Jump to content

Mijn balkontuin

Ktrijn

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben Katrijn en ik ben in het bezit van een balkon waar je nog geen stoel op kan zetten... Maar een hele moestuin past wel!

Op het hoogtepunt deze zomer had ik meer dan 30 verschillende gewassen. Van peterselie tot koolrabi, boontjes en tomaten. Ik ben nog maar sinds dit jaar bezig, maar ik heb de microbe helemaal te pakken!

Als iemand nog tips heeft voor dingen die makkelijk in mijn verticale tuintje kunnen, laat maar weten

Zijn er hier trouwens nog mensen die deze stapelbare 'minigarden' bakken gebruiken?

9ad6534cdaca58e83db3e647c25a4e3671641415006537.jpg

15b8d3f940cec4f9dfbf8da20c52413256251415006544.jpg

08e67bbcb557010846f645940d6b5cab15861415006566.jpg

Welkom, mooi systeem! Waar heb je dat gekocht? Wie is de producent? Gaaf!

Ik heb het hier gekocht. Het is volgens mij een Brits product.

Echt wel heel erg handig voor kleine ruimtes

Die langwerpige potten die er bovenop staan zijn bakken die ik nog had en die er toevallig op pasten.

Knap hoor, veel op een klein balkon.

Als voormalig balkontuinierder:

Misschien kun je aan de balkonrailing, kopse kant, links vanuit huis, nog twee a drie gewone balkonbakken boven elkaar kwijt. Rechts kan ook, maar dan nemen ze zon weg van de huidige bakken. Aan de foto met hond (hoogzomer, rond het middaguur aan de grote schaduw onder de vensterbank te zien) denk ik te zien dat je balkon op het oosten / zuidoosten gericht is.

Aan de muur, direct onder de vensterbank (foto: boven de hond) kun je ook nog twee gewone balkonbakken naast elkaar kwijt.

Verder zit er in de bovenste "gewone" bakken vrij weinig grond. Vullen tot ca 2 cm onder de rand (zodat je nog net makkelijk water kunt geven) geeft meer voedings- en vochtbuffer.

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

• 3 weeks later...