Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Gratis boontjes plukken 18 en 19 oktober 2014

Featured Replies

Geplaatst:

60.000 kilo dat verpietert....

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Het is in Strijen....niet ver van Dordrecht...

Vermeld het even omdat daar vast ook wel moestuinforummers in de buurt zitten.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Kan iemand vertellen waar het over gaat? Ben wél nieuwsgierig maar niet genoeg om aan Fakeboek te doen...

Geplaatst:

Pffff zonde zeg. 15 euro benzine ... hmmz, dat is wel een duur geintje.

“The cost of sanity is alienation” - Terence McKenna

Geplaatst:
  • Auteur

Och ja...niet bij stil gestaan...als je zelf niet facebookt, kun je die link natuurlijk niet zien

Hier hangen 60.000 kg sperziebonen te wachten https://www.google.nl/maps/@51.7291411,4.5175323,17z

Blijkbaar is er een overschot want zelfs de lokale voedselbank had van de supermarkt heel veel bonen gekregen en had dus ook geen interesse erin. Hoezo crisis??

Geplaatst:

Juist crisis, want het kan niet naar Rusland verstuurd worden.

Je moet het eigenlijk voor veel mensen tegelijk doen, en aan iedereen 1 euro benzine vergoeding vragen. Of verder ruilhandelen met de bonen. Een zak bonen gaan ruilen voor een zak peren bv.

Geplaatst:

ik zal dit waarschijnlijk nooit begrijpen. Deze verspilling van eten en tegelijkertijd weten dat er zoveel mensen het zo hard nodig hebben.

Waarom kan de gemeente of de overheid hier niet iets voor verzinnen, zodat, en de boer en de mensen geholpen worden.

Voor de boer vreselijk zo goed produkt om te moeten ploegen..al het werk voor niets en daarbij enorme verspilling, stom gevoel.

En eten is eten..moet toch iets mee gedaan kunnen worden ?

~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~

Geplaatst:

Distributie is hier het probleem volgens mij. Hoe krijg je het bij de 'klant'. Is een beetje hetzelfde dat wij hier soms eten weggooien terwijl er in Afrika of waar dan ook ter wereld iemand sterft door gebrek aan voedsel.....

Geplaatst:
  • Auteur

Geld is het probleem...niemand wil er op bijleggen....

Hadden ze nooit moeten uitvinden...geld...gewoon ruilen...zoals wij met zn allen

Is er nog iemand wezen plukken?? Was mooi weer vandaag

Geplaatst:

Jasmin, had je het dan over deze in Strijen?? Er stond vanmorgen ene artikeltje van in het AD, maar ik meende gelezen te hebben dat het alleen afgelopen weekend kon

Geplaatst:

Ik heb nergens data gelezen. Ik had zijn originele FB bericht binnen gekregen. Degene die gaat rijden, zei dat hij in de Telegraaf had gelezen dat het juist maandag en dinsdag was. We gaan morgen.

Geplaatst:

ik lees net ook op facebook van mensen die al geweest zijn dat de boer er vandaag de ploeg overheen zou halen. Zou jammer zijn als je voor niks rijdt!

Geplaatst:

Dat, en ook met het te verwachten weer daarbovenop.. Het schijnt nogal vies te worden morgen.

Geplaatst:

Hopen maar dat Jasmin dit nog leest, zou zonde zijn van tijd en geld als ze alsnog gaat

Geplaatst:
ik lees net ook op facebook van mensen die al geweest zijn dat de boer er vandaag de ploeg overheen zou halen. Zou jammer zijn als je voor niks rijdt!

sjips.... da ga ik even bellen, oh nee..... kantooruren zijn al voorbij. Misschien ploegt hij niet bij regen???

Geplaatst:

Bedankt voor de info, Jenneke. Dan gaan we morgen er heen. Niet alleen voor mezelf, volgens mij heb ik al een boel in mijn vriezer zitten, maar ik ga lekker Sinterklaas spelen met veel weggeven.

Geplaatst:

Veel plezier, hopelijk kun je veel mensen blij maken

Geplaatst:
  • Auteur

Ben benieuwd...succes!!

Geplaatst:

We zijn weer terug. Het was nat, koud, maar vooral waaaaierig.... en enorm zompig (vette klei).

Het 1 voor 1 plukken van de boontjes vond ik maar niks in die waaiende motregen, dus we hebben de kleine plantjes in tassen gedaan, en thuis lekker warm geplukt dus eigenlijk... Het waren echt lage struikjes, net boven je enkels.

Voordeel: snel klaar, nadeel: veel volume natuurlijk.

Het zag er leuk uit hoor, diverse moeders met klein kroost (herfstvakantie).

Geplaatst:

Ja, goeie vette klei hebben we hier wel

Was het nog een beetje de moeite waard om helemaal naar onze mooie Hoekse Waard te komen rijden?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.