Gast Geplaatst: 11 juni 2015 Geplaatst: 11 juni 2015 Bit dan wacht ik nog een mandje af. voordat ze eruit gaan Quote
Nynkef Geplaatst: 18 juni 2015 Geplaatst: 18 juni 2015 ik heb het idee dat de knoflook er prima bij staat, zag al een stuk van een bol tegen de oppervlakte liggen en die leek wel formaat tennisbal te hebben Quote
krijnvanleeuwen Geplaatst: 18 juni 2015 Geplaatst: 18 juni 2015 Kreeg teveel roest dus ik heb ze gerooid, hangen nu mooi te drogen! Quote
Gast Geplaatst: 18 juni 2015 Geplaatst: 18 juni 2015 Mijn knoflook ging hard achteruit dus nu hangen ze in me kas te drogen. Quote
Nynkef Geplaatst: 19 juni 2015 Geplaatst: 19 juni 2015 Mooi !!!! Wat voor soort is het Jessica ?? Quote
Gast Geplaatst: 19 juni 2015 Geplaatst: 19 juni 2015 Geen idee de knoflook stond al in de tuin toen ik de tuin kreeg. De knoflook ruikt erg sterk en is best pittig van smaak. Quote
Nynkef Geplaatst: 20 juni 2015 Geplaatst: 20 juni 2015 okee !!! Â Ik heb ook nog een keer, zou niet weten wanneer, februari ofzo, een knoflookteen in de grond gezet die nu een stengell heeft zo dik als een leuk preitje ik kan niet wachten met oogsten eigenlijk Quote
Erny Geplaatst: 21 juni 2015 Geplaatst: 21 juni 2015 Ongeduld beheersen en beter echt nog even wachten. De bolvorming is nu pas goed bezig. Dit kun je bij de bollen van Jessica ook goed zien. Die hadden ook beter nog even in de grond gestaan. Had je last van roest Jessica? Want ik denk wat die bruine plekken op je foto te zien?... Gisteren grondige inspectie gedaan en nog geen roest te bekennen gelukkig. Diverse soorten vormen bloemstengels (degenen van wie je dat ook zou verwachten) inculsief de Killarney Red die zelfs hele krullen in de stengel legt. Bloemstengels wel weer getopt en opgegeten. Eerste knoflook geoogst, viel om bij het wieden, zat boven een woelmuizengang.Het is die Hongaarse Fokhagyma uit Kaposvár. Bol is nog klein. Heb de knoflook wat smeerwortelgier gegeven ter ondersteuning van de bolvorming.Denk dat ik de volgende keer ook wat houtas strooi. En vandaag ben ik aan de knoflookstudie. Kijken welke het eerst geoogst kunnen worden en welke het langst bewaarbaar zijn etc. Quote
Gast Geplaatst: 21 juni 2015 Geplaatst: 21 juni 2015 Hoi erny klopt ik had roest binnen 2 dagen was er niks meer van het groen van de knoflook over. Ging ineens heel hard. Maar er zitten best veel grote bollen tussen.nu er lekkere gerechten ermee maken. Quote
loes Geplaatst: 21 juni 2015 Geplaatst: 21 juni 2015 ik heb geleerd dat bij drogen het deel waar het om gaat moet onderaan hangen. dus bij kruiden het blad naar onderen, bij droogbloemen de bloemen naar onderen, bij uien de bol naar onderen. Â dan moet bij knoflook dan ook de bol naar onderen? Quote
Persica (†december 2016) Geplaatst: 21 juni 2015 Geplaatst: 21 juni 2015 Ja knoflook bollen moeten eigenlijk laag hangen zodat alle plantensappen vanuit de groene delen naar de bol (teentjes) kunnen vloeien. Bij Jessica hangen ze verkeerd om Quote
Gast Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 Oke dan ga ik ze gauw goed hangen bedankt voor de tip. Quote
Erny Geplaatst: 25 juni 2015 Geplaatst: 25 juni 2015 Na weer een paar dagen vochtig weer zag ik gisteren opeens op de uiterste topjes van sommige bladeren een zwarte schimmel zitten... Heb gepoogd al die topjes er af te halen in de hoop dat dit zich niet te snel verder gaat verspreiden. Volgende keer weer sproeien met bakingsoda mengsel. Verder nog steeds geen roestverschijnselen. Quote
Thamar Geplaatst: 26 juni 2015 Geplaatst: 26 juni 2015 Bij mij ook flinke roestverschijnselen... Maar betekend dat dat je ze gelijk moet oogsten??? Groetjes Kelly Quote
RobO Geplaatst: 27 juni 2015 Geplaatst: 27 juni 2015 (aangepast) hier is alles inmiddels wel geel met zwarte puntjes, ik heb de thermidor geoogst, prima bollenvallelado is nog klein maar zal hier niet veel meer groeien, smaak is prima en ze bewaarden vorig jaar erg lang, gaan we ook maar oogsten 28 juni 2015 aangepast door Gast Quote
appelvrouw Geplaatst: 27 juni 2015 Geplaatst: 27 juni 2015 Ik twijfel ze te oogsten. Met de temperaturen die eraan komen kan ik ze nooit meer heel uit de grond bikken ben ik bang... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎
Persica (†december 2016) Geplaatst: 27 juni 2015 Geplaatst: 27 juni 2015 Die moeten er snel uit dacht ik zo ? Blijft bovengronds vrijwel niets meer van over ? Quote
Persica (†december 2016) Geplaatst: 27 juni 2015 Geplaatst: 27 juni 2015 Die van mij hebben nog een tijdje te gaan zo te zien. Gepoot half okt 2014 Quote
appelvrouw Geplaatst: 27 juni 2015 Geplaatst: 27 juni 2015 Ze hebben een knoopje in de stengel Persica, een beetje lastig te zien op de foto. Maar inderdaad vrijwel eenderde is nu bruin..wie weet morgen na het sproeien en harken en mulchen (FF naar de klaagbaak rennen) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎
Missmass Geplaatst: 27 juni 2015 Geplaatst: 27 juni 2015 Hier is de roest flink toegeslagen. Ik heb alvast 1 bol geoogst (wat er 2 bleken te zijn ) en ik vind het niet slecht al zeg ik zelf. Ik twijfel of ik de rest er ook al uit zal halen of nog even zal wachten. Wat vinden jullie?? Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
Piroska Geplaatst: 27 juni 2015 Geplaatst: 27 juni 2015 Gisteren alles geoogst, zag er prachtig uit! Hele grote en ook wat kleine bollen en de smaak... heerlijk! Meteen knoflooksoep gemaakt Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Liekie Geplaatst: 27 juni 2015 Geplaatst: 27 juni 2015 Vandaag de 2e helft geoogst vanwege flinke roest en het mag ook wel plaats maken voor een groeiende pompoen. Gepoot op 20 september, best mooie bollen ondanks nattigheid in de wintermaanden en nu roest. Quote
loes Geplaatst: 27 juni 2015 Geplaatst: 27 juni 2015 (aangepast) hier ook alvast 1 bol geoogst. die was omgevallen en ik had geen knoflook meer in huis.pasta met verse knoflook jummie 27 juni 2015 aangepast door Gast Quote
dennislp Geplaatst: 27 juni 2015 Geplaatst: 27 juni 2015 Hier begint het loof flink achteruit te gaan. Dacht ze te moeten voeden en verpotten.. begrijp nu pas dat het zo ongeveer oogst tijd is Ben benieuwd wat er uit de grond gaat komen... 1 olifanteknoflookteentje per 0,5L potje geplant. En daar staan ze nu nog in... Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
nick86 Geplaatst: 27 juni 2015 Geplaatst: 27 juni 2015 Mijn knoflook hangt een week te drogen. Hoe lang moet knoflook in totaal drogen? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.