Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Varkensvlees verkoop op de Moestuinfoumdag sept. 2014


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Ook op deze MTFD hebben we weer wat varkensvlees om te verkopen.

 

We maken er standaard pakketten van, met wat speklappen, karbonades, hamlappen, gehakt, poulet, schnitzels, braadworst, etc.

 

Wil je 1 of 2 kilo, dan kan je doorgeven welk stukje vlees je in ieder geval in het pakket wilt hebben. Dan valt er een ander stukje af. Dit omdat er nou eenmaal veel verschillende stukken vlees zijn. En je niet alles in 1 of 2 kilo kunt proppen.

Boven de 2 kilo komen alle stukken wel zo ongeveer aan bod denk ik.

 

Het ligt een beetje aan de bestellingen wat we doen qua invriezen... Als er mensen zijn die hammen of koppen of grotere stukken spek (of zo'n mooi stuk vlees willen die Estemy laatst liet zien in het andere vlees-topic ) willen, dan moet het varken in de week voor de MTFD worden verwerkt. Dat kost wat minder tijd qua verpakken, vandaar.

Worden er alleen maar pakketten besteld, dan verpak ik het liever een week eerder. En vriezen we het in. Met een koelbox houd je het dan mooi ijskoud op de terugweg naar huis.

 

De prijs is 10 euro per kilo voor actieve Moestuinforum-leden. Dan hebben we het helemaal mooi voor je gesneden, en verpakt in vacuüm-seal-plastic. Blijft het lekker lang goed in je vriezer Het is een hele klus, maar dan heb je ook wat!

 

Ik ga ook een gedroogde ham (Prosciutto di Zelhem) versnijden, die hangt nu iets langer dan een jaar. En is zeer mooi op smaak gekomen! Niet te zout (wat ik in het begin wel jammer vond, maar daardoor proef je tenminste het VLEES ) en het smelt zo ongeveer in je mond

Zie ook hier: gedroogde-rauwe-ham-t11788.html Op de vorige MTFD kon je al wat proeven, dat was diezelfde ham. Ik moet alleen nog even mijn best doen op flinterdunne plakjes.

 

De prijs is 3 euro per 100 gram.

 

Deze Moestuinforumdag kunnen we ook leveren: gerookte (gezouten) stukken spek. Die zouten en roken we dus zelf, en omdat het vrij bewerkelijk is, vragen we er wat meer voor.

Ik heb reeds gesneden spekblokjes van het vorige varken, en eventueel ook grotere stukken van deze week. Die laatste grotere stukken zijn niet van het buikspek, maar van de kinnebakken. Dus een stukje vetter.

 

In de zakjes met blokjes zit 250 gram voor 3,50 of 150 gram voor 2,10.

 

Van de grote stukken kan je zelf aangeven hoeveel gram je ongeveer wilt, ik schat dat de stukken nu zo'n 500 tot 800 gram wegen, maar na het zouten en roken wegen ze minder. De prijs is dan (ook, net als van de blokjes) 14 euro per kilo.

 

Omdat we die stukken gaan roken, kan ik bijvoorbeeld ook wat braadworsten meeroken. Niet echt een rookworst dus, maar wel een gerookte worst Omdat ik die niet eerst nog een week lang insmeer met zout/suiker/specerijen, is de prijs gewoon hetzelfde als de kiloprijs van het pakket.

 

Dus, extra bij te bestellen:

- Gerookte en gezouten spekblokjes = 3,50 voor 250 gram, 2,10 voor 150 gram.

- Gerookte en gezouten stuk kinnebakspek, zelf aangeven hoeveel gram, 14 euro per kilo.

- Gerookte braadworst, 10 euro per kilo, over het algemeen wegen ze zo'n 200 tot 250 gram.

 

gerookt-buikspek-plakjes-blokjes-342851411286159.JPG

 

speklappen-vlees25671406099365.JPG

Foto252093321390984539.jpg

Foto190031581390984420.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm... Ziet zoooo lekker uit:)

Moet ik NU bestelling plaatsen? Dan graag speklapjes van bovenste foto, kilo of 3, kan in een stuk (hoef niet te snijden). Stukje schouder, a 2 kilo.... nog wat... iets later .. Met mijn vrouw overleggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reserveer maar vast weer 5 kilo, Jorieke. Maar zonder lever. (Misschien zit dat er niet eens in )

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Volgende week gaan we het vlees verpakken, van het Wolvarken-Kunekune varken dat naar de slager gaat. Mocht er dus nog iemand zijn die speciale wensen heeft qua verpakken (voor 1 of 3 personen bijv.) of een speciaal stuk vlees zou willen hebben...? Dan hoor ik dat wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Nou, het vlees ziet er erg mooi uit! De speklappen zijn alleen... VET We hebben normaal al geen 'magere' speklappen (waar ik mij in de supermarkt zo aan kan ergeren ), maar deze zijn toch echt wel een stukkie vetter. Lekker krokant bakken dus, dan bak je een boel weg

 

Voor de liefhebber hebben we ook nog pakjes lever, maar ook bijvoorbeeld lekkere dikke ribben/vleesribben. En eventueel een poot voor in de snert. Voor die poten reken ik 5 euro de kilo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker Gwen!

 

Deze Moestuinforumdag kunnen we ook leveren: gerookte (gezouten) stukken spek. Die zouten en roken we dus zelf, en omdat het vrij bewerkelijk is, vragen we er wat meer voor.

Ik heb reeds gesneden spekblokjes van het vorige varken, en eventueel ook grotere stukken van deze week. Die laatste grotere stukken zijn niet van het buikspek, maar van de kinnebakken. Dus een stukje vetter.

 

In de zakjes met blokjes zit 250 gram voor 3,50 of 150 gram voor 2,10.

 

Van de grote stukken kan je zelf aangeven hoeveel gram je ongeveer wilt, ik schat dat de stukken nu zo'n 500 tot 800 gram wegen, maar na het zouten en roken wegen ze minder. De prijs is dan (ook, net als van de blokjes) 14 euro per kilo.

 

Omdat we die stukken gaan roken, kan ik bijvoorbeeld ook wat braadworsten meeroken. Niet echt een rookworst dus, maar wel een gerookte worst Omdat ik die niet eerst nog een week lang insmeer met zout/suiker/specerijen, is de prijs gewoon hetzelfde als de kiloprijs van het pakket.

 

Dus, extra bij te bestellen:

- Gerookte en gezouten spekblokjes = 3,50 voor 250 gram, 2,10 voor 150 gram.

- Gerookte en gezouten stuk kinnebakspek, zelf aangeven hoeveel gram, 14 euro per kilo.

- Gerookte braadworst, 10 euro per kilo, over het algemeen wegen ze zo'n 200 tot 250 gram.

 

gerookt-buikspek-plakjes-blokjes-342851411286159.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jorieke, ik kom niet op de MTFD, maar ben het weekend daarna wel in Hengelo (Gld). Zou je dan nog wat vlees voor me hebben ?? ik zou heel graag 2 van die gerookte worsten willen kopen en een stuk kinnebakspek lijkt me ook heel lekker. Ook een poot is van harte welkom voor de erwtensoep....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jorieke,

 

Ik vries vlees niet graag in thuis, maar ben wel erg benieuwd naar het verse veelbesproken vlees van je. Zou ik nog een portie voor 1 dag bij je mogen kopen? Dan zet ik dit dezelfde avond nog op het vuur. (Een karbonade, varkenslap of blokjes. liever geen worst of speklap )

 

Hopelijk is het op deze termijn nog mogelijk, anders wacht ik netjes tot volgend jaar.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na het weekend maak ik het voor je klaar, dan weet ik ook wat de worsten en het spek wegen na het roken. Hoeveel gram had je ongeveer willen hebben van dat kinnebakspek?

 

Maakt me niks uit, heb een grote vriezer, dus het komt vanzelf op Zeg maar tussen 400 en 800 gram of zo

Heb je nog meer karbonaadjes die niet in grote pakketten zitten toevallig ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...