Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik krijg de indruk dat ik soms lang, soms kort ingelogd blijf.

Zit daar een logica achter, of niet, of is mijn indruk verkeerd.

Vraagje: wat is de logica hier achter?

Om misverstanden te voorkomen:

Ik heb geen enkel probleem met hoe e.e.a. nu werkt,in tegendeel. Maar ik ben nieuwsgierig naar de logica die er achter zit.

Geplaatst:

Ik gebruik zowel chrome(kloon) als IE en heb enkel soms wat last met inloggen(dat ik 3 pogingen moet doen voor het goed gaat). En als ik een uurtje niets doe dan moet ik ook weer inloggen maar dat is normaal op verschillende fora.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Op de PC met firefox geen problemen. Die logt mij automatisch in.

Op de Iphone, met Safari dus , heb ik het nu inderdaad elke dag, dat ik me opnieuw moet aanmelden.

Geplaatst:

Hallo RvO,

Dat is geen bewuste instelling. Ik heb geen idee wat precies de oorzaak is van het 'probleem' (automatisch uitloggen terwijl vinkje op bewaren staat). Sommige mensen hebben er geen last van (ook niet in andere browsers) en anderen soms. Ik heb er op mijn computers geen last van maar als toen ik pas geleden van de computer van mijn ouders gebruik maakte werd ik vrij snel weer automatisch uitgelogd (terwijl ik een bericht aan het plaatsen was.

Alle cookie instellingen lijken goed te staan (zoals ze altijd hebben gestaan, conform phpbb3 installatieinstructies). Kortom geen idee, als iemand wel een idee heeft waar dat autmatisch uitloggen ondanks vinkje bij bewaren vandaan komt hoor ik het graag.

Geplaatst:

Hoi Jorg,

Nu pas lees ik je antwoord zorgvuldig, dus nu een 2e reactie. Het lijkt er op dat we een beetje langs elkaar praten.

Het vinkje "blijf ingelogd" werkte hier niet toen ik voor het eerst op dit forum kwam. Sindsdien heb ik nooit meer de moeite genomen het aan te vinken.

Ik vind het wel best zo. Ff inloggen is zo gedaan. En ik kan zo niet vergeten uit te loggen. Kortom wat mij betreft is er geen probleem.

Ik was alleen nieuwsgierig naar de logica van het mechanisme. Hoe lang blijf ik ingelogd en waarom. Maar als je dat niet weet: nog steeds geen probleem.

Groet, RvO

Geplaatst:

RvO, je logt toch niet zelf uit als je wat anders gaat doen of de pc uitzet?

Log je weleens zelf uit, dan moet je idd de volgende keer daarna weer inloggen.

Als je dan het 'ingelogd blijven' aanvinkt, ben je ingelogd zodra je op de site gaat.

Het is maar een vraagje, bij mij werkt het wel zo.

Geplaatst:
Op de PC met firefox geen problemen. Die logt mij automatisch in.

Op de Iphone, met Safari dus , heb ik het nu inderdaad elke dag, dat ik me opnieuw moet aanmelden.

Met ipad voorheen geen probleem, ineens wel probleem. Bleef ingelogd, maar nu ineens uitgelogd en vink altijd vakje aan.

Geplaatst:

Alle instellingen zijn hetzelfde als voor mn vakantie... Cookies worden niet automatisch gewist. Vroeger had ik ná wissen ook geen "opnieuw inlog" probleem...

En het gebeurt ook niet consequent...

Geplaatst:

Hallo Erny,

Wil je onderstaand eens proberen:

Uw cookies kunnen onbruikbaar zijn geraakt. Om ze te repareren, zult u alle cookies voor deze website moeten verwijderen. Daarna zal de website automatisch nieuwe cookies aanmaken, waarmee u weer kunt inloggen. Er zijn twee manieren om cookies te verwijderen:

Methode 1

Probeer eerst de cookies te verwijderen via onderstaande pagina, en probeer daarna in te loggen. Lukt dit niet? Probeer dan methode 2.

ucp.php?mode=delete_cookies

Methode 2

Mocht methode 1 de problemen niet verhelpen, zult u de cookies handmatig moeten verwijderen. Volg hiervoor onderstaande instructies. Probeer na het verwijderen van de cookies weer in te loggen.

Bepaal eerst welke browser u gebruikt, en volg de instructies voor die bepaalde browser. De meestgebruikte browsers zijn:

Firefox

Ga naar Menu (of: Extra)

Klik op Opties

Ga naar het tabblad Privacy

Klik op Individuele cookies verwijderen of Cookies tonen...

Vul in bij zoeken: moestuinforum

U ziet een lijst van alle cookies van dit forum. Verwijder alle cookies die daar staan.

Klik hier voor meer informatie over het verwijderen van cookies in Firefox.

Google Chrome

Ga naar de Menu-knop rechtsboven (Google Chrome aanpassen en beheren)

Klik op Instellingen

Klik onderaan op Geavanceerde instellingen weergeven...

Klik onder Privacy op Instellingen voor inhoud...

Klik op Alle cookies en sitegegevens

Vul in bij Cookies zoeken: moestuinforum

U ziet een balk met het domein moestuinforum.nl. Klik op het kruisje dat rechts verschijnt als u met uw muis over de balk gaat.

Klik hier voor meer informatie over het verwijderen van cookies in Chrome.

Internet Explorer

Ga naar Extra

Klik op Internetopties

Ga naar het tabblad Algemeen

Klik onder browsegeschiedenis op: Verwijderen...

Vink Cookies aan

Klik op Verwijderen

Klik hier voor meer informatie over het verwijderen van cookies in Internet Explorer.

Safari

Klik op Safari

Klik op Preferences / Voorkeuren

Ga naar het tabblad Privacy

Klik onder Remove all website data / Verwijder alle website gegevens op Details / Info

Zoek op moestuinforum

Selecteer moestuinforum

Klik op Remove / Verwijder

Opera

Klik op de Opera-knop

Klik op Instellingen

Klik op Privégegevens verwijderen

Klik op Cookies beheren...

Vul in bij het zoekveld: moestuinforum

U ziet het domein moestuinforum met alle cookies van dit forum er onder. Klik op het domein moestuinforum en daarna op Verwijderen.

Geplaatst:

Thanx... moest vandaag alweer inloggen namelijk.

Heb Methode 1 voltooid en gelijk alle cookies in Firefox ook maar verwijderd.

Vervolgens wilde ik deze reactie geven en moest ik gelijk weer inloggen...

Methode 2 is wat moeilijker te vinden gezien mijn Firefox Engels hanteert ipv Nederlands.

Heb wel een privacy-window gevonden (via Options) maar weet niet of dat dezelfde is?

Ik wacht eerst af wat het resultaat van Methode 1 is.

Geplaatst:

Methode 1 heeft vooralsnog niet gewerkt.

Zag trouwens ook dat ik het bij de chillifora ook heb...

Methode 2 kan ik nog niet zo goed vinden vanwege de vertaling? Weet niet waar ik de optie: Extra moet zoeken...

Vandaag geen tijd gehad trouwens, tuinwerkdag.

Geplaatst:

@Erny

Vertaling is volgens mij:

Extra --> Opties --> Privacy --> Individuele cookies verwijderen

Tools --> Options --> Privacy --> Remove individual Cookies

De rest lukt vast wel. Succes

Geplaatst:

Moest net dus wéér inloggen...

Ok Thx RvO...

Dat is dus uiteindelijk dezelfde pagina als die ik bereikte via Menu - options - privacy.

Weer alle cookies verwijderd, nu speciaal van het moestuinforum.

Net ook weer ingelogd en ben benieuwd of dat de volgende keer bij opstarten weer moet...

Zal ff opnieuw opstarten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...