Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2015)

Featured Replies

Geplaatst:

Deze morgend alle tomaten en paprika's van hun nachtverblijf (de garage) naar de tunnelserre verhuisd. Blijf ik nog doen tot de temperaturen 's nachts wat hoger zijn.

Deze middag het gazon afgereden en de verdroogde bloemen van vorig jaar uit de hortensia's geknipt...ik veronderstel dat het nu niet echt meer gaat vriezen 's nachts en nu alles zo mooi groen begint te worden mochten die verdroogde dingen er wel uit.

Straks alles in de moestuin nog eens water geven...een goeie regenbui zou eens deugd doen

Geplaatst:

kruiwagenbanden geplakt voor de club

snijbiet van vorig jaar schoongewied, hopelijk wordt ie niet bitter...

1 josta opgepot voor gewaardeerd heel lekker ruikend medeforumlid

water gegeven wegens grote droogte bij zaailingen

1 veenmol of veenmol 1 geknipt...

Geplaatst:

Ik heb vandaag de knoflook water gegeven en paprika's geplant in de serre.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Een baal van 500 kilo stro gaan halen om patatten ondr te kweken en andere groente mee te mulchen+. Truukje moeten toepassen om die van de aanhanger af te krijgen, aanhanger tegen een boom, koord er rond en rond die baal stro en dan de auto vooruitgereden, moest wel mijn sneeuwstand gebruiken wegens slippen.

De kippen vonden dat stro heel tof.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Water, water, water. Zelfs de bessen hebben een plons gekregen.

Sla en sla geoogst (en opgegeten natuurlijk, maar dat was binnen )

Naar de eerste bieslookkiempjes gekeken.

Geplaatst:

Kweek, kweek en kweekgras verwijderen, ik denk dat ik vannacht over kweek droom .

Geplaatst:

Per ongeluk mijn bieslook uitgetrokken en die terug geplant met een flinke portie water erbij. De rest ook erg veel water gegeven nu de moestuin pomp eindelijk weer werkt

Kapucijners hun plekje gegeven en nog wat.tuinpaden uitgegraven en daarmee het pompoenen bed opgehoogd ligt dat ook weer mooi gelijk

Geplaatst:

Tomaten verpot , water gegeven , afrikaantjes in de moestuin geplant , mycorrhiza aan mijn tomaten gegeven.

Geplaatst:

Toen het eindelijk een beetje opgewarmd was de rabarberzaailingen in de volle grond gezet, alles water gegeven en met een bak thee genoten van alles dat groeit en bloeit

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

De wortels van de omgevallen boom (de mastodont zelf was al in stukken gedaan en opgeruimd, enkel de wortelstronk lag er nog) zo goed als mogelijk weggewerkt. Blijft haast niets meer van over na een 45 minuten hak en kap werk met mijn bijl.

Gezien dat ik mijn rapen op de verkeerde plaats gezaaid heb, hopelijk groeien ze snel dan kan ik ze nog oogsten voor de komkommers op die plaats moeten komen.

Geplaatst:

Vandaag de regenton half geïnstalleerd. Wilde eigenlijk zonder de voet doen en dan stenen eronder stapelen, maar dan heb ik zo veel stenen nodig, dat het eigenlijk niet haalbaar is. Vanavond moet vrouw des huize weg en komt langs hornbach. Ze mag dus een pitstop maken bij hornbach.

Dit is tot nu toe. De verticale pijp moet nog ingekort worden als ik de voet heb.

image63451429800106.jpg

image46051429800107.jpg

Geplaatst:

Te laag hangende tak van een berk afgezaagd, mijn lange manen zullen er nooit meer achter blijven haken

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

tomaten gediefd!

Geplaatst:

gediefd, nu al? of bedoel je gestolen?

hier 3 emmers vol gewied, kas water gegeven, woekerende mierikswortel een lesje geleerd (tot hier! ik zeg het niet nog eens! als je niet wilt luisteren...)

Geplaatst:

Nee gejat zijn ze niet. Ik heb ze een week of twee terug naar de kas gebracht en er zaten al volop dieven in de planten. Ik was er ook door verrast! in elke plant zaten zeker drie tot vier dieven van een cm of vijf.

Geplaatst:

Ik heb net zonnebloemen gezaaid.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Pompoen (Uchiki kuri) en patisson gezaaid. De binnen voorgetrokken sla- en andijvieplantjes naar hun buitenverblijf verbannen.

Geplaatst:

Druppelslang in de kas gelegd, vanavond de meeste paprikas de grond in!

Geplaatst:

Meikoningin uitgeplaatst.

Geplaatst:

Om half zeven beginnen spitten, was vergeten dat ik om halftien bij de tandarts moest zijn.

Dan nog de voorgezaaide spinazie uitgeplant en de tuin in Lotenhulle terug omheind.

De parelhoenders waren mijn vers geplante aardappelen aan het opeten.

Geplaatst:

Bij gebrek aan aardappelen, smaken parelhoenders ook best

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

Ze moeten nog een paar weken groeien, dan zullen ze smaken ja, zelfs nog voor de patatten.

Ook nog struikboontjes, Argus, voorgezaaid.

Geplaatst:

De poelemetaten hebben de smaak van je aardappels te pakken Willy, snel vetmesten en dan zullen de poeemetaten jullie goed smaken

Geplaatst:

genoten!

veel zaailingen gezien op het ex-nzspinazieveldje

laatste spinazie geoogst

asters een halt toegeroepen (hoop dat ze luisteren)

aardappeltjes weer toegedekt met wat aarde

voeding van Billy ontvangen (maar nog niet gemaakt want ik heb nog geen demiwater)

gewied

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.