Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Hier zijn vandaag de boerenkoolplanten (volledig door de duiven afgekloven) op de composthoop beland. De koude bakken naast elkaar gezet ipv achter elkaar om weer wat plek te winnen. Stukje gespit en ondervonden dat de helft van de tuin nog veel te nat is voor de wortels. De dode bladeren van de aardbeien weggehaald om ruimte te geven aan het nieuwe blad. Gekletst met de vaste tuinburen, kennis gemaakt met een nieuwe buur, genoten van de rust. Had ik nodig

Geplaatst:

Kweek steken, kweek trekken, kweek op een bult gooien... en straks dromen over kweek.

en vier stoeptegels naar de tuin gefietst. ieder ritje naar de tuin in elke fietstas een stoeptegel en dan zal er vanzelf een pad komen

Geplaatst:

Ik ben m'n rabarber nog eens gaan bezichtigen en ik ben in't gras gaan liggen.

Het is zalig weer

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Hoe staat ie er bij? De rabarber die wij verplaatst hebben lijkt geen enkele hinder te hebben ondervonden van de ingrijpende verhuizing, en laat duidelijk roze scheuten zien

Geplaatst:

Bak in elkaar geschroefd.

T-20150301.jpg

Geplaatst:
Hoe staat ie er bij? De rabarber die wij verplaatst hebben lijkt geen enkele hinder te hebben ondervonden van de ingrijpende verhuizing, en laat duidelijk roze scheuten zien
De rabarber die ik verplant heb heeft ook al roze kroontjes.

Ze doen het heel goed.

Het viel me op dat de rabarber zijn dikkere wortels vooral horizontaal lopen.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Bij mijn moeder in de tuin wat klusjes gedaan onder andere buxus weer mooi rond geknipt.

Geplaatst:

water gegeven in de kas

tuinbonen gelegd

Geplaatst:

Aardappelen in de volle grond gepoot (Berber)

Geplaatst:
De rabarber die ik verplant heb heeft ook al roze kroontjes.

Ze doen het heel goed.

Het viel me op dat de rabarber zijn dikkere wortels vooral horizontaal lopen.

Mooi zo! En dat laatste was ons ook opgevallen. Hij zat niet heel diep maar enorm breed uitgewaaierd.

Geplaatst:

hout geklooft vandaag.

deze winter heb ik grondig de boomsingel gesnoeid.

zodat ie van onderen ook dicht groeit.

Geplaatst:

Mijn wilgentenen (griendhout) bonenstaken opgehaald en klaargelegd.

Ouderwets maar beter als bamboe. De bonen hebben meer

houvast om zelf te klimmen.

2015-03-04-Bonenstaken256681425494510.jpg

2015-03-04-Bonenstaken168621425494537.jpg

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:

Verder gewerkt aan het verplaatsen van het aardbeien bed, ben zo ongeveer halfweg denk ik.

De kruiden die ik overal tussenplant in de tuin uitgeschupt en een voorlopig plaatsje gegeven tot de groenten terug in de tuin staan.

Grond afgevoerd waar de Oost-Indische kers opstond vorig jaar, ben ik hopelijk van al die overgebleven zaden af, zou anders nogal gaan woekeren volgend jaar

Geplaatst:

Het 2e bed van mijn nieuwe ( terrassen) moestuintje opgevuld met zelf uitgegraven tuinaarde. pff 60 emmers moesten er nog op en er lag al een heleboel.

In het eerste bed uitjes en bimi geplant en wat gezaaid.

Hout gezaagd en gehakt.

Geplaatst:

Bamboe uitgezocht voor de bonenstaken en die in de grond geprikt

Geplaatst:

Vliesdoek in de moestuinbak geniet. Helaas was het al te laat om de MM-mix af te halen, dus dat moet morgen nog gebeuren.

Geplaatst:

Vandaag de erwtenconstructie opgezet, rozen gesnoeid en een beetje opruim in de bloemenborders

Geplaatst:

nog wat appelwortelstukjes opgepot, straks veel voorzaaien en lekker snipperen op het landje

Geplaatst:

ik zit nu aan de koffie, ik heb vanmorgen de eerste sla rode kool en herfts prei gezaaid in de kas.

de laaste boerenkool gerooid en aan de kippen gegeven. nu straks mest erop en ok mest op de rabarber. we hebben langs de sloot rabarber met een lengte van 80 meter ,en die verkopen we aan de weg. hele lekkere rabarber. donker rode stengels. ras: frambozenrood

Geplaatst:
Mijn wilgentenen (griendhout) bonenstaken opgehaald en klaargelegd.

Ouderwets maar beter als bamboe. De bonen hebben meer

houvast om zelf te klimmen.

Ik heb uit de natuur richting Meerwijck mooi rechte dunne bonenstaken uitgezocht uit snoeihout dat bij en langs de weg lag, de gemeente is aan het snoeien. Het zijn uitlopers van de struikhazelaar. Ben benieuwd of dit net zo goed lukt als met wilgentenen.

hgpk07.jpg

(plaatje van de struikhazelaar van natuurvereniging Ijsselmonde)

Voortuin in 3 bedden verdeeld, 2 paadjes van stoeptegels ertussen. In 1 bed 3 hokken gemaakt met 12 bonenstaken. In 2 bedden gaas opgezet voor de erwten. In 1 bed voorgekiemde tuinbonen gelegd.

Achtertuin een begin gemaakt om met de rest van de bonenstaken tegen een kale muur op het Z een stellage te maken voor klimmers als o.a. buitenkomkommer en augurk, vandaag verder.

Erwten te kiemen gelegd, bonen voor 1 hok te kiemen gelegd, artisjokken in potjes gezaaid.

Oude buxushaag tussen buurvrouw haar voortuin en de mijne uitgehaald met wortels en naar de stort gebracht, afgelopen week elke ochtend een gedeelte. Aardperen gepoot op de vrijgekomen plek, er komt nog een schutting. Hout hiervoor heb ik al klaarliggen, nu nog wachten op de tijd.

Geplaatst:

Bij wilgentenen moet je het gedeelte wat in de grond gaat ontdoen van de bast anders gaat hij uitlopen.

Ik zou dat ook bij jou takken doen.

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:

Oké, van de wilgentenen was me dat bekend. Ik zal van deze stokken ook een stuk van de bast afhalen, bedankt.

Geplaatst:

Het was vandaag een heerlijke dag om lekker de tuin in te gaan helaas geen zon maar toch een lekker temperatuurtje voor deze tijd van het jaar.

Ik ben maar weer verder gegaan met de coniferen weghalen ik vind zelf dat ik deze dag veel heb gedaan.

Hier wat foto's

tuin-00159171425655107.JPGtuin-00370151425655132.JPGtuin-00469841425655177.JPGtuin-00668881425655212.JPG

Geplaatst:

Vanmorgen een gedeelte van de volkstuin wortelonkruid vrij en daar Campanula's geplant. Deze stonden al in bloei en dat hadden de Bijen snel door .

Straks nog het gedeelte waar de vierkante moestuin voor mijn dochtertje komt te staan onkruidvrij maken en egaal maken, dan gaan we die samen donderdag plaatsen.

Het minder leuke werk heb ik dan al gedaan en dan blijft het leuke voor ons samen over.

Geplaatst:

leuk! doen wij met kleindochter...

zelf pluksla uitgeplant, monarda gezaaid van Marjan (dank Marjan!), beetje geharkt (op de fiets en in de tuin)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic