Jump to content

Kas keuze

Judith87

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een kas aan te schaffen.

We twijfelen nog een beetje in de keuze van glas of polycarbonaat. Glas lijkt ons mooier maar omdat het toch wel een stuk duurder is en het best snel kapot gaat zitten we er toch over te denken te kiezen voor polycarbonaat oid.

Nou zijn deze kassen allemaal "mat" en kun je er niet goed doorheen kijken. Zijn er ook kassen met helder kunstof? Ik zit zelf te denken aan een soort plexiglas ofzo.

Geen idee of het kan maar kan er op internet verder niets over vinden.

Ik ben een beginner dus weet er weinig van, dus excuses als ik misschien een domme vraag stel

Alvast bedankt!

En dan gehard. Het is niet veel duurder maar wel 5 x sterker dan gewoon glas en , mocht het toch breken , veiliger omdat het in kleine stukjes uit elkaar valt. Ik heb onlangs een kas besteld en heb toen bewust voor gehard glas gekozen.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Bedankt voor jullie reacties!

Ik ga er zeker nog even over nadenken.. aan de ene kant wil ik wel graag glas, maar als ik naar de prijzen kijk in vergelijking met polycarbonaat...

Misschien kan ik een mooi 2e hands kasje op de kop tikken via marktplaats bijvoorbeeld.

Zou je voor polycarbonaat kiezen Judith hou er dan rekening mee dat het onderhevig is aan verouderingsverschijnselen zoals verkleuring. Omdat ze zo licht en buigzaam zijn willen de platen bij rukwinden ook wel eens uit hun frame waaien zoals ik al vaker op dit forum gelezen heb. Op die manier kan goedkoop uiteindelijk toch duurkoop worden.

Polycarbonaat heeft ook voordelen. Kalken in de zomerzon is niet nodig en de kas is met enkele mensen op te tillen en verplaatsen. Stevige fundering/verankering met de bodem is voor beide soorten een must.