Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Die paté ziet er goed uit zeg!

Hier een bordje met gele en rode vleestomaat met échte buffelmozzarella (duur maar zálig...) en echte goeie balsamico... en eigen basilicum. Verrukkelijk!

Geplaatst:

Morgen ook maar eens graven in de vriezer op zoek naar speklapjes

Vandaag een zondagsmaal. Een enorme pan rode kool met 10 appeltjes, rozemarijn, laurier, frambozenazijn, kruidnageltjes, en wat wijn..de laatste 3 ingrediënten natuurlijk niet uit eigen tuin. Gekookte charlottes erbij en lever met gebakken ui...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hetzelfde als zondag...

En straks lekker nacho's met Hot Salsa van eigen tomaten en pepers en komkommer en ui. Staat al 2 dagen te trekken dus zal nu nóg wel scherper zijn.

Oh... bedenk net dat ik die nacho's wel ff onder de grill kan hangen met wat kidneybeans, reepjes paprika, uienringen en kaas eroverheen.

Geplaatst: (aangepast)

Gisteren in boter gestoofde snijbiet met gebakken charlottes en ei met bacon. Lie klaagde: ik wil nu wel eens vlees. Nu aten we die dagen ervoor bv stamppot van andijvie met spekjes en braadworst, gekookte charlottes met tournedos, tomatensoep met kip, lever met uien enz.

Maar er ging me een licht op...dus in de vriezer gegraven op zoek naar die ene zak en vandaag dus hete bliksem gemaakt, gekookt met kinnebakspek en daarbij een overheerlijk (edit: in wat olijfolie gebakken) Zelhems Veldvarkenkarbonaadje.

Lie glunderde

aangepast door Gast

Geplaatst:

vissoepje met gedroogde groenten en garnaaltjes

rijst, tauge, eitje met roedjaksaus (boemboe uit de toko van Koningsvogel, aanradertje!), venkelzoetzuur

Geplaatst:

Ik had gasten in de airbnb die onderweg belden dat ze mosselen hadden gekocht ( trouwens, biologische uit de middellandse zee, is dat mogelijk biologisch uit de zee?)en of we meeaten. Dus ik heb de ui, peterselie en de prei geleverd ( en verder niet meegegeten want ik vind mosselen vies ) Lie daarentegen heeft gesmuld.

Geplaatst:

Met dank aan sommigen van dit forum: texla aardappeltjes met pastinaak, rode ui, knoflook en rozemarijn uit de oven, met gewokte paprika en sperciebonen en een heerlijke karbonade gemarineerd met ketjap/sambal/gemberpoeder/gemalen komijn.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...