Jorieke123 Geplaatst: 19 september 2015 Geplaatst: 19 september 2015 Vanmiddag bij de lunch, augurken van Yuras En vanavond; brood met grove paté, net (au bain marie) gebakken Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Erny Geplaatst: 20 september 2015 Geplaatst: 20 september 2015 Die paté ziet er goed uit zeg! Hier een bordje met gele en rode vleestomaat met échte buffelmozzarella (duur maar zálig...) en echte goeie balsamico... en eigen basilicum. Verrukkelijk!
Jorieke123 Geplaatst: 20 september 2015 Geplaatst: 20 september 2015 Dat klinkt super Erny! Wij aten onder andere bietjes, en mislukte speklappen (beetje scheef gesneden, dus dan gaan ze bij de eigen voorraad ) Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 20 september 2015 Geplaatst: 20 september 2015 rucola, sla, snijboontjes, de laatste, aardappeltje, kroketjes, frikandel
appelvrouw Geplaatst: 20 september 2015 Geplaatst: 20 september 2015 Morgen ook maar eens graven in de vriezer op zoek naar speklapjes Vandaag een zondagsmaal. Een enorme pan rode kool met 10 appeltjes, rozemarijn, laurier, frambozenazijn, kruidnageltjes, en wat wijn..de laatste 3 ingrediënten natuurlijk niet uit eigen tuin. Gekookte charlottes erbij en lever met gebakken ui... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
prettig gestoord Geplaatst: 20 september 2015 Geplaatst: 20 september 2015 Roerbak met eigen paprika, prei, mais, courgette en pompoen samen met wat gehakt en zilvervliesrijst Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Jorieke123 Geplaatst: 21 september 2015 Geplaatst: 21 september 2015 Stamppot bietenblad met gebakken spekjes Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 21 september 2015 Geplaatst: 21 september 2015 pasta, tomaatsaus uet, venkelsalade met sinas, snijbiet sikkepit
bartp Geplaatst: 21 september 2015 Geplaatst: 21 september 2015 Tomaat-paprikasaus met courgetteslierten ipv pasta. Alles uet.
Jorieke123 Geplaatst: 22 september 2015 Geplaatst: 22 september 2015 Broodje tomaat, komkommer, bacon en mayo. En broodje geitenkaas, honing, sla, en weer bacon Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Erny Geplaatst: 22 september 2015 Geplaatst: 22 september 2015 Hetzelfde als zondag... En straks lekker nacho's met Hot Salsa van eigen tomaten en pepers en komkommer en ui. Staat al 2 dagen te trekken dus zal nu nóg wel scherper zijn. Oh... bedenk net dat ik die nacho's wel ff onder de grill kan hangen met wat kidneybeans, reepjes paprika, uienringen en kaas eroverheen.
appelvrouw Geplaatst: 22 september 2015 Geplaatst: 22 september 2015 (aangepast) Gisteren in boter gestoofde snijbiet met gebakken charlottes en ei met bacon. Lie klaagde: ik wil nu wel eens vlees. Nu aten we die dagen ervoor bv stamppot van andijvie met spekjes en braadworst, gekookte charlottes met tournedos, tomatensoep met kip, lever met uien enz. Maar er ging me een licht op...dus in de vriezer gegraven op zoek naar die ene zak en vandaag dus hete bliksem gemaakt, gekookt met kinnebakspek en daarbij een overheerlijk (edit: in wat olijfolie gebakken) Zelhems Veldvarkenkarbonaadje. Lie glunderde 23 september 2015 aangepast door Gast We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 23 september 2015 Geplaatst: 23 september 2015 Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 24 september 2015 Geplaatst: 24 september 2015 beauty! hier een simpel broodje tomaat-ui-kaas-mayo
RobO Geplaatst: 26 september 2015 Geplaatst: 26 september 2015 vissoepje met gedroogde groenten en garnaaltjesrijst, tauge, eitje met roedjaksaus (boemboe uit de toko van Koningsvogel, aanradertje!), venkelzoetzuur
appelvrouw Geplaatst: 26 september 2015 Geplaatst: 26 september 2015 Ik had gasten in de airbnb die onderweg belden dat ze mosselen hadden gekocht ( trouwens, biologische uit de middellandse zee, is dat mogelijk biologisch uit de zee?)en of we meeaten. Dus ik heb de ui, peterselie en de prei geleverd ( en verder niet meegegeten want ik vind mosselen vies ) Lie daarentegen heeft gesmuld. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
balkontuinder Geplaatst: 27 september 2015 Geplaatst: 27 september 2015 Met dank aan sommigen van dit forum: texla aardappeltjes met pastinaak, rode ui, knoflook en rozemarijn uit de oven, met gewokte paprika en sperciebonen en een heerlijke karbonade gemarineerd met ketjap/sambal/gemberpoeder/gemalen komijn.
Jorieke123 Geplaatst: 27 september 2015 Geplaatst: 27 september 2015 Goed zeg! Ik heb juist gevulde tomaten gegeten, met zalmhapjes, en broodjes met heerlijke kruidenboter Zometeen nog een kopje thee met een plak tulband-rum-chococake. En bij de lunch aten we zalmsalade, een restje paté, en een beschuitje met chocopasta Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 28 september 2015 Geplaatst: 28 september 2015 zuurkool 2014, de laatste, spekjes, gebakken appeltjes, worst
Jorieke123 Geplaatst: 28 september 2015 Geplaatst: 28 september 2015 Broodjes zeer-rijpe camembert (drupte wat... ) en broodjes coppa. Met een tomatensoepje er bij. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Geplaatst: 28 september 2015 Geplaatst: 28 september 2015 kippensoepaardappels met tuinbonen en spek.vlaflip.
jootje Geplaatst: 28 september 2015 Geplaatst: 28 september 2015 Gevulde courgette..met gehakt van vrolijke varkens, en een tomatensausje. Yum!
mw vogel Geplaatst: 29 september 2015 Geplaatst: 29 september 2015 Courgettesoep met munt, aardappelpreitaartje, en rammenassalade met appel en noten!
Aanbevolen berichten