Ga naar inhoud

Wat heb je net gezaaid/geplant? (Seizoen 2015)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

3 Actinidia Kolomikta's (Adam (man), Sentyabraskaya (vrouw) en Dr.Szymanowsky (tweeslachtig). Via Duitse website, ze zien er super uit!

Meebesteld en nog te planten: Rubus odoratus, Prunus cistena en Amelanchier ovalis "Helvetica".

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

Vind ik ook en hij is ook nog eens heel erg winterhard! In NL wordt hij vooral als sierplant verkocht (mannelijk = geen vruchten). Ben erg blij dat ik nu een vrouwelijke heb weten te bemachtigen!

Geplaatst:
14 pompoenen en 2 courgettes voorgezaaid.

Mijn courgettes (geel en groen) wil ik ook al planten, m'n 3 katten vinden dat zonnige plekje in de vensterbank ook heel lekker, em ik voel me net een politieagent om ze van die plantjes af te schreeuwen.

Geplaatst:

Aubergines zaailingen over gepot, zijn wel erg klein nog, zal wel niks worden, maar toch.

Tomaten naar grotere potten verplant.

Sla, mosterdblad en rucola uitgeplant, telkens een beetje voor de verspreide oogst.

Radijzen gezaaid, ook telkens als hierboven.

Geplaatst:

straks gaan we aan de bloemen beginnen, cosmeas, zinnias, tagetes

en nog wat kruiden: bonenkruid, dille, salie, voor in de keuken en tussen de groenten

Geplaatst:

De tomaatjes, paprika's en aubergines van de AH moestuinpotjes weer wat groter gezet.

voor de fun wat bonen gezaaid (6 soorten, van elk soort 2 potjes), rest komt na de ijsheiligen wel in de volle grond.

Wat ik vorige week zondag heb gezaaid beginnen de komkommers en courgettes al uit te komen.

Geplaatst:

Meloen pompoen en olijfkomkommer in grotere potjes gezet.

4 soorten sla gezaaid

Pepers/paprika gedeeltelijk nog eens verpot ( terwijl ook knopjes geplukt )en al 1 courgette plant de 2de zal voor morgen zijn (stonden in 5liter potten en beginnen te bloemen).

Geplaatst:

Rucola buiten uitgezaaid in een bak, de laatste overgebleven sla plantjes in de grond gezet, totaal aan plantjes nu is ongeveer 50. De andere 100 hebben we een kleine salade van gemaakt en de konijntjes hebben ook mee gesmuld.

“When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.”

Geplaatst:

De pompoen- en komkommerachtigen zitten in de grond - of toch in potjes - tot ze groot genoeg zijn om uit te planten. Ik heb dit jaar gekozen voor Butternut, Uchiki Kuri, spaghettipompoen (zaadjes meegebracht uit Frankrijk), courgette Black Beauty, Parijse augurkjes, Picolino snack komkommer en komkommer 'le Généreux' (zaadjes meegebracht uit Frankrijk).

Geplaatst:

Tweede lading sla is opgekomen, eerste lading helaas een beetje verpieterd in de bak. Mijn man en ik dachten allebei dat de andere die had opengezet. Ik heb alles nog meteen in water gezet bij thuiskomst maar 't is nog afwachten wat het geeft...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...