Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

off-line..20-21-7


greetje

Aanbevolen berichten

Vandaag de dag post ik alleen nog maar in het V&A forum zodat ik niet onbedoeld tere zieltjes beledig (het is toch wat...) met mijn eerlijkheid. Ik maak wel een kleine uitzondering.

 

Wat je moet weten van hosts: ze liegen om klanten te winnen en behouden.

 

De echte reden dat het forum offline was: een systeem beheerder in het datacenter (waarschijnlijk de host zelf) had een foutieve configuratie doorgevoerd waardoor een aantal servers niet meer goed wilde functioneren. Pas na het juist herconfigureren van de fout deed alles het weer. Bron: Willem, medeweker in het Datacenter te Groningen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Valt mij in het algemeen op dat er best vaak gesodemieter is met een forum wat er even uit ligt.

 

Is dat normaal? Heb alleen ervaring met veel kleinere websites, die dus ook veel minder belasting veroorzaken. Of komt het doordat het uiteindelijk een non-profit forum is en er dus niet de allerbeste hosting betaald word/kan worden? Of is het gewoon een flut hostingsbedrijf?

 

Ach, het is altijd even afkicken.. Maar ook eventjes complimenten voor hoe vaak dit forum wél online is: aangezien het totaal non-profit is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dennis, het is niet totaal non-profit. Het is een goed beheerde forum dat zelfs vandaag de dag nog beheerd wordt door een semi-ervaren beheerder. Er komen inkomsten binnen d.m.v. Google Ads die mogelijk voor een groot deel (misschien wel alles) van de hosting kosten zorgen.

 

Wat betreft de host; Deziweb. Prutsers zijn het. Dure prutsers zelfs. Heb de beheerder een tijd geleden een PM gestuurd met daarin een goude tip om over te stappen naar een betere en zelfs ietswat goedkopere host. Met het geld dat over blijft (als er geld overblijft) kan er weer andere dingen gedaan worden om het forum eventueel te verbeteren (denk hierbij aan een nieuwe, zelfgemaakte theme voor het forum of een heleboel nieuwe (eventueel betaalde) functies.) Er kan zelfs een MTF dag gefundeerd worden als er geld over zou blijven. Wie weet...

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

De oorzaak is mij nog niet helemaal duidelijk (de error too many connections lijkt mij niet helemaal te passen), vanavond eens kijken in de logboeken. Ik kon zelf in ieder geval niet bij de mysql database komen dus het is de vraag of het aan onze server lag...

 

@dennislp: Een terechte observering. De oorzaken van langdurige storingen zijn meestal hosting gerelateerd, sterker nog ik kan mij geen enkele storing herinneren die veroorzaakt werd doordat wij iets met een verkeerde instelling of software hebben gedaan. Je begrijpt, overstappen naar een meer stabiele/professionele partij staat op het wensenlijstje. Ook daar zal vast wel eens een storing of fout optreden maar waarschijnlijk niet in dezelfde mate als bij het huidige bedrijf. Zodra het contract is afgelopen moet daar, binnen wat financieel mogelijk is, naar gekeken worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jorg... Mja...

 

Ik wil hier verder geen details over kwijt, maar kijk even je contract na. Twee van mijn werknemers hebben in 2009 en 2011 beide een VPS gehad voor een onbekende periode bij Deziweb en hebben niet opgezegd volgens de "Deziweb procedure" waardoor ze nog eens 30 euro administratie kosten moesten betalen om daar weg te gaan. Ik meen dat één niet tijdig had opgezegd. Waarom die ander ook 30 euro moest betalen weet ik niet. Ik zal het morgen eens vragen.

 

Kortom: doe je huiswerk. De huidige eigenaar is tenslotte een ongelikte beer (als ik de verhalen mag geloven).

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig het forum doet het weer . Pfffffff kreeg al ontwenningsverschijnselen

 

Maar inderdaad de melding "too many connections" kreeg ik ook

 

Ik had dezelfde melding.....én dezelfde ontwenningsverschijnselen. Dat laatste hebben er hier wel meer, denk ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...