Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Voorstellen Merel


Merel

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Sinds vorig jaar ben ik aangestoken door het moestuinforum. Vorig jaar ben ik te laat in het jaar begonnen, maar dit jaar doe ik mijn uiterste best om verschillende soorten groenten en fruit te kunnen oogsten. Ik heb maar een beperkte ruimte waar veel zon komt dus ik ben aan de makkelijke moestuinbakken gegaan en daarnaast probeer ik een soort van kruiden/bloemenbordertje te realiseren en kleine fruitboompjes in potten op zonnige plekken te zetten. Ook de muren die zon vangen gebruik ik voor aardbeiplanten in hangpotjes. Daarnaast heb ik een kruidenvensterbank en de studeerkamer is omgebouwd tot kraamkamer en daar staan mijn tomaten en peperplanten.

 

Ik ben bijzonder blij met dit forum!

Groet,

Merel

 

 

000000125650-k1c7kdou2r_m.jpg

 

000000125697-fh4nfu7g2l_m.jpg

 

000000125698-wg8m3n48bj_m.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn kruiden/bloemenbordertje staan nu onder andere stokrozen, papavers, teunisbloemen, een bergamotplant, kattekruid, zonnehoed (die helaas niet aan lijkt te slaan; ik vind ze zo mooi ) en een dropplant. Deze planten heb ik gekocht om een beetje vaart erin te krijgen. Verder heb ik ook het eea gezaaid; waaronder komkommerkruid, kattenstaart, kattensnor, leeuwenbekje, juffertje in 't groen, rode zonnebloemen, zinnia's, goudsbloemen, korenbloemen, oost indische kers, riddersporen. Ik denk dat mijn bordertje straks veel te klein is . In dat geval ga ik het deel waar nu cacaodoppen liggen ook maar beplanten. Verder heb ik nog twee kistjes. Eentje gevuld met lavendel en eentje met verschillende kruiden. Staat wel niet makkelijk dicht bij de keukendeur, maar wel in de zon.

 

Voor mij is het echt een experiment. Ik kijk welke planten aanslaan en welke ik mooi vind. Lukt het niet, dan lukt het niet, maar een beetje vertrouwen heb ik er wel in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Merel,

 

Dit is nou een prachtig beeld: optimaal gebruik van een kleine ruimte, en mooi voor het oog als je langsloopt. Hier heb je ongetwijfeld flink over nagedacht van tevoren. Ook vergelijkbaar met wat Bonnie tracht te doen: moestuin en siertuin combineren.

Dan moet je andere keuzes maken dan wanneer je een vierkante lap op een buitenveld mag gaan bewerken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel.

 

Ik heb meteen even naar de tuin van Bonnie gekeken. En inderdaad half-om-half is inderdaad ook hetgeen ik graag wil. Ik heb mezelf een paar weken geleden getrakteerd op het boek 'de eetbare tuin' van Alys Fowler en daar ben ik erg enthousiast over. Het liefst zou ik op termijn ook zoveel mogelijk doorlevende eetbare planten in mijn tuin krijgen. Op korte termijn krijgen we een nieuwe heg om onze voortuin en dan weet ik ook een beetje hoe het daar zit met zon en schaduw. Als ik daar zicht op heb wil ik op zoek gaan naar planten voor de voortuin. Denk nu aan rabarber en eeuwig moes, maar er zijn vast heel veel planten waar ik nu het bestaan nog niet eens van weet.

 

En Jasmin, helaas is de waterleiding naar de kraan lek . Vooralsnog zeul ik me suf met emmers water. Maar goed, dan kan ik het sporten ook weer vinken . Heb vriendlief al vragend aangekeken, maar ik geloof dat dat stukje waterleiding niet hoog in zijn priolijst staat. Hij wilde meteen tuinslangen en haspels ed gaan kopen (voor de kraan aan de andere kant van ons huisje).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...