Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:
de info staat ook allemaal in de openingsposten. maar ik kan me voorstellen dat die lappen tekst te lang zijn om alle info te onthouden

Wat zeg je dat aardig loes, je bedoelt RTFM begrijpend lezen is soms niet makkelijk voor me nee

Geplaatst:

ik dacht zelf eigenlijk meer aan TLDR (Too long; didn't read)

misschien voor volgend jaar de openingspost inkorten tot enkel het hoognodige?

Geplaatst:

De doos is er hoor!

Geplaatst:
  • Auteur
misschien voor volgend jaar de openingspost inkorten tot enkel het hoognodige?

Dat was dit jaar al bedoeling Loes. Misschien verschillen we in de inschatting van wat nodig is? Toch denk ik niet dat de stagneringen komen omdat de begintekst met afspraken te lang is..... Alles hangt af van de inzet en gemotiveerdheid van deelnemers, in mijn ogen.

De versie en regels van de Nederlandse zadenenveloppen vind ik ook prima. Dat lijkt ook vlot te verlopen. Ik denk: Misschien is de BZD als apart initiatief daardoor intussen wat achterhaald?

Ben in ieder geval blij dat de doos goed is "doorgekomen", want ik kon ze met de track-code niet traceren.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

de stagnering komt vast niet doordat de begintekst te lang is. de doos heeft niet opvallend veel stagnering gehad toch?

maar ondanks de uitgebreide tekst zijn er een aantal terugkomende vragen/onduidelijkheden. nou kunnen we natuurlijk met zn allen telkens die vragen/onduidelijkheden beantwoorden. maar we kunnen ons ook afvragen waar die vragen/onduidelijkheden vandaan komen terwijl de punten in de openingspost worden behandeld.

een voorbeeld is de onwetendheid dat de doos moet worden opgehaald bij het service punt.

zaaizee is niet de enige die moeite had met de tekst, ook ik vond de tekst lastig te lezen.

aan de inzet en gemotiveerdheid ontbreekt het volgens mij niet bij de deelnemers

Geplaatst:

De doos heb ik vanmiddag bij simke bezorgd!

Op een voorspoedige voortzetting!

Geplaatst:
  • Auteur

Fijn, Limoen!

Hoop dat je leuke zaden vindt, Simke!

Ik heb Zaaizee nog eens op de lijst deelnemers gezet als voorlaatste.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

de doos is onderweg naar hier

Geplaatst:
  • Auteur

Ik hoop dat je veel interessants vindt, Loes Met de voorspelde koude oostenwind, leuker binnen ermee pre-tuinieren dan buiten moeten werken.

Neem je alvast PB-contact met Karin70 op als ze aankomt.

Geplaatst:

pm naar Karin70 is al verstuurd.

Edit: dat moet dus karins70 zijn met een extra S

met dit weer kan je idd beter binnen zitten met een zadendoos en een moestuinplan.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Hallo, ik heb nog geen PB ontvangen van Loes, misschien nog eens proberen. Ik kijk er naar uit. Groetjes karin

Geplaatst:

bericht staat bij mij nog in postvak uit. zit je inbox misschien vol?

edit: ff gecontroleerd maar ik had het dus naar de verkeerde gestuurd.. verwarrend, karin70 en karins70...

Geplaatst:
  • Auteur

Gelukkig komt de communicatie nu goed! Inderdaad verwarrend!

Geplaatst:

Doos is er

heb alles al even vluchtig doorgekeken en zie veel leuke dingen. morgen er even voor zitten met forum+google erbij om alles uit te pluizen

ook ff een vraagje.

er zaten pootaardappels in de doos die allemaal al zijn uitgelopen en enkeling is verrot. ik trok het zakje open en dat rook niet fris.

ik heb die zak nu koel weggezet, Karin of Weknow zitten jullie nog op pootaardappels te wachten?

Met andere woorden, moet ik enkele pootaardappels redden en terug in de doos stoppen? of beter de pootaardappels eruit om te voorkomen dat andere producten worden aangetast?

de doos zelf is een beetje op na alle zendingen dus die vervang ik sowieso even voor een nieuwe doos. heb er nog genoeg staan

de katten zijn blij met de oude doos.

P1090995%20Kopie.jpg

Geplaatst:
  • Auteur

Ik ben volledig voorzien van aardappels, Loes. Aan het begin zaten er zakjes in van Thea en ook enkele van mij (kan natuurlijk nog van alles aan veranderd zijn intussen). Best wel leuke soorten. Maar op rottende en stinkende patatjes zit niemand te wachten en die zijn dan toch niet meer bruikbaar.

Omdat er na Karins70 en Zaaizee niemand meer de doos wil voor een 2e ronde, zal ze hier blijven logeren tot het late najaar. Het is niet eerlijk.... ...Heb ik een half jaar om wat leuks uit te zoeken, waar de anderen maar enkele dagen de tijd hadden...

Geplaatst:

denk dat jij met uitzoeken ook wat meer werk hebt omdat je ook alles moet opschonen

die zakjes van jou en thea zitten er dus nog steeds in met enkele aardappels. en nog een paar van, ik dacht... Jasmin.

kwam nog wat dingen van Thea tegen, dat voelt wel vreemd. morgen even kijken welke zaden ik kan gebruiken om ook iets van thea in de tuin te hebben.

Geplaatst:

Oh nou, het is je gegund hoor Weknow! Je hebt tenslotte ook een hoop werk ermee gehad!

Geplaatst:

Zeker!

Maar ik wil je toch vragen of de doos mee kan naar de mtfd..dan kan ik er ook nog even in snuffelen...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

veel leuks in de doos. heel veel, moeilijk kiezen want lang niet alles past in mijn kleine tuintje.

bak met kruiden ruikt wel lekker

enige wat ik wat miste waren worteltjes (helemaal niets??)

veel stambonen maar amper stokbonen. daar heb ik dus wat van bij gestoken en natuurlijk nog meer

doos kan vrijdag of maandag weer op de post. ff afwachten wat het weer gaat doen.

Geplaatst:
Zeker!

Maar ik wil je toch vragen of de doos mee kan naar de mtfd.....

Ook kan de doos mooi aangevuld worden met diverse verse zaden die er altijd op de tafel achterblijven. Loes ik heb nog zát wortelzaad....kwam jij ook naar de MTFD?

Geplaatst:

nee waarschijnlijk niet. maar bedankt voor het aanbod

Geplaatst:
  • Auteur

@ Geedee & Appelvrouw

Het lijkt me fair naar de andere deelnemers om dezelfde regeling te hanteren. Dat je een gelijkwaardige hoeveelheid zaden (wat specialere, want dat proberen we toch met deze doos) terugdoen voor wat je er uit neemt en dit ook geschikt verpakt en voorziet van de nodige informatie. (Zie de "regels" in het 2e artikeltje van dit topic) Wat mij betreft mag je die eigen ruil-zaden ook eventueel in september dan nog opsturen voor in de doos. Als er op de zadentafel geschikte zaden blijven liggen, dan voeg ik die sowieso toe aan de doos. Heb ik in het najaar ook gedaan (hoewel er toen niet veel meer was of onduidelijke zaden , zonder gegevens over ouderdom of ras e.d....dus niet zo geschikt)

Sorry als ik wat "streng" ben. Maar als coördinator wordt - naar mijn gevoel - ook van mij verwacht dat ik de spullen van anderen ( de deelnemers) probeer goed en fair te beheren. Wat ik zeker niet wil, is dat de BZD op de Forumdag als een soort grabbelton rondgaat. Maar als jullie er een half uurtje of zo ergens apart mee willen gaan zitten om wat zaden door te nemen...net als andere deelnemers en op dezelfde basis - dan denk ik niet dat daartegen bezwaar is......? (Het vraagteken is omdat ik andere deelnemers ook even de kans wil geven om hierover hun zegje te doen )

Geplaatst:

Ik heb niets nodig uit de doos Wino, maar in het verleden kwam hij inderdaad aan het einde van de rondes naar de MTFD en mocht een ieder er even in neuzen.

Blijkbaar is dat veranderd.

Het zij zo.

Geplaatst:
  • Auteur

Ik zie het andere niet zo Geedee. Vind je mijn reactie onredelijk naar andere deelnemers?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic