greetje Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 waar was het forum?kreeg een scherm to many connections? teveel lezers??? Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 Ja ik ook.storing denk ik dan?Gelukkig niet bij mij.Maar waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar en hoeeeeeeeeeeeeee Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenneke Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 Gelukkig het forum doet het weer . Pfffffff kreeg al ontwenningsverschijnselen Maar inderdaad de melding "too many connections" kreeg ik ook Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
impy101 Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 Vandaag de dag post ik alleen nog maar in het V&A forum zodat ik niet onbedoeld tere zieltjes beledig (het is toch wat...) met mijn eerlijkheid. Ik maak wel een kleine uitzondering. Wat je moet weten van hosts: ze liegen om klanten te winnen en behouden. De echte reden dat het forum offline was: een systeem beheerder in het datacenter (waarschijnlijk de host zelf) had een foutieve configuratie doorgevoerd waardoor een aantal servers niet meer goed wilde functioneren. Pas na het juist herconfigureren van de fout deed alles het weer. Bron: Willem, medeweker in het Datacenter te Groningen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 Valt mij in het algemeen op dat er best vaak gesodemieter is met een forum wat er even uit ligt. Is dat normaal? Heb alleen ervaring met veel kleinere websites, die dus ook veel minder belasting veroorzaken. Of komt het doordat het uiteindelijk een non-profit forum is en er dus niet de allerbeste hosting betaald word/kan worden? Of is het gewoon een flut hostingsbedrijf? Ach, het is altijd even afkicken.. Maar ook eventjes complimenten voor hoe vaak dit forum wél online is: aangezien het totaal non-profit is Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
impy101 Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 (edited) Dennis, het is niet totaal non-profit. Het is een goed beheerde forum dat zelfs vandaag de dag nog beheerd wordt door een semi-ervaren beheerder. Er komen inkomsten binnen d.m.v. Google Ads die mogelijk voor een groot deel (misschien wel alles) van de hosting kosten zorgen. Wat betreft de host; Deziweb. Prutsers zijn het. Dure prutsers zelfs. Heb de beheerder een tijd geleden een PM gestuurd met daarin een goude tip om over te stappen naar een betere en zelfs ietswat goedkopere host. Met het geld dat over blijft (als er geld overblijft) kan er weer andere dingen gedaan worden om het forum eventueel te verbeteren (denk hierbij aan een nieuwe, zelfgemaakte theme voor het forum of een heleboel nieuwe (eventueel betaalde) functies.) Er kan zelfs een MTF dag gefundeerd worden als er geld over zou blijven. Wie weet... Edited July 21, 2014 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelsientje 60 Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 Hier precies de zelfde melding! Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limoen Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 Jeeee! Het forum is er weer! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 Waren we weg ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mijke Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 pfieuw, ik heb jullie gemist! Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 En dat ook nog op een avond/nacht dat het (hier) aan één stuk regende en we niet eens jullie blijde kreten daarover konden meebeleven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 Gisteravond en vandaag alleen maar regen en dan ook nog eens geen forum om de tijd te doden. Nu is het weer droog en het forum is weer online Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 Ik dacht dat het kwam doordat het forum overbelast was, omdat het eindelijk regende en iedereen zijn (m/v) blijdschap daarover kwijt wilde Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 De oorzaak is mij nog niet helemaal duidelijk (de error too many connections lijkt mij niet helemaal te passen), vanavond eens kijken in de logboeken. Ik kon zelf in ieder geval niet bij de mysql database komen dus het is de vraag of het aan onze server lag... @dennislp: Een terechte observering. De oorzaken van langdurige storingen zijn meestal hosting gerelateerd, sterker nog ik kan mij geen enkele storing herinneren die veroorzaakt werd doordat wij iets met een verkeerde instelling of software hebben gedaan. Je begrijpt, overstappen naar een meer stabiele/professionele partij staat op het wensenlijstje. Ook daar zal vast wel eens een storing of fout optreden maar waarschijnlijk niet in dezelfde mate als bij het huidige bedrijf. Zodra het contract is afgelopen moet daar, binnen wat financieel mogelijk is, naar gekeken worden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
impy101 Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 (edited) @Jorg... Mja... Ik wil hier verder geen details over kwijt, maar kijk even je contract na. Twee van mijn werknemers hebben in 2009 en 2011 beide een VPS gehad voor een onbekende periode bij Deziweb en hebben niet opgezegd volgens de "Deziweb procedure" waardoor ze nog eens 30 euro administratie kosten moesten betalen om daar weg te gaan. Ik meen dat één niet tijdig had opgezegd. Waarom die ander ook 30 euro moest betalen weet ik niet. Ik zal het morgen eens vragen. Kortom: doe je huiswerk. De huidige eigenaar is tenslotte een ongelikte beer (als ik de verhalen mag geloven). Edited July 22, 2014 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted July 22, 2014 Share Posted July 22, 2014 Gelukkig het forum doet het weer . Pfffffff kreeg al ontwenningsverschijnselen Maar inderdaad de melding "too many connections" kreeg ik ook Ik had dezelfde melding.....én dezelfde ontwenningsverschijnselen. Dat laatste hebben er hier wel meer, denk ik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eveline68 Posted July 22, 2014 Share Posted July 22, 2014 Hier ook, toen maar weer iets anders wezen doen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts