleen maar rot vind. Zo bang dat mijn bak te nat staat!
Geplaatst: 7 juli 201411 j @Balto: maar het is ook goed voor de wei! Ontopic: gisteren weer flink nat geworden, vandaag even uitrusten en dan schrap zetten. De voorspelling voor di-wo-do staat nu op een 60mm! Home is where the harvest is.
Geplaatst: 8 juli 201411 j Prima zo. Nu al 7mm, heel rustig, 2 mm per uur, de grond zal het kunnen opnemen. Dat mag nog wel wat meer worden, Rotterdam en omgeving was nogal slecht bedeeld: ongeveer 10 mm in de laatste 28 dagen bij mij. Als er een hemelkraantje was, had ik dat eerder wel opengezet Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 8 juli 201411 j Net de Jostabes geplukt,en regend hier ook lekker zacht. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 8 juli 201411 j Valt met bakken uit de lucht...al úren..... gelukkig gisteravond mn piepers geoogst.
Geplaatst: 8 juli 201411 j Pff eerst een maandlang geen regen en nu weer alles in 1 keer enkele dagen lang Heb mijn paprika's (stonden op het terras in potten) maar naar binnengehaald en voorlopig in de veranda gezet. De kleine thuis zo fier als een gieter dat er plantjes in zijn veranda staan met groene pararikas aan
Geplaatst: 8 juli 201411 j Nu kan ik ook zeggen: 't regent! De hele ochtend al, langzaam begonnen met zachte regen en nu regent het flink. De grond is vochtig genoeg om het water op te nemen. Heerlijk, ik ben buiten bezig met regenjas aan. Boomstronken van coniferen uit de nieuwe moestuin in verlengde fietskar en hup naar de vuilstort. Zeiknat weer terug, natte kleren uit en een berichtje tikken. Vanmiddag weer aan de slag, klimop bij ex knippen, die groeit onder de dakpannen door naar binnen toe. Ook hierbij komt de regen heel goed van pas, ik hoest me altijd kapot van het stof als ik die klimop knip, nu zal ik daar geen last van krijgen. Leve de regen!
Geplaatst: 8 juli 201411 j Met die regen schiet de rabarber omhoog...hij's enorm groot aan't worden.Al de regentonnen zitten vol Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Geplaatst: 8 juli 201411 j Hier ook eindelijk de hele dag al een heerlijk mals regentje. Vandaag gelukkig eens geen gesjouw met gieters alleen één gietertje voor de tomatenplanten in m'n Lidl-kasje.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.