geertlaurent Geplaatst: 9 juni 2015 Geplaatst: 9 juni 2015 Aardappelen aangehoogd, experiment met gaasdraad gaat voorlopig erg goed Water gegeven aan de aardbeien en wat bessenstekken verpot (zijn om binnenkort uit te delen binnen de tuinvereniging). Quote
Roseapple Geplaatst: 9 juni 2015 Geplaatst: 9 juni 2015 snack-komkommertjes buiten in de bakken gezet. Het gaat deze hele week mooi weer worden. Twijfel nog een paar dagen door over de courgette de nice, wel of niet naar buiten in de volle grond. Degene die er staan, zijn nog niet echt blij. Wat onkruid geplukten weer neergelegd als mulch. Straks spinazie plukken voor het avond eten. Quote
Erny Geplaatst: 9 juni 2015 Geplaatst: 9 juni 2015 Courgettes/Patissons naar P9 gezet.De zelf, laat, gezaaide tomaatjes ook. Quote
prettig gestoord Geplaatst: 9 juni 2015 Geplaatst: 9 juni 2015 Water gegeven, onkruid gewied, tomaten opgebonden. Gekeken hoe zoonlief de hangout beitste!Oh en gezien dat de ken's red maar liefst 4 bloemknoppen heeft..voor het eerst! Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
harm07 Geplaatst: 9 juni 2015 Geplaatst: 9 juni 2015 De eerste lelie stond in bloei! Maar in de moestuin zie ik er niet zoveel van, dus heb ik hem thuis maar op de vaas gezet. Tegelijk gekeken naar de peultjes (die zo enorm snel groeien) en broccoli (die het dan weer wat minder doet). Quote
Bit Geplaatst: 9 juni 2015 Geplaatst: 9 juni 2015 vandaag de trossen weggeknipt uit de druiven. Hou er 1 per tak aan. 4 trossen aan de nog jonge struiken, soms maar 2 soms wel 6. en de overige takken met trossen maak ik leeg.O, dan haal ik nog iets meer trossen weg. Knip ik langer uitlopers nu ook terug? Nee, nog geen blad of takken weghalen. Doe ik eind juni wel voor het eerst. Ook nog niet toppen. wel eventuele okselscheuten nijpen ( dieven ) Quote
RobO Geplaatst: 9 juni 2015 Geplaatst: 9 juni 2015 gewiedwater gegeven aan bijna alles (met pompje op accu, dat wel...)compost omgezetcosmea uitgeplantlaatste yacon uitgeplantlemonkomkommer uitgeplantgekeken of de pompoenen al groeien...ja hoor, minstens 0,5 mm... stamboontjes gelegd, zomaar in de grond, hoorde al wat beestjes grinniken...korrels gevoerd aan de slakjes (kom maar slakjes, kom maar, kom maar... )aardbei geplukt, 12 stuks, 7 mee naar huis genomenspijt gehad van weggeven overgebleven pompoenen, de mijne doen het maar sipjes Quote
HuubvG Geplaatst: 9 juni 2015 Geplaatst: 9 juni 2015 Ik moest er ook even om grinniken. Je hebt toch wel bonen achter de hand? Ik heb verder getimmerd aan de tuinschuur en al het tuingereedschap op zijn plek gehangen. Alles gemerkt met letters om het makkelijk weer op zijn plaats te hangen.Doorgeschoten bladmosterd en woekerende rucola gerooid en bij de compost gedaan..Alle klimplanten opgebonden (bijna dagelijks), touwen langs de stokken gebonden voor meer houvast. Vooral de klimbonen lijken moeite te hebben met dikkere stokken.Opgetogen de eerste romatomaat in wording opgemerkt, er zaten al weken bloemen in waar niets mee scheen te gebeuren verder. Quote
geertlaurent Geplaatst: 10 juni 2015 Geplaatst: 10 juni 2015 Gisteren nog wat onkruid zitten trekken, heul heul voorzichtig, van tussen de wortelen en met wat grover geweld onkruid weggehaald op andere stukken  Tomaten voorzien van vloeibare mest en water, aardbeien opgegeten, wat kruiden en citroenmelisse verplaatst, pintje gedronken terwijl we de tuin overschouwden vanop de moestuinbank (een zaligheid dat ding). Pompoenen goed veel water gegeven alsook de kookrabi. Kolen gecontroleerd (zo te zien helpen de koolkragen goed). En daarna wat verwonderd zitten kijken naar een klein spinnetje met een mega grote (tgov de spin hé) witte 'zak' achteraan haar kont. Denk dat die bijna ging bevallen. Quote
Gemma Geplaatst: 10 juni 2015 Geplaatst: 10 juni 2015 Onkruid gewied en geschoffeld, diverse dingen gezaaid oa bonen en winter kolen, sla geplant, 2 Tom tumbler tomaten in potten gezet , kiwano geplant, basilicum geplant, knoflook bieslook geplant, dille geplant. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
zaaizee Geplaatst: 10 juni 2015 Geplaatst: 10 juni 2015 vraagje: trek je onkruid juist als het net geregend heeft of juist als het droog weer is? Quote
prettig gestoord Geplaatst: 10 juni 2015 Geplaatst: 10 juni 2015 Persoonlijk wied ik het liefst als het goed droog is. Heb ik het beste. Resultaat mee. Maar daar we niet in een utopie wonen komt het op neer, wieden als het onkruid klein is, niet telang wachten zegt ze op docerende toon (tegen zichzelf) Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
RobO Geplaatst: 10 juni 2015 Geplaatst: 10 juni 2015 rupsen op de appel ontdekt, wat een wereldforum is dit toch..iemand ziet die beestjes en ik kijk ff en ja hoor... geklust voor de club Quote
angela (†maart 2025) Geplaatst: 10 juni 2015 Geplaatst: 10 juni 2015 Aardbeien gepluktAsperges gestoken2 kroppen sla geoogstspullen naar de moestuin gebracht voor een groot insectenhotel dat we met de vereniging gaan bouwen. Quote
geertlaurent Geplaatst: 10 juni 2015 Geplaatst: 10 juni 2015 vraagje: trek je onkruid juist als het net geregend heeft of juist als het droog weer is?liefst tegen vanavond, dan is het minder erg als je toch wat anders half los getrokken hebt en dan goed gieten/water geven dus als je klaar bent.  Droog en nat hebben allebei wat voordelen denk ik maar ik doe het liefst bij droog weer kan je het ook ineens laten liggen als mulch.  vandaag tomaten en kolen bestoven met lavameel. Potas aan de aardappel gegeven en beendermeel aan Euh de prei? Rest goed water gegeven en aardbeien en erwten geoogst. Quote
Deborah Geplaatst: 10 juni 2015 Geplaatst: 10 juni 2015 Water gegeven en de kruibessenbladwesprupsen verwijderd  1 struik kaal, 1 grotendeels kaal, 1 een beetje aangetast en de Jostabes nog ongehavend. Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Holland Geplaatst: 10 juni 2015 Geplaatst: 10 juni 2015 Mulchen en watergeven.... Wat is het droog op onze zandgrond..... Quote Vriendelijke groeten, Holland
zaaizee Geplaatst: 10 juni 2015 Geplaatst: 10 juni 2015 Ik deel de kas met mijn buurman, hij een beetje meer dan ik vandaag mijn peperplanten in de kas in zakken verpot geen idee of ik het echt goed doe, mijn gevoel zegt van wel    vier plantjes van wie ik weet dat het compacte struikjes kunnen worden (ajoema en madam jeanette) heb ik (tja hoe heet dat?) op de verhoging in de kas uitgeplant omdat ik anders geen ruimte meer had. Misschien is de grond wel te ondiep maar ik gok het erop.  Dit is mijn eerste jaar pepers. Ik heb wel veel peperplanten want ik kon na opkomst niets wegdoen En dan heb ik ook nog een hele rits tomaten, die ga ik morgen in de kas in de grond zetten ipv zakken. En een aubergine. Ik denk dat het een beetje vol wordt al met al want ik zou ook graag nog basilicum onder de tomaten planten. Kan ik, als je kijkt naar de planten in potjes, dit zo naast elkaar zetten of heeft het toch te weinig ruimte? Misschien moet de buurman twee kroppen sla inleveren O en vier paprika's op zak gezet en zitten nadenken over kalken, het wordt wel erg warm als de zon de hele dag staat.  Quote
RobO Geplaatst: 11 juni 2015 Geplaatst: 11 juni 2015 straks even zwavel/nabicarbo-en want er zit wat schurft in de appeltjes Quote
geedee Geplaatst: 11 juni 2015 Geplaatst: 11 juni 2015 Een kilo aardbeien geplukt De leuke tijd begint weer...oogsten....nieuwe rumtopf aanleggen....(de oude is nog niet op  @Zaaizee die pepers passen zich aan....minder grond>>kleinere plant en oogst...maar niet minder lol  Hé!! jij bent vandaag precies 2 jaar lid Quote
sugarlevi Geplaatst: 11 juni 2015 Geplaatst: 11 juni 2015 Gisteren, eindelijk de laatste pepers/paprika's en courgettes in de grond gezet. Op de opnieuw gezaaide, want weggekwijnde citroenkomkommers na, en de bonen, staan alle na ijsheiligen planten eindelijk in de tuin. Ga ik eens uitdoktoren wat ik met alle over-en reserve planten ga doen. Misschien een guerilla-gardening projectje in de buurt.Staat vast leuk wat pompoenen, tomaten en aubergines in de gemeentelijke plantsoentjes. Quote "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
weknow Geplaatst: 11 juni 2015 Geplaatst: 11 juni 2015 Misschien een guerilla-gardening projectje in de buurt.Staat vast leuk wat pompoenen, tomaten en aubergines in de gemeentelijke plantsoentjes. Â Ja zeker. Maar je zou ook nog even kunnen overleggen met bewoners in de buurt, zodat ze misschien wat voor die plantjes zorgen en weten wat het is en t.z.t. ervan kunnen oogsten. Zo kweek je niet alleen groenten maar ook mensen die enthousiast zijn over groenten kweken. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
zaaizee Geplaatst: 11 juni 2015 Geplaatst: 11 juni 2015 @geedee o zit dat zo dan ga ik een van de ajoema's toch maar in een zak zetten want ik ben juist zo dol op die hete rakkers en ze zijn ook zo mooi! Wauw jeetje inderdaad zeg..twee jaar lid cool Quote
Bit Geplaatst: 11 juni 2015 Geplaatst: 11 juni 2015 2e spuitzwavel behandeling gedaan vanmorgen in alle vroegte. Lekker een dag naar de tuin. Quote
Mari Geplaatst: 11 juni 2015 Geplaatst: 11 juni 2015 Twee compostbakken omgezet, uitgebloemde geraniums gesnoeid. Zo had ik ineens terug wat groen materiaal om onder de compost te mengen...was te droog vond ik. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.