Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Aan de slag met onkruid in de nieuwe tuin.


Misty

Aanbevolen berichten

hoi,

wist niet waar ik het neer moest zetten. Dus dan maar even hier.

 

Gisteren avond is het officieel mijn moestuin geworden en ben na het eten gelijk aan de slag gedaan.

Normaal heb ik plannen maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen, zo snel is het gegaan.

 

De voor foto's

Foto550-V6WP7MTH.jpg

Dit is van af het huisje naar de voorkant gericht.

 

Foto550-QWIGJ7YS.jpg

En dit is naar de achteren gericht.

 

Er staan in heel de tuin braam, framboos en wat bes. Verder een verdwaalde teunisbloem nou ja een groepje ervan.

 

Gisteren avond ben ik een uurtje begonnen en mijn man is mee gegaan, hij is geen tuinder dus dat was een leuke verrassing dat hij een uurtje kwam helpen.

Foto550-BY4UR8UF.jpg

Deze foto laat zien wat we al in die hoek met brandnetel en braam gedaan hebben. Het lijk wel een slachtveld. Maar we konden niet eens het deurtje bereiken vanwege de braam. Het is een klein begin.

Foto550-QHI6BZX4.jpg

Hier zie je een stuk tuin die al onkruid vrij is gemaakt.

Grond is lekker los. Helaas staan er veel berenklauwen aan de zijkant. heb gevraagd of manlief die van het weekend weg wil steken.

Ben tevreden met wat er al gedaan is. Hopelijk zie mijn zoon van 14 het nu wel zitten. Die overziet het natuurlijk niet.

Ik trek eerst het onkruid weg en dan spit ik de grond door en maak ik een indelen. Dit doe ik wel per stuk tuin zodat ik het werk kan afwisselen.

Als jullie ideeen hebben is het welkom.

 

Weet alleen waar ik mijn zitje wil en hoe ik dat wil gaan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hiervoor een veel erger stuk ontgonnen was toen 300 vierkante meter met wortel onkruid en zieke appelbomen. en veel rotzooi erop.

 

op dit stuk is het verwaarloosd de struiken moeten gesnoeid worden, veel onkruid ook vervelende maar niet zo erg als de andere tuin.

 

ik wil eigenlijk heel veel erin zaaien/ kweken. een paar aardappels, uien, prei, andyvie, sla, bonen, peulen, bietjes, snijbiet, kruiden,wortels en verschillende kolen, pompoenen.

 

thuis in mijn kas heb ik komkommer, peper en paprika staan. dat blijf ook zo. net als voorgaande jaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misty, misschien heb je wat aan deze link: https://www.moestuinforum.nl/stuk-gazon-vervangen-voor-moestuin-t7771-30.html

 

en deze:https://www.moestuinforum.nl/kartontruc-vraagje-t3708.html

 

Ik heb er uitstekende ervaringen mee om in een overwoekerde tuin eenvoudig en vrij snel tot een werkbare tuin te komen.

 

En als je tuin te groot is om alles in een keer netjes te maken, overweeg dan om het stap voor stap te doen. Beter 100 m2 waarop je al lekker kunt telen, dan 300 m2 die je niet echt aan kunt. En dan volgend jaar weer een deel.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, stuk voor stuk voor stuk... steeds een stukje verder...

 

En misschien wil je je vorderingen bijhouden in je eigen Seizoen?

blog/

Daar kan je je eigen blog bijhouden. Leuk om over een tijd te zien hoe je bent opgeschoten bijvoorbeeld.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb maar 140 vierkante meter, dat is best snel te realiseren. Die 300 vierkante meter is meer veel meer werk, en het wortel onkruid zit je dan echt tegen te werken. Had toen veel last vooral in het begin van kweekgras, zevenblad, paardenbloem en bramen en pissepot. Heb nu al 1/8 deel bijna klaar. ik bedoel dan onkruid verwijderd. Hahaha niet dat het al ingedeeld is natuurlijk.

 

Mijn ervaring met karton is niet zo goed. Ik deed het met worteldoek. vond ik fijner werken.

Ik hoop met de vakken indelen wel binnen een paar weken te kunnen beginnen. Vind de vijver van mijn zoon erg belangrijk. Hoop dat mijn man hem kan helpen er mee zodat ik ook nog wat in mijn eigen gedeelte kan doen. Kan ik nog wat zaaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, we zijn weer een kleine week verder. En we zijn op de goede weg.

Foto550-SMLBFUGJ.jpg

Foto550-SSBZVJRC.jpg

Vijver is klaar alleen het waterpeil moet echt omhoog. volgend jaar pas de vissen erin.

Foto550-8GMMP3FC.jpg

we kunnen nu zelfs stoelen meenemen en zitten.

Foto550-VL6GTWAP.jpg

hierboven zie je de vele frambozen struiken. Ik hou alleen de herfst frambozen want die zijn het lekkerst.

Dus de rest eruit halen, voor andere en de slechte stukken op de takkenwal.

Foto550-BIVPNUUL.jpg

stukje gedaan aan de voorzijde van de tuin, bij het pad waar iedereen langs komt. Wil daar liever geen frambozen.

Foto550-X7FTRP8I.jpg

Hier stuk weg gehaald en zie je dat ik wel wat laat staan, moet alleen als de vruchten geoogst kunnen worden. Verplaatst worden naar het hek toe.

Hier het eerste zaaibed. hopelijk luk er wat van er is winterbloemkool en winter andyvie gezaaid.

Foto550-X3LBJYFB.jpg

 

De paden zijn tot nu toe platgestapte aarde. Als er weer houtsnippers liggen. word elk pad worteldoekpad met daarop houtsnippers.

 

Morgen heb ik de tuin alweer een week en ik hoop dat ik deze week de rechterkant kan gaan doen.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

80cm gaat voor een wat strengere vorst niet genoeg zijn vrees ik

Wij hadden 2 delen in onze vijver 1 van een meter en 1 van anderhalf diep

En op het 1 meter gedeelte vroor wel regelmatig een vis vast op het anderhalf gedeelte nooit meegemaakt

Groetjes Loraine

 

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...