Jeanne heijmans Geplaatst: 29 mei 2017 Geplaatst: 29 mei 2017 Kruidenboter met knoflook en bieslook uit de tuin.
Nadi Geplaatst: 30 mei 2017 Geplaatst: 30 mei 2017 Peultjes en erwten salade met spinazie en ijsbergsla. Feta, ui en limoen erbij
balkontuinder Geplaatst: 30 mei 2017 Geplaatst: 30 mei 2017 Gekookte bieten, met gestoofd bieten- en spinazieblad met knoflook (udw) en een little gem salade. Geleerd? Bietenblad is eetbaar, maar kunnen als ze groter zijn vrij bitter zijn. Volgende keer weer snijbiet en dan mag het blad naar de kippen of als chop-and-drop.
Spitskool Geplaatst: 31 mei 2017 Geplaatst: 31 mei 2017 Pasta (uit de winkel) met een uit-de-tuin-pesto van basilicum, pijplook, kaapse knoffel en aarbeimelde (en uit de winkel nog wat amandelen). Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
julia Geplaatst: 3 juni 2017 Geplaatst: 3 juni 2017 Gemengde sla en wat peultjes en sugarsnaps. Vanmiddag met de kinderen al heerlijk gesnoept van de aardbeien en rode bessen.
Spitskool Geplaatst: 3 juni 2017 Geplaatst: 3 juni 2017 Samen met twee kinderen een grote aarbei uit de tuin gedeeld. Waarbij de eetverdeling 50 - 50 - 0 was. Ik heb gehoord dat de aarbei heerlijk zoet was. Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Mellie Geplaatst: 4 juni 2017 Geplaatst: 4 juni 2017 Oooo arme jij!Wij hebben vandaag de eerste aardbeien geplukt. K2 (kind 2) heeft de meeste op, de schrokop. Mama 2, papa 2 en K1 een handvol. Net een paar hongverbena bloemetjes in Mn mond gestopt als vergelding. Vind aardbeien toch lekkerder heb ik besloten.
Mellie Geplaatst: 4 juni 2017 Geplaatst: 4 juni 2017 Ik geef toe: niets uit eigen tuin, maar echt...... zooo lekker! Alleen al de geur.... het huis ruikt bedwelmend lekker. Manlief en K1 hebben me geprobeerd te overtuigen de tarte tatin met appel en peer thuis te laten en een pudding mee te nemen op visite vanavond. die ga ik vanavond met mijn vriendinnen lekker opeten!
aalterse-willy Geplaatst: 4 juni 2017 Geplaatst: 4 juni 2017 Enkel de spinazie kwam uit de tuin de shitake was van de boerenmarkt en dan geitenkaas en wat honing er over. Was heel lekker. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
angela († maart 2025) Geplaatst: 4 juni 2017 Geplaatst: 4 juni 2017 Bieten (nog van vorig jaar) met een Veldvarkens worstje
Spitskool Geplaatst: 4 juni 2017 Geplaatst: 4 juni 2017 Tussendemiddagse kruidenboter (met pijplook, kaapse knoffel en koriander) a la Nadi (https://www.moestuinforum.nl/post348907.html#p348907) met een pistoletje. Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Nadi Geplaatst: 5 juni 2017 Geplaatst: 5 juni 2017 Tussendemiddagse kruidenboter (met pijplook, kaapse knoffel en koriander) a la Nadi (https://www.moestuinforum.nl/post348907.html#p348907) met een pistoletje. Leuk!
appelvrouw Geplaatst: 5 juni 2017 Geplaatst: 5 juni 2017 sla sla sla sla..en net zoiets met asperges. Lekker veel kruiden erbij dat wel. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 6 juni 2017 Geplaatst: 6 juni 2017 Hehe eindelijk geen sla meer, is voorlopig allemaal doorgeschoten nu. Welke sla kweken jullie eigenlijk in de zomer? Ik vergeet altijd te zaaien en heb dus vaak alleen sla in het voorjaar en de herfst en een deel winter.OT: Loop Bebek kerrie uit eigen tuin met paprika`s van vorig jaar meegestoofd. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 6 juni 2017 Geplaatst: 6 juni 2017 Ik heb een mix die ik bijna het hele jaar door zaai. http://www.rareseeds.com/red-wing-lettuce-mix-salad-blend-1-oz/ Om de zoveel weken zaai ik een rijtje, en dan pluk ik bladeren tot de boel een beetje door gaat schieten en dan gaat alles er uit en zijn er andere rijtjes klaar. Maar dan hebben we er al een paar keer van kunnen eten. Wij eten weer hartige taart met peultjes, erwtjes, OK-prei en eendeneieren en salami. Morgen bloemkool met...... speklap! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
speets Geplaatst: 6 juni 2017 Geplaatst: 6 juni 2017 Een dikke, vette, zoute loempia. Héérlijk, na al die sla En vanavond aardappel-preisoep met veldvarkenhamlap. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
RobO Geplaatst: 6 juni 2017 Geplaatst: 6 juni 2017 andijviestamp op verzoek van tante B uit San Franciscohoewel...ze vroeg om endive?
Luig81 Geplaatst: 6 juni 2017 Geplaatst: 6 juni 2017 Eigengemaakte pestoAlleen de knoflook en de basilicum uit eigen tuin dan,de nootjes,kaas en de olijfolie heb ik uit de winkel ( net zoals de begeleidende wijn en stokbroodje )
Johmir Geplaatst: 6 juni 2017 Geplaatst: 6 juni 2017 Peultjes en knoflook uit de tuin, verwerkt in een groenteprut met o.a. (van de Jumbo) kastanjechampignons, rode ui, prei en rijst....lekker geroerbakt. Morgen wordt het kropsla....
appelvrouw Geplaatst: 6 juni 2017 Geplaatst: 6 juni 2017 hoewel...ze vroeg om endive? Witlof dus? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 7 juni 2017 Geplaatst: 7 juni 2017 yep, ze hebben daar endive maar ook Brussels endivewordt m niet meer want ze vliegt vandaag terug (als het kan ivm de storm hier, nog steeds 8 )
Mellie Geplaatst: 7 juni 2017 Geplaatst: 7 juni 2017 Stamppot andijvie met wat snijbiet erdoor en een Turkse sucuk erbij. Alleen de aardappels gekocht. Ook het worstje van eigen makelij
Aanbevolen berichten