Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #3

Featured Replies

Geplaatst:

Vandaag alleen wat kleine blaadjes versnipperd over de salade. Er staat nog steeds mosterblad. Verder bonenkruid en tijm, kruiptijm, hh weegbree en veldsla.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Vandaag de eerste keer zelfgemaakte confit d'oie gegeten.

Was zeer lekker, de Bazin en de kleindochter vonden het ook lekker en dat is het voornaamste.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Ook lekker boerenkool! Met unox worst! ( ieks...hema worst! )

Geplaatst:

kliekjes = komkommersoepje, knolraap in tomatensaus uit de weck, pasta, schijfjes beenham, zoetzuur

(edit: soepje was top, dzz:

trek 4 trommelstokjes kip 1 uurtje samen met 1 ui, wat gedroogde porcini, wat gedroogde soepgroentemix uep

voeg na 0,5 uur 1 gewassen komkommer in stukjes toe

vis de pootjes eruit en pureer de soep met de staafmixer

dan pootjesvlees in stukjes erbij, 1 volle theelepel thijm uep, 1 hele volle theelepel moster dijon

zout naar smaak, 1 mespuntje suiker (ssssst...niet tegen Kranenborg zeggen)

eventueel binden met wat maizena en eventueel wat creme fraiche en kaas erdoor maar dat deden we niet want er was al smaak en structuur genoeg)

aangepast door Gast

Geplaatst:

"Handen Hoog!"

"Hier de knorpolitie!"

"Leg neer die bloemkool!"

Geplaatst:

'...dus vanavond at ik rijst, met hele jonge kip, of haan'

(wie kent de quote??)

maar ik at vanavond kip, met verse kweepeer uit de vriezer!! heerlijke verrassende combi.

Geplaatst:

quote? vers?

Geplaatst:

oooo...

maar de volgende dag at ik rijst

met hele jonge kip of haan.

Geplaatst:

Inderdaad, Jaap Fischer!

En ik vergiste me zelfs in de quote...

Geplaatst:

spruitenstamp met worst na het schaatsen, xtra lekker

Geplaatst:

De laatste pompoenen zitten in de soep...jammer dat ze nu op zijn....maar begonnen nu ook wel rotte plekjes te krijgen.

En zojuist weer een heerlijke pot meloen-frambozenjam opengemaakt....ohhh jammie, beetje zomergevoel terugkrijgen

Geplaatst:
spruitenstamp met worst na het schaatsen, xtra lekker
Gisteren heb ik dat nu is voor het aller eerst gegeten, had er nog nooit van gehoord Vrouw had het klaargemaakt met spekreepjes in, heerlijk!
Geplaatst:

goed zo! hier is het ook een toppertje met spekreepjes, worst, wat roomboter erdoor, piepklein beetje bouillon, wat nootmuskaat en een klein snufje kruidnagel

wij aten met wat tuinvrienden: komkommersoep, rode kool, aardappel, vlees en een prima toetje

(bolletje vanille-ijs, appelwortel met zwarte bes, snufje seroendeng er over gestrooid)

Geplaatst:

Pompoensoep met broodje kaas met peper tuinkers. pompoen wortel ui knoflook kervel kerrie laurier peper creme fraise.

En broodje kaas met peper tuinkers. Heerlijk.

Geplaatst:

hier niks bijzonders....

Geplaatst:

Broodje knakworst, al vond ik de (zelfgemaakte) knakworsten niet echt geslaagd... ze smaakten goed hoor. Maar het mondgevoel was niet goed. Te zacht, vettig, etc.

We aten er een salade bij met (zelfgemaakte) meikaas, en warme appelmoes on-the-siiiide.

Geplaatst:

de laaste regenboog wortelen en doperwten uit de vriezer.

Heerlijk en mooi gekleurd op het bord

~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~

Geplaatst:

rijst, knolselder in kokos, taugeh, tempeh met nootmuskaat en laos, eitje

Geplaatst:

Zo leuk: een broodje meikaas van vorige week (nu al wel een beetje belegen... ), een broodje droge worst (verschillende smaken), een broodje (halfmislukte)knakworst, en een bakje yoghurt met aardbeiensaus.

Normaal ook nog een broodje jam, en maar 1 soort vleeswaren (rauwe ham, droge worst, of paté), maar de knakworsten moesten nu echt op.

Erg leuk om je hele lunch zelf te kunnen maken (melk voor kaas komt van de buurman, maar die kan dat nou eenmaal zo goed)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.