Bit Geplaatst: 4 juni 2015 Geplaatst: 4 juni 2015 Gras gemaaid op het complex ( = mijn taak ), maar ook gelijk maar op mijn eigen tuin. Onkruid getrokken en knolselder van mede forumlid Henkg gepoot. mooie planten. Wat druivenscheuten aan het hek gezet. De kruisbessen hebben helemaal geen last van de schijnrupsjes dit jaar lijkt het wel. 2 hagen gesnoeid en de koude kas ( hete kas ) water gegeven. De komkommer gaat vlot nu. De meloenen willen nog niet erg. Tomaten gaan als een speer. Gedieft. Quote
zaaizee Geplaatst: 4 juni 2015 Geplaatst: 4 juni 2015 vanaf 5 uur s'ochtends planten water geven, wildkruid uitgetrokken, opgeruimd en geveegd, ramen gelapt, koffie en met de kat gespeeld, potgrond gehaald en plantjes verpot en veel gezucht Quote
RobO Geplaatst: 5 juni 2015 Geplaatst: 5 juni 2015 De kruisbessen hebben helemaal geen last van de schijnrupsjes dit jaar lijkt het wel. oja, dank, straks meteen even kijken (vorig jaar was alles in 3 dagen kaal) Quote
Esthe76r Geplaatst: 5 juni 2015 Geplaatst: 5 juni 2015 Wat een hitte zeg. Maar toch maar even naar de tuin.. wat dingen gezaaid en geoogst. Artisjok vandaag tweestuks bv.. dingen nog noout gegeten. Zal mij benieuwen.. Quote
geertlaurent Geplaatst: 5 juni 2015 Geplaatst: 5 juni 2015 Niet veel, daar was het te warm voor wat aardbeien geoogst, die waren plots rijp met al die zon op hun kop. En gezien hoe de bonen hun weg naar boven beginnen te vinden, de ene soort staat al echt met plantjes boven, andere beginnen de grond open te scheuren, nog andere doen nog niets.. allemaal gelijk gezaaid maar de ene soort is de andere niet natuurlijk. Nu hopen dat er geen rij geheel leeg blijft natuurlijk. Voor de rest voorzichtig water gegeven en de tomaten serres opengezet. Durfde het niet aan nu iets te gaan planten, dan is dat straks morsdood vrees ik. Quote
victorhurxkens Geplaatst: 5 juni 2015 Geplaatst: 5 juni 2015 Te warm om ook maar iets te kunnen doen... Omdat we veel losse zandgrond hebben is het een woestuin en hangt alles slap. Wel nog andijvie geoogst en vanavond stampot ervan eten Quote
Flup Geplaatst: 5 juni 2015 Geplaatst: 5 juni 2015 Weinig!Wat onkruid verwijderd, luizen in de tuinbonen besproeid met water / afwasmiddelmix en de planten water gegeven. Ik wilde veel meer doen, maar het is gewoon veel te warm. Met 35 graden tuiniert het niet echt lekker. Quote
Gast Geplaatst: 5 juni 2015 Geplaatst: 5 juni 2015 Net terug van de tuin en heel veel water gegeven. Ook nog wat sperzieboon plantjes uitgepoot. Quote
appelvrouw Geplaatst: 5 juni 2015 Geplaatst: 5 juni 2015 Kamillebloemen geoogst, inderdaad vooral veel water geven, bv aan de aardbeitjes, verder veel naar de eendjes gekeken Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎
geedee Geplaatst: 5 juni 2015 Geplaatst: 5 juni 2015 In de kas "rondgeschraveld" en mij verbaasd over de geweldige "wereldse" werking van de Temperzon bij die 32 graden van vandaag......dat wordt nooit meer "kloemelen" inderdaad  Ben helemaal "oet mien huiske" ervan !  Kloemelen...hihi! Is dat Limburgs voor klungelen?  Yep Quote
RobO Geplaatst: 6 juni 2015 Geplaatst: 6 juni 2015 water gegevenhebben nu heel veel piepkleine aardbeitjes, die worden vast niet meer heel groot, dat wordt veel plukwerkof kan ik daar nog wat aan doen? Quote
Frans D Geplaatst: 6 juni 2015 Geplaatst: 6 juni 2015 Zoiets als dit Rob, of bedoel je tussen de grotere?  Ik heb in de vaste grond, verschillende soortjes door elkaar.Vorig jaar gekocht bij tuincentra en welke soorten het exact zijn weet ik niet.Door het koude weer zijn ze vrij laat gaan bloeien en hebben de aardbeien zich slecht ontwikkeld tot nu toe.Twee planten vallen echt uit de toom; Één (die van bovenstaande foto) blijft in overvloed kleine bloemtrossen geven, ik heb vooraf de eerste trossen verwijderd en onlangs nog zeker twintig bloemen verwijderd.Desondanks blijven de aardbeien klein en blijft hij in snel tempo nog steeds volop bloemtrosjes aanmaken. De andere was heel vroeg in bloei (meer dan 2 weken eerder als de rest), niet weldadig maar wel met behoorlijk grote bloemen.Toen waren er nog nauwelijks bestuivers te zien in de tuin (vandaar waarschijnlijk ook de misvormde aardbei), maar de plant laat wel de grootste aardbeien zien op dit moment;  De aardbeien van de rest van de planten zitten er qua grootte tussen in.Ik vermoed dat het met het slechte voorjaar te maken heeft en hoop dat wat zon en goed weer, de boel nog een beetje oppept. --- Quote
angela (†maart 2025) Geplaatst: 6 juni 2015 Geplaatst: 6 juni 2015 Volle emmer aardbeien geoogst voor de verjaardag van mijn moeder morgen, had makkelijk nog een emmer vol kunnen plukken. Het waren mooie grote aardbeien maar ik moet wel nodig weer onkruid verwijderen tussen de aardbeien . Quote
HuubvG Geplaatst: 6 juni 2015 Geplaatst: 6 juni 2015 hebben nu heel veel piepkleine aardbeitjes, die worden vast niet meer heel groot, dat wordt veel plukwerkof kan ik daar nog wat aan doen?Uitdunnen? Eerst de kleinste weg plukken zodat de dikste nog wat kunnen groeien? Ik doe maar een gooi. Quote
Erny Geplaatst: 7 juni 2015 Geplaatst: 7 juni 2015 Van de week wat dingen in volle grond gezaaid. Voor mij voor het eerst dit jaar... Vrijdag in de bloedhitte lekker bij het huisje in de schaduw zitten zaaien: bloemen en sla én bonen gelegd. En de pepers die ik achterop de fiets had meegenomen verpot naar palmpotten en in het zonnetje bij de tomaten gezet. Zaterdag op de moestuin het Doornloze Braambos opgebonden. Eigenlijk werd Ãk door de braam geleid ipv andersom. Daar een stokje, daar een stokje... daar een rekje... Nu hangt alles wel ergens aan vast en moet het straks mogelijk zijn om enigszins gemakkelijk de bramen te kunnen plukken. Misschien dan toch volgend jaar proberen het nóg wat eerder te doen... Quote
RobO Geplaatst: 7 juni 2015 Geplaatst: 7 juni 2015 ja hier ook steeds nieuwe trossen met veel bloemen in de korona'szal een paar planten dunnen, we gaan het zien Quote
geertlaurent Geplaatst: 7 juni 2015 Geplaatst: 7 juni 2015 Onkruid van tussen de aardbeien getrokken is nu helemaal klaar, de bogen en staven errond en erboven goed gezet en het net erover getrokken. Hopelijk blijven de bijtjes goed hun werk doen want anders geen witte aardbeien meer  Ontzettend lang zitten onkruid trekken tussen de wortelen, eerste keer wieden sinds ze gezaaid werden. Is nu ook van mulch voorzien. Her en der ook nog wat onkruid weggehaald en rond het vijvertje een goeie laag stro gelegd tegen onkruid. 2 potjes stro voor de oorwormen aan de dwarse bonenstaak gehangen en alles goed water gegeven. Quote
Almond Geplaatst: 7 juni 2015 Geplaatst: 7 juni 2015 Boerenkool zaailingen geplant, gewied, tweede courgette bevrucht en de tomaten gewaterd. Ook nog de bonen opgegraven en gewisseld: dacht zo goed te hebben opgelet, zijnde klimmers en lage variant toch verkeerd om terecht gekomen.En heerlijk wat uurtjes van de zon genoten Quote "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
RobO Geplaatst: 8 juni 2015 Geplaatst: 8 juni 2015 gister snijboon uitgeplant, water gegeven, pioen geplukt, gewiedstraks: bieten en sla meenemen voor vanavond, onkruid tussen de vaste planten weghalen, cacaodoppen bij de dahlia, luizencheck Quote
HuubvG Geplaatst: 8 juni 2015 Geplaatst: 8 juni 2015 Eergisteren de kas te wit gesaust, kwartiertje werk. Het werd koud en donker binnenin... Gisteren alles weer afgenomen, uren werk en alles rondom was wit. Nu zit er een mooi dunne laag op, de zon en ik kunnen er doorheen kijken. Quote
appelvrouw Geplaatst: 8 juni 2015 Geplaatst: 8 juni 2015 Ik heb Lillvitrage van Ikea opgehangen in de kas met wat ducktape..werkt ook heel goed en is lekker snel Heel veel gemaaid gras opgeharkt en er verschillende heel droge stukken mee gemulchd, voornamelijk mijn kruidenbedden. Genoten van de eendjes in hun badje. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎
Bit Geplaatst: 8 juni 2015 Geplaatst: 8 juni 2015 vandaag de trossen weggeknipt uit de druiven. Hou er 1 per tak aan. 4 trossen aan de nog jonge struiken, soms maar 2 soms wel 6. en de overige takken met trossen maak ik leeg. Quote
RobO Geplaatst: 9 juni 2015 Geplaatst: 9 juni 2015 oja, moeten we hier ook nog doen, dank! (heerlijk zo'n todo topic!)gister gewied, water gegeven aan alle rijpende oogst (aardbei, knoflook, aardappel), slootkant geschoond, 2 nieuwe witte aanbiedingsbessen verzorgd, laatste snijboon uiygeplant, zorgelijk gekeken aan de nog steeds niet lekker groeiende pompoenen en courgette en mais (note to self: doe er nou eens gewoon wat glas overheen als de temperatuur zo laag blijft RobO!) Quote
Nynkef Geplaatst: 9 juni 2015 Geplaatst: 9 juni 2015 zonet een paar aardappelplantjes gerooid en ongeveer een kilo aardappeltjes geoogst. Daarvan eten wij en de buren vanavond Quote
appelvrouw Geplaatst: 9 juni 2015 Geplaatst: 9 juni 2015 vandaag de trossen weggeknipt uit de druiven. Hou er 1 per tak aan. 4 trossen aan de nog jonge struiken, soms maar 2 soms wel 6. en de overige takken met trossen maak ik leeg.O, dan haal ik nog iets meer trossen weg. Knip ik langer uitlopers nu ook terug? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.