Yuras Posted August 6, 2014 Share Posted August 6, 2014 (edited) Ik heb aantal plantjes te ruilen/te koop/te geven en aantal zaadjes die neem ik mee en ga ter plekke uitdelen.Zaadjes te ruil/te geven: - Tomaten >25 soorten - Augurken >20 soorten - Rode bieten - koolraap - Radijs Amethist (hopelijk rijpt het op tijd ) http://www.zaden-online.eu/Groentenzaden/R/Radijs-Amethyst/prod_1393.html - Physalis peruviana (goudbessen) - Physalis edulus (tomatillo) - Verschillende een-en meerjarige bloemen Planten: - Appelboompje Antonovka (weknow) - aardbeien stekken (doordragend ras, naam onbekend) - Bosaardbeitjes rood en geel - Bewortelde eenjarige druivenstekken: - Isabella 1Geedee 1Jane Doe - Berezka (zuid-Oekrainse versie van Vroege-van-de-laan, wel veel lekkerdere daar ) 1st Jane Doe - Traminer 1Jane Doe 11Geedee - Sylvaner 1st 1Jane Doe 11Geedee - Muscat Moravsky 11Geedee - Pino Noir 1Geedee 1Jane Doe - Chardonne 11Geedee - Zwaarte bessen eenjarige stekken 3st - Early River patio kersenboompje (enting op andere boom gelukt, dus deze mag weg). (angela) - Zaailingen van waalnoot 5st 1weknow 1Geedee 1Esthe76r 2Loraine - Zaailingen van hazelnoot 11st 1weknow 1Loraine - eenjarige granaatappel 1st Esthe76r - eenjarige mandarijn 2st - eenjarige grapefruit 1st (angela) - 2 coniferen (cypress (?)) licht en donker groen Kibas Op zoek ben ik naar enthout van - abrikozen (behalve Troos Oranje, Petit Muskaat en Hongaarse) - Perziken (behalve Melred, Saturn9Sanne) en Champion) - Pruimen kwetsen (behalve Hauszwetsche) - peren Noordhollanse suikerpeer, Kruidenierpeer - appels Glockenapfel, Karmijn de Sonnaville, Melrose. - Kruisbessen (behalve alle 3 Hinnomaki, White smith, Mucurinec, Malahit) - ????? iets leuk Edited September 11, 2014 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted August 6, 2014 Share Posted August 6, 2014 Pb verzonden voor ruilen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted August 6, 2014 Share Posted August 6, 2014 @ Yuras Volgens mij had ik lang geleden al een kleine walnotensoort-zaailing bij jou gereserveerd...? (Maar als je er meerdere kwijt wilt, ook andere soorten....ik weet er zeker een goede plek voor) Hetzelfde geldt voor zaailingen van hazelaars. 1 graag. (Heb je er meer over: ook welkom) Maar...ik wil niet alles wegkapen voor anderen, dus kijk maar of je echt iets over hebt als je andere wensen kent! Die appel "Antonovka" is ook wel interessant. Er is geen Nederlandse info over te vinden, maar ze wordt algemeen ook als zaad aangeboden omdat het een ras is dat redelijk soortecht te zaaien is. Is die van jou een zaailing of een geënte? Als je belangstelling hebt voor een entstek van de kruisbes "Captivator", geef dan even aan hoe je die het liefst wilt. Is een stekelloze, maar minder om vers te eten. Wat vlak van smaak en daarom eerder voor jam of zo. Verder ben ik best benieuwd naar je assortiment tomaten, augurken en bloemen. Weet niet of je tijd en zin hebt om daar lijstjes van te maken? Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yuras Posted August 6, 2014 Author Share Posted August 6, 2014 Antonovka is ge-entte boompje. Vorig jaar door Jan (van www.fruittuin.com) geent en is tweede bij mij. Dit jaar gebruikt voor onderstam te krijgen (markottiren, en dat gelukt , dus boompje mag aan iemand). Tomaten overzicht is hier te vinden blog/Yuras/mijn_seizoen_2014_b-3303.html maar komen nog F2, F3 en F4 de bij.Augurken lijst maak ik later (veel komen uit Duitsland en Oost-Europa),Bloemen... Mirabilis Jalapa en Longiflora, Matthiola incana en Bicornis, Lage en hoge africantjes (zels geoogste zaden van kruising Bolero+Quenn Sophie+Mr. Majestic +... allemaal oranje met bruine strepjes-vlekken), Cosmos div. kleuren, Cherianthus cheirii (muurbloemen), kan wel Plox paniculata zaadjes oogsten..... Wat Captivator betreft... Kan wel proberen met stekken, of wat anders kan... En noten zaailingen neem ik alles wat kan vinden en restanten + (1+1) zullen van jouw Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yuras Posted August 6, 2014 Author Share Posted August 6, 2014 Augurken lijst - Nezhinski 12 - Kapel'ka (druppeltje) - Zasolochny 65 - Concurrent - Rodnichok F1 - Rodnichok - Dalnevostochny 27 (Verre oosten 27) - Pal'chyk (vingertje) - Elizabeth F1 - Kustavy (Struik) - Libella F1 - Verasen' (september) - Kleine scherpe - Stimora F1 - Hokus - Delikatess - Vorgebirgstraube -Cornichon de Paris - Charlotte F1 - Vert petit de Paris Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted August 6, 2014 Share Posted August 6, 2014 Antonovka is ge-entte boompje. "Verkocht" aan weknow??? Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted August 6, 2014 Share Posted August 6, 2014 Wat voor walnoten soort(en) is (zijn) het? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yuras Posted August 6, 2014 Author Share Posted August 6, 2014 Antonovka is ge-entte boompje. "Verkocht" aan weknow??? "Als je wil" Wat voor walnoten soort(en) is (zijn) het?Helaas, onbekend. Die staat in de tuin al heeel lang. (+-50 jaar ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted August 6, 2014 Share Posted August 6, 2014 Ik heb interesse in de patio kers, wat zou je ervoor willen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nasuada Posted August 6, 2014 Share Posted August 6, 2014 Woow wat veel soorten tomaten. Heb slecht internet verbinding hier op de camping dus. Is wat lastig google. Ik heb belangstelling voor zwarte en evt ander kleurige tomaten en bijzondere lage soorten die ik in potten in de kas kan houden ( max 50 cm)Ik heb aan een paar zaadjes genoeg.Ik plaats mijn lijstje na 18 augustus wellicht dat daar ook iets voor jou bij zit. Leuk hoor! Quote https://www.deblijehoeve.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yuras Posted August 6, 2014 Author Share Posted August 6, 2014 Ik heb interesse in de patio kers, wat zou je ervoor willen?In maart gekocht voor 10 Euro. Wat wil ik ervoor? Weet ik niet. Als je dit echt wilt, dan krijg je. Voor eeuwige dankbaarheid Of wat je zelf wil betalen of geven. Jouw lijst wel bekeken, staat niks voor mij, helaas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yuras Posted August 6, 2014 Author Share Posted August 6, 2014 Woow wat veel soorten tomaten. Heb slecht internet verbinding hier op de camping dus. Is wat lastig google. Ik heb belangstelling voor zwarte en evt ander kleurige tomaten en bijzondere lage soorten die ik in potten in de kas kan houden ( max 50 cm)Ik heb aan een paar zaadjes genoeg.Ik plaats mijn lijstje na 18 augustus wellicht dat daar ook iets voor jou bij zit. Leuk hoor!Zwarte heb ik wel, lage, helaas, niet. Ten minste in de vollegrond buiten zelfs lage soorten groeien minstens 1m hoog. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted August 6, 2014 Share Posted August 6, 2014 (edited) Ik wil hem erg graag, dank je. Mijn lijst is nog niet klaar, ik update regelmatig ik heb net toevallig nog 1 Deutzia 'Gracilis' - bruidsbloem toegevoegd.Kijk af en toe een keer of er iets voor je tussen zit? Ik moet in ieder geval ook nog zaden toevoegen. Ik heb nog wel een tamme kastanje zaailing als je interesse hebt? Edited August 6, 2014 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted August 6, 2014 Share Posted August 6, 2014 Hallo Yuras, Mooie lijst Ik zou graag wat gewortelde druivenstekken willen; als het niet té brutaal is van elk eentje. Is dat wél te brutaal dan graag een Pino Noir, een Frankenthaller, een Riesling en een Isabella. Ik kan enthout van mijn 30 jaar oude blauwe pruimenboom voor je nemen( moet dat niet beter in de winter?) Ik weet helaas niet de naam meer. Enthout van onbekende oude Limburgse appelrassen? (niet de notaris) Ook enthout van mijn kersenboom (ras onbekend) en van een Regina kersenboom. Ik heb een 20 jaar oude Actinidia arguta "Issai" in de kas staan, kun je daar iets mee? Verder nog een gewone kiwi (3 jaar oud) en een jostabes, aardbei "annablanca" en verder zie geedee-s-ruillijst-september-2014-t15071.html O ja:Ik had, destijds gelijk met weknow, ook een grote Italiaanse soort walnoot "gereserveerd" zie walnoot-zaailingen-t13817.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yuras Posted August 6, 2014 Author Share Posted August 6, 2014 Hallo Yuras, Mooie lijst Ik zou graag wat gewortelde druivenstekken willen; als het niet té brutaal is van elk eentje. Is dat wél te brutaal dan graag een Pino Noir, een Frankenthaller, een Riesling en een Isabella. Ik kan enthout van mijn 30 jaar oude blauwe pruimenboom voor je nemen( moet dat niet beter in de winter?) Ik weet helaas niet de naam meer. Enthout van onbekende oude Limburgse appelrassen? (niet de notaris) Ook enthout van mijn kersenboom (ras onbekend) en van een Regina kersenboom. Ik heb een 20 jaar oude Actinidia arguta "Issai" in de kas staan, kun je daar iets mee? Verder nog een gewone kiwi (3 jaar oud) en een jostabes, aardbei "annablanca" en verder zie geedee-s-ruillijst-september-2014-t15071.html O ja:Ik had, destijds gelijk met weknow, ook een grote Italiaanse soort walnoot "gereserveerd" zie walnoot-zaailingen-t13817.htmleen Pino Noir, een Frankenthaller,een Isabella - zeker geen probleem. Gereserveerd 30 jaar oude blauwe pruimenboom - is het een kwets? Gaat het pitje makkelijk los? Zo ja, dan wil ik dit graag. kersenboom (ras onbekend) - Ok, graag. Regina heb ik wel een boompje Enthout van onbekende oude Limburgse appelrassen - Welke appels heb jij? Laat - vroeg, zoet - zuur, stevig - melig.... Als het mogelijk is - een foto van de boom en van de appels... (enthout is wel mogelijk per post sturen, zo als appels rijp zullen zijn voor 28.09, dan graag die proeven Italiaanse waalnoot zaailing stat al lang klaar voor jouw.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted August 6, 2014 Share Posted August 6, 2014 dus té brutaal Ik neem wel wat appels mee voor te proeven 28-9. Dan kun je ze zien, ruiken, proeven. Altijd leuker Er staan 2 verschillende appelbomen; ik maak nog foto's. Enthout opsturen is beter voor de enten inderdaad, ik kan tóch ook enkele takken vast meenemen en koel houden de 28e sept.?? Kers enten komt voor mekaar en die pruimenpitten gaan inderdaad makkelijk los, dus die doe ik ook voor je. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yuras Posted August 6, 2014 Author Share Posted August 6, 2014 dus té brutaal Ik neem wel wat appels mee voor te proeven 28-9. Dan kun je ze zien, ruiken, proeven. Altijd leuker Er staan 2 verschillende appelbomen; ik maak nog foto's. Enthout opsturen is beter voor de enten inderdaad, ik kan tóch ook enkele takken vast meenemen en koel houden de 28e sept.?? Kers enten komt voor mekaar en die pruimenpitten gaan inderdaad makkelijk los, dus die doe ik ook voor je. Niet TE brutaal. Moet nog goed kijken hoeveel van druiven heb ik... Frankenthaller komt van mijn oudere druivelaar, na snoei buurt heb ik aantal stekjes in de grond gestopt en nu zijn ze met wortels. Izabella gebracht van mijn moeder tuin en allemaal beworteld. Pino Noir komt ook van snoeien. Berezka van vorige jaar vakantie gebracht en slecht 2 steken beworteld (te vroeg stekken genomen - in juli), rest gekocht bij kpr.eu en sommige wel beworteld, sommige helemaal niet. Zal opnieuw proberen enkele takken vast meenemen en koel houden de 28e sept dat hoef perse niet, kan ook per post verstuurd worden.pruimenpitten gaan inderdaad makkelijk los en als die nog langwerpig zijn, dan hoogstwaarschijnlijk het om de kwetsen gaat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted August 6, 2014 Share Posted August 6, 2014 Heb je toevallig interesse in een tamme kastanje zaailing? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted August 6, 2014 Share Posted August 6, 2014 Tamme kastanje, zijn eekhoorns daar gek op? We willen verschillende soorten walnoten en tamme kastanje planten. Hier zijn nog van die mooie rood bruine eekhoorns, zullen we daar wel een plezier mee kunnen doen denk ik? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yuras Posted August 6, 2014 Author Share Posted August 6, 2014 Heb je toevallig interesse in een tamme kastanje zaailing? Nee, dank je wel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted August 6, 2014 Share Posted August 6, 2014 Hmm ik dacht dat ik kroospruimen had geraapt maar nu jij aangeeft dat langwerpige pitten en makkelijk los gaan en als die nog langwerpig zijn, dan hoogstwaarschijnlijk het om de kwetsen gaat zal ik eens een foto nemen van de boom waar ik raap.Als dat dan iets voor je zou zijn kan ik daar wel wat entmateriaal van mee gaan nemen of versturen . Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nasuada Posted August 7, 2014 Share Posted August 7, 2014 Woow wat veel soorten tomaten. Heb slecht internet verbinding hier op de camping dus. Is wat lastig google. Ik heb belangstelling voor zwarte en evt ander kleurige tomaten en bijzondere lage soorten die ik in potten in de kas kan houden ( max 50 cm)Ik heb aan een paar zaadjes genoeg.Ik plaats mijn lijstje na 18 augustus wellicht dat daar ook iets voor jou bij zit. Leuk hoor!Zwarte heb ik wel, lage, helaas, niet. Ten minste in de vollegrond buiten zelfs lage soorten groeien minstens 1m hoog.Als je een paar zaadjes van de zwarte kan missen dan wil ik ze toch graag proberen. Lijkt mij heel erg grappig, zo'n zwarte tomaat.( heb gewoon een grotere kas nodig )Mijn lijsje volgt na mijn vakantie. Quote https://www.deblijehoeve.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Esthe76r Posted August 10, 2014 Share Posted August 10, 2014 Hey Yuras, Heb je toevallig een walnootzaailing voor me en de granaat appel? Kijk je even in mijn lijst ook? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yuras Posted August 10, 2014 Author Share Posted August 10, 2014 Hey Yuras, Heb je toevallig een walnootzaailing voor me en de granaat appel? Kijk je even in mijn lijst ook?Hoi!Krijg je die twee Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bouwvrouwe Posted August 16, 2014 Share Posted August 16, 2014 Hoi Yuras, Iets van jouw zaadjes zou ik wel leuk vinden, een van je donkere tomaten, bloemen of je besjes.Ik denk dat ik een goed adresje ben voor een heleboel enthout - heb rond de 30 fruitbomen staan, meeste hoogstam/ oude rassen-. Maar misschien zou een date @ my place beter zijn dan heen en weer gesjouw naar Zelhem.Ik woon vlak bij Culemborg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts