Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Zaadjes mini Kumato bruin


Aanbevolen berichten

Bij de Jumbo hebben ze een tijdje geleden kleine bruine tomaatjes gehad waar mijn zus gek op was. Nu ik een volkstuintje heb dacht ik, laat ik die dan eens proberen te kweken voor haar! Maar helaas.... deze tomaatjes hebben ze niet meer bij de Jumbo.

De groenteman was wel zo vriendelijk om voor mij even na te kijken welk ras dit was zodat ik op zoek kan gaan naar zaadjes.

De mini Kumato bruin was dit, maar ik kan op internet nergens zaadjes vinden van dit ras. Weet iemand waar ik deze zaadjes kan halen of kennen jullie een ras wat net zo lekker is?

 

Alvast bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zaadjes van de Kumato wilt zal je ze uit de tomaatjes moeten halen of iemand zoeken die dat al heeft gedaan. Er mogen namelijk geen zaden onder die naam verkocht worden. Ondanks dat het bedrijf die ze teelt beweert dat het een hybride soort is is allang gebleken dat dat niet waar is. Ze zijn zaadvast. Dus uit de zaadjes uit een kumatotomaat groeien exact dezelfde planten met dezelfde tomaatjes. Houd er wel rekening mee dat kumato's voor de winkel op zoute gronden worden geteeld, dat beïnvloed de smaak. Ik heb zelf nog nooit een kumato geproefd dus ik kan je niet vertellen wat er qua smaak op lijkt. Ik weet wel dat een overheerlijke tomaat geen uitzondering is. Als je ze zelf teelt gaat er ineens een wereld voor je open.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een kumato kopen
adviseert GeertLaurent.

 

Waar koop je die (bijvoorbeeld op het Zeeuwse platteland)?? Ben ze nog nooit tegengekomen.......

 

By the way....wie heeft ze al geproefd en zijn ze dan inderdaad erg lekker? Hoe zou je de smaak benoemen?

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties!

 

Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf geen tomaten lust maar ik vind het wel leuk om ze te kweken.

Qua smaakt zal ik mijn zus dus moeten geloven

Ik dacht inderdaad om zaadjes uit de tomaat te winnen maar toen ik ze wou gaan kopen waren ze uit het assortiment gehaald omdat ze niet goed liepen, zal de bruine kleur dan wel zijn gok ik?

Maar ik ga eens op zoek bij andere winkels en als ik ze niet kan vinden houd ik me aanbevolen voor de zaden van de gewone kumato!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 years later...

Ik heb ze nu ook gekocht bij Delhaize (België). Smaaktest volgt nog maar volgens mijn moeder waren deze lekker. 

Ga dus waarschijnlijk wel zaden eruit halen voor volgend jaar. 😁

aangepast door simonvb
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier liggen ze (de grote) standaard in de Franse supermarkt (woon in een grensregio). Had ze vorig jaar gekocht, voor de zaadwinning, maar heb dat niet gedaan. Op internet lees je dat het een hybride soort is, vandaar. Maar als dat niet klopt, dan koop ik binnenkort nog wel wat tomaten voor de zaadwinning. Als iemand daarvan zaden wil hebben, geef maar een gil, dan stuur ik wel wat op zodra ik ze heb.

 

De smaak vond ik niet zo bijzonder, eerlijk gezegd. Er zijn veel lekkerdere soorten.

aangepast door Flup
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...