Valerie Geplaatst: 13 april 2015 Geplaatst: 13 april 2015 Ik heb van het weekend de grote tomaten nog gezaaid. De dwergtomaten zijn al goed aan het groeien (eerder gezaaid) en de pepers en mini paprika's ook (nog eerder gezaaid). Quote Voedselkollektief AlmereBiologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs
Deborah Geplaatst: 15 april 2015 Geplaatst: 15 april 2015 3 Actinidia Kolomikta's (Adam (man), Sentyabraskaya (vrouw) en Dr.Szymanowsky (tweeslachtig). Via Duitse website, ze zien er super uit! Meebesteld en nog te planten: Rubus odoratus, Prunus cistena en Amelanchier ovalis "Helvetica". Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Liekie Geplaatst: 15 april 2015 Geplaatst: 15 april 2015 Kaskomkommer en Sikkim komkommer. Naar die laatste ben ik heel benieuwd! Wat een leuke plant die 'kiwibes'!! Quote
Deborah Geplaatst: 15 april 2015 Geplaatst: 15 april 2015 Vind ik ook en hij is ook nog eens heel erg winterhard! In NL wordt hij vooral als sierplant verkocht (mannelijk = geen vruchten). Ben erg blij dat ik nu een vrouwelijke heb weten te bemachtigen! Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Gast Bor Geplaatst: 16 april 2015 Geplaatst: 16 april 2015 14 pompoenen en 2 courgettes voorgezaaid. Quote
geertlaurent Geplaatst: 16 april 2015 Geplaatst: 16 april 2015 (Keuken)rapen goudbal gezaaid, ongeveer een 2 meter. Quote
Gast Geplaatst: 16 april 2015 Geplaatst: 16 april 2015 Paksoi in de tuin gezet. en sugar snap gezaaid. Quote
lupos Geplaatst: 16 april 2015 Geplaatst: 16 april 2015 14 pompoenen en 2 courgettes voorgezaaid.Mijn courgettes (geel en groen) wil ik ook al planten, m'n 3 katten vinden dat zonnige plekje in de vensterbank ook heel lekker, em ik voel me net een politieagent om ze van die plantjes af te schreeuwen. Quote
HuubvG Geplaatst: 16 april 2015 Geplaatst: 16 april 2015 Aubergines zaailingen over gepot, zijn wel erg klein nog, zal wel niks worden, maar toch.Tomaten naar grotere potten verplant.Sla, mosterdblad en rucola uitgeplant, telkens een beetje voor de verspreide oogst.Radijzen gezaaid, ook telkens als hierboven. Quote
RobO Geplaatst: 17 april 2015 Geplaatst: 17 april 2015 straks gaan we aan de bloemen beginnen, cosmeas, zinnias, tagetesen nog wat kruiden: bonenkruid, dille, salie, voor in de keuken en tussen de groenten Quote
balkontuinder Geplaatst: 17 april 2015 Geplaatst: 17 april 2015 Pastinaak en Erwten. Beiden in pot. Quote
harm07 Geplaatst: 18 april 2015 Geplaatst: 18 april 2015 Uien 'Red Baron' gepoot en sla uitgeplant. Quote
Mari Geplaatst: 18 april 2015 Geplaatst: 18 april 2015 Koolrabi's, bloemkool, romanesco en broccoli uitgeplant Quote
gerritr1955 Geplaatst: 18 april 2015 Geplaatst: 18 april 2015 pastinaak (in de volle grond) en een tweede ronde kropsla (in de koude bak) Quote Hortus est amicus meus.
Gemma Geplaatst: 19 april 2015 Geplaatst: 19 april 2015 Sla uitgeplant; Sylvesta en Wonder der vier jaargetijden. Andijvie verplant (Nuance).Nog wat sugar snaps uitgeplant (Jessy)Rucola uitgeplant. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Deborah Geplaatst: 19 april 2015 Geplaatst: 19 april 2015 De tomaatjes, paprika's en aubergines van de AH moestuinpotjes weer wat groter gezet. voor de fun wat bonen gezaaid (6 soorten, van elk soort 2 potjes), rest komt na de ijsheiligen wel in de volle grond. Wat ik vorige week zondag heb gezaaid beginnen de komkommers en courgettes al uit te komen. Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Waaslander Geplaatst: 19 april 2015 Geplaatst: 19 april 2015 Meloen pompoen en olijfkomkommer in grotere potjes gezet.4 soorten sla gezaaidPepers/paprika gedeeltelijk nog eens verpot ( terwijl ook knopjes geplukt )en al 1 courgette plant de 2de zal voor morgen zijn (stonden in 5liter potten en beginnen te bloemen). Quote
Ariyana Geplaatst: 19 april 2015 Geplaatst: 19 april 2015 Rucola buiten uitgezaaid in een bak, de laatste overgebleven sla plantjes in de grond gezet, totaal aan plantjes nu is ongeveer 50. De andere 100 hebben we een kleine salade van gemaakt en de konijntjes hebben ook mee gesmuld. Quote “When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.”
Claudia69 Geplaatst: 19 april 2015 Geplaatst: 19 april 2015 De pompoen- en komkommerachtigen zitten in de grond - of toch in potjes - tot ze groot genoeg zijn om uit te planten. Ik heb dit jaar gekozen voor Butternut, Uchiki Kuri, spaghettipompoen (zaadjes meegebracht uit Frankrijk), courgette Black Beauty, Parijse augurkjes, Picolino snack komkommer en komkommer 'le Généreux' (zaadjes meegebracht uit Frankrijk). Quote
Gemma Geplaatst: 20 april 2015 Geplaatst: 20 april 2015 Tweede ronde sla en andijvie (andijvie nuance, sla Sylvesta , catalogna en Wonder der vier jaargetijden )De eerste zaai hiervan is al uitgeplant buiten.Gaat super! Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
prettig gestoord Geplaatst: 20 april 2015 Geplaatst: 20 april 2015 Yellow longneck summer squash en table queen squash. De eerste veel in de USA gegeten, tweede niet eerder gehad maar erg benieuwd! Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Claudia69 Geplaatst: 20 april 2015 Geplaatst: 20 april 2015 Tweede lading sla is opgekomen, eerste lading helaas een beetje verpieterd in de bak. Mijn man en ik dachten allebei dat de andere die had opengezet. Ik heb alles nog meteen in water gezet bij thuiskomst maar 't is nog afwachten wat het geeft... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.