Goldfish Geplaatst: 30 januari 2015 Geplaatst: 30 januari 2015 (aangepast) VERWACHTE AANKOMSTTIJD = 14 !! Uur AANBODAls 1-ste jaars volkstuinder heb ik natuurlijk nog geen spectaculair gevarieerd aanbod, maar wie weet zit er wat van jouw gading bij. Verder woon ik vlakbij Boskoop (o.a. Houwelings http://www.fruitbomen.net, maar ook http://www.esveld.nl) dus kan met gemak een bestelling voor je ophalen en meenemen naar Zelhem. Het moet wel in een oude (geleende) Ford Mondeo Stationwagon passen! Op de heenweg maak ik daarnaast een tussenstop bij de kraam van Fruitlent op een Historische Tuinderij te Lent. Zie ook: http://www.fruitlent.nl/verkoop/lentemarkt.html Daar kan ik eventueel wat aparte dingen voor je inslaan. Zie: http://www.fruitlent.nl/verkoop/lentemarkt/assortimentslijst_lentemarkt_2015.pdfIs de moeite van het lezen waard! Aardbei:x-aantal Aardbei Korona, x-aantal Frau Mieze Schindler ("Ananasaardbei"), 4 Lambada, 2 Witte Aardbei Rode Aalbes (in C2, 50-60cm) : " Jonkheer van Tets" (zie foto) Zwarte Bes (in C2, 50-60cm): " Ben Nevis" Cranberry/Veenbes (in C2): " Pilgrim" (zie foto)Amerikaanse blauwe bes (40-60cm), ras is helaas onbekendxyz- rozen struikjes (geen idee van de kleur, naam etc.). Gaan naar de weggeeftafel als ik genoeg laadruimte over heb. Gripzakjes 4x6cm beschrijfbaar.Aluminium (?) lamellen (150cm x 5cm): erg geschikt voor het knippen van plantkaartjes zoals elders op het forum gepost is. De randen zijn verder vrij scherp zodat het mogelijk dienst kan doen als barriere voor slakken. Kweekpotten 11 liter vierkant. Erg populair voor het thuis kweken van Nederwiet maar zeer expliciet niet door mij! Voorzien van drainage gaten in de bodem. LET OP: sinds 1 maart 2015 is het verboden om spullen te verhandelen die gebruikt kunnen worden voor de wietteelt. De eerste invallen in growshops maar ook bouwmarkten hebben al plaatsgevonden. Maar ik hoop dat de diender die dit leest wel door heeft dat wij andere plantjes kweken! En....... ik heb zitten klooien met een dubbel opgegeven bestelling op een Poolse website en krijg daardoor WAARSCHIJNLIJK op tijd extra Siberische kiwibes / mini-kiwi binnen. Over te nemen tegen kostprijs of ter ruil. 1 Actinidia Kolomikta "Adam" Poolse mannelijke bestuiver, hoge sierwaardemeer info over de plant zie: http://www.fruitlent.nl/siberische_minikiwi.html GEVRAAGDo.a. de gewenste trostomaten, olijfkommer, meloen, pompoen, aubergine, courgette zijn al geregeld via MTFD ruils . Op mijn wensenlijstje staan nog wel: - een hele late kruisbes- aardbei: doordragers anders dan Mrak, liefst nieuwe rassen zoals Favori en Amadine. Of b.v. Evie 2, Eve;s Delight etc.- vijg (anders dan Brown Turkey, Rouge de Bordeaux, Précoce de Dalmatie)- rabarber - gelei suiker, gelei suiker speciaal- aardbeienmest- patentkali- weckpotten 0,5l Aparte fruitsoorten zijn bijzonder welkom. Inmiddels heb ik een simpele blender, stapels jampotten en het begin van een verzameling weckpotten. Meer dingen om te kunnen wecken & inmaken zijn welkom! VOOR:Appelvrouw: 2x zwarte bes "Ben Nevis", 1x Kuip 90l, 2x Zwarte bes Ojebyn, aankoop Fruitlent op lentemarkt, aankoop 3x Honingbes (Haskap)Weknow: 1x Kuip 90l + een nog te bespreken aantal 11 liter potten + evt 30x C2Angela: 2x cranberry "Pilgrim" , Boysonberry (kluit)Geedee: 6x borderrol + 1.4m/1.6m rondpalen Este76r: 2x cranberry "Pilgrim" Estemy: 2x cranberry "Pilgrim" Balkontuinder: 4x aardbei Korona + 2x 11 liter potSpike: 1x Rode bes Jonkheer van Tets, 1x Am blauwe bes, Aardbeien: 3x Senga Sengana, 4x LambadaKibas: 2x 65l kuip, 5x 11l pot en 6x aardbeien Gigantella MaximKim: 2x Korona, 2x Senga Sengana, 1x Frau MiezeJorieke: 2x zout , 2x suikerYuras: 11l pottenJasmin: 2 Am. blauwe bessen + 1x veenbesMelissa: 1x Rode bes, Witte Aardbei ?Salempie: 1x Am Bl bes+ 1x Rode Bes?Prettig gestoord: 2x Am. bl besNasuada: 1x Rode en 1x Am bl besSuusp: 5x Senga Sengana + Basilicumzaad VAN:Appelvrouw: 2x2 soorten Pompoenzaden, wat Patissonzaden en drie weckpotten 0,5l, geld aankopen Honingbes en zwarte bes. Evt aankoop FruitlentWeknow: zie PBAngela: 2x Pepinoplantje, zaden Mirablis jalapa "Limelight" Geedee: zaden meloen, olijfkomkommer, paprikaplantjes, weckspullen, JostabesEste76r: ik volg je lijstje!Estemy: aubergine & courgette zaailingenBalkontuinder: 1x appelbanaanmarmeladeSpike: 2.5kg Patentkali Kibas: zaden Meloen Minnesota midget, jaltomato, Mexican sour gherkin + citroenkomkommer, bosaardbei white delight, ananaskers, tomatillo, Kim: Egyptische ui, Welsh Onion zaadYuras: gele kruisbes ---> wellicht dit najaarPrettig gestoord: 2x gele tomaat + ?Jasmin: doordragende aardbeien (7 stuks) + "archeologische" rabarber vondstMelissa: 1x Negro Gigante 1x Groene worst tomaat (plantjes)Nasuada: geleisuiker + wat tomatenzaden (voor 2016)SuusP: Ostara uitlopers Aan het einde van de MTFD kom ik een heel stuk tuin tekort! 2 mei 2015 aangepast door Gast Quote
appelvrouw Geplaatst: 30 januari 2015 Geplaatst: 30 januari 2015 Hoi ik heb wel interesse in twee zwarte bessen en in een van de kuipen. Ik kan je gekochte pompoenzaden aanbieden (sweet meat) en enkele (beugel)weckpotten.Ik wil niet echt pompoenen voor je zaaien want ik zaai ze zelf pas begin mei. Eerder heeft weinig nut. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
weknow Geplaatst: 30 januari 2015 Geplaatst: 30 januari 2015 Hoi Goldfish, Ik heb ook belangstelling voor zo een kuip. En met wat vierkante potten en/of diepe = hoge bloempotten zou ik ook heel blij zijn. Het is niet zeker dat in mei mijn stekken van het najaar al goed beworteld zijn (meestal verpot ik ze wat later, als ze zeker goed aangegaan zijn....dus dat is even afwachten. Ik heb het een en ander daarvan staan. Wat ik evt. zeker heb is een gojibes gescheurd en een autumnbliss herftsframboos, die goed geworteld zijn. Hou verder mijn ruillijstje in de gaten, daar moet nog veel opkomen. Ik kan tomaten voor je opkweken (keuze uit een 60 a 70 soorten). Voor bij je fruit zou je kunnen denken aan Oost-Indische kers (heb nog wel zaden, kan prima vanaf begin mei of bieslook of Egyptische uien, die ik heb staan. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
angela († maart 2025) Geplaatst: 31 januari 2015 Geplaatst: 31 januari 2015 Mag ik 2 cranberry plantjes van je? Ik ga nog het een en ander zaaien onder andere tomaten, pepers, en meloenperen.Laat maar weten als je hier iets van wil? En anders kijk maar even op mijn lijstje (lijstje word in de loop van de tijd nog wel aangevuld) Quote
Goldfish Geplaatst: 1 februari 2015 Auteur Geplaatst: 1 februari 2015 @ Appelvrouw, Weknow , Angela: dank voor jullie voorstellen! Heb e.e.a. verwerkt in het bovenste bericht. Quote
geedee Geplaatst: 1 februari 2015 Geplaatst: 1 februari 2015 Hallo Goldfish, Ik heb interesse in die 5 borderrollen en die rondpaaltjes van 1m40 die op je lijstje staan. Ik heb weckspullen voor je én, als je interesse hebt, een (oude maar nog intacte) weckketel voor op gas. Zaden van:Pompoenen , heel lekkere vleestomaten, olijfkomkommer en meloenen heb ik ook voor je. Kan de tomaten en paprika's evt nu al zaaien voor je zodat je geen tijd mist in het seizoen. Mocht je ook paprika's willen, ik heb een aantal lekkere soorten in een Griekse zaadhandel gekocht verleden jaar. Quote
Esthe76r Geplaatst: 1 februari 2015 Geplaatst: 1 februari 2015 Hey goldfish, ik hev wel interesse in de cranberrie ook. Mocht je er tzt nog twee hebben graag, maar ben ook blij met een natuurlijk... mijn lijst is nif niet actief. Maar kijk je tzt ook bij mij.. Quote
Goldfish Geplaatst: 1 februari 2015 Auteur Geplaatst: 1 februari 2015 @ Esthe76r , ik zet 2 cranberry's (in C2) apart voor je. Ik ga je lijstje volgen! Quote
Estemy Geplaatst: 2 februari 2015 Geplaatst: 2 februari 2015 Ik wil graag ook 2x cranberry. Ik heb verschillende aubergines en courgettes. Kies wat voor je leuk lijkt.Aubergines: Listada di Gandia (gestreepte), dan heb ik nog gewone aubergines maar dan rond (Ronde de Valence) en aubergine Turkish Orange (kiemt super slecht, dus ik kan hem altijd als extra bijzaaien, maar vorige jaar kreeg ik 0 planten)Courgettes: De nice (rond), Gele courgetteEn volgens mij heb ik ook gewone groene courgette's en gewone aubergines, maar dat moet ik nog nakijken. Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy
SuusP Geplaatst: 3 februari 2015 Geplaatst: 3 februari 2015 Goede account! Sorry hoor...Ik heb wel interesse in wat plantjes Senga Sengana (3-5 stuks, lukt dat?). Ik heb van alles aan zaden te ruil, maar heb nog geen topic aangemaakt. Ga daar binnenkort mee aan de slag. Ik heb div. tomatensoorten, pompoenen, paprika's, koolsoorten etc. Dus laat maar weten waar je interesse naar uitgaat! Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
balkontuinder Geplaatst: 5 februari 2015 Geplaatst: 5 februari 2015 Oeh, ik heb wel interesse in 4 Korona-plantjes. Voor in de batobak die ik weer van Estemy krijg. Moet natuurlijk wel gevuld worden he? En mochten er nog een paar van die kweekpotten overblijven, zijn die ook erg handig. Ik heb zelf nog niet zoveel te ruilen, hopelijk staat er iets op mijn lijst wat je interessant vindt! Quote
geedee Geplaatst: 5 februari 2015 Geplaatst: 5 februari 2015 Ik heb ook nog een Jostabes voor je. Quote
Kibas Geplaatst: 7 februari 2015 Geplaatst: 7 februari 2015 Ik zou heel graag aardbei maxima stekken willen, als dat de gigantella maxima is, die grote aardbeien geeft! Ik zal binnen een week mijn ruillijst maken. Ik heb veel zaden te ruil, waaronder ook bijzondere soorten. Quote
Goldfish Geplaatst: 7 februari 2015 Auteur Geplaatst: 7 februari 2015 @Kibas Dat zal ik moeten navragen bij de particulier waar ik ze zelf afgelopen najaar gehaald heb. Heb dus nog geen vruchten gehad dus kan je niet vertellen of ze "gigantisch" zijn of niet. Wordt vervolgd, maar kan nog wel even duren voordat ik een antwoord heb. Quote
spike Geplaatst: 9 februari 2015 Geplaatst: 9 februari 2015 hoi Goldfish, Ik wil graag een rode aalbesen eenpaar senga senga aardbeiplantjes. Ik weet nog niet wat je van mij wil en ben nog bezig met mijn ruil lijst. met vriendelijke groeten Spike Quote
Goldfish Geplaatst: 9 februari 2015 Auteur Geplaatst: 9 februari 2015 @ Spike Aalbes en aardbei zijn genoteerd! Ik ga je lijstje in de gaten houden. Quote
Kibas Geplaatst: 12 februari 2015 Geplaatst: 12 februari 2015 Hallo GoldfishIk hoor wel of de aardbeien 'gigantisch'zijn. Ik heb ook veel interesse in een paar kweekpotten van 11 liter en ik kan wel een paar grote kuipen gebruiken. Ik wil (naast mijn volkstuin) ook op het balkon gaan telen en heb al een paar balkonfruitbomen gekocht. Een of meerdere grote bakken, net hoeveel je kwijt wilt, zijn welkom. Het zou mooi zijn als ze gaten aan de zijkant hebben (of als ik ze er zelf nog in moet maken). Ik hoor wel wat je eventueel wilt en kunt missen of wat je in ruil wilt. Ik heb mijn ruillijst nu klaar:post258677.html#p258677 Quote
Goldfish Geplaatst: 12 februari 2015 Auteur Geplaatst: 12 februari 2015 Hallo Kibas, De kuipen komen oorspronkelijk van een hortensia kweker en zijn door de fabrikant reeds voorzien van gaten in de bodem. Dus het aanhouden van een waterreservoir van 3-4cm op de bodem wordt lastig. .... een grote schotel er onder lijkt mij een hoop gedoe of je moet de bodem dichtmaken met een stuk vijverfolie dat ik er gratis bij kan doen. Alternatief zijn een paar 65l speciekuipen zonder gaten die ik zelf ook gebruik op mijn dakterras. Gaatjes heb ik zo voor je geboord. Mijn kiwibessen doen het prima in 65l, maar misschien is het wat krap voor jouw plannen. Of wij ruilen alleen met die 11l potten + de aardbeien wanneer ze gigantisch blijken te zijn. Zal er een aantal apart zetten, maar ik ben denk ik nog wel een week bezig met het lezen van jouw enorme ruillijst. Wat een verzameling zeg, pet je af ! Quote
Kibas Geplaatst: 13 februari 2015 Geplaatst: 13 februari 2015 Eigenlijk heb ik geen zicht op hoe groot 65 liter is, maar wat ik me voorstel bij een speciekuip, lijkt het me groot genoeg voorlopig. De fruitbomen zijn voor het balkon gekweekt, dus blijven klein. Daarnaast wil ik wat groentes kweken speciaal voor het zaad, dat is handiger op het balkon, waar ik op het juiste moment op een gemakkelijke manier kan zorgen dat er geen kruisbestuiving optreedt. Ik ben daar de afgelopen zomer in het klein mee gestart en dat is goed bevallen. Quote
Kim Geplaatst: 13 februari 2015 Geplaatst: 13 februari 2015 Hoi Goldfish, zou je toevallig nog 2 korona aarbeitjes, 2 senga sengana aardbeitjes en een frau mieze schindler voor me kunnen missen? Ik ben zelf nog bezig een lijstje samen te stellen, met wat ik allemaal heb, maar moet even mijn zadendoos uitspitten eerst. Heb wel dingen als palmkool, mizuna, pimpernel, verschillende kruiden, heb volgens mij nog zaadjes van tomaten principe borghese en yellow pear, kan ik ook zaaien voor je, of golden pearls,.... Ik maak asap een lijstje... En mocht daar niets tussen zitten, kan ik altijd voor geleisuiker zorgen . Quote
Goldfish Geplaatst: 13 februari 2015 Auteur Geplaatst: 13 februari 2015 @ Kim, Die aardbeien moeten wel gaan lukken, maar zal van dit weekend voor de zekerheid alles op een rijtje gaan zetten. Je hoort nog van mij! groetGoldfish Quote
Kim Geplaatst: 13 februari 2015 Geplaatst: 13 februari 2015 Kijk maar of wat lukt en wat je kunt missen hoor! Quote
Goldfish Geplaatst: 2 maart 2015 Auteur Geplaatst: 2 maart 2015 (aangepast) @ Kim, Beetje erg late reactie, maar ik heb de gevraagde aardbeien voor je apart gezet. Ze staan in de kas en als je wilt kan ik ze daar tot eind april laten voortrekken zodat de Senga of Korona misschien al in mei vrucht draagt. Misschien dat ik uiteindelijk bij de suiker terecht kom, maar ik hou je lijstje in de gaten.Golden Pearls klinken erg leuk, maar ik kwam met Google iets te vaak terecht in " welles - nietes" discussies terecht over de vermeende giftigheid van de Amerikaanse Donsnachtschade. Omdat er ongetwijfeld ook door mijn jonge kinderen van gesnoept gaat worden, kies ik even voor veiligheid. 3 maart 2015 aangepast door Gast Quote
loes Geplaatst: 2 maart 2015 Geplaatst: 2 maart 2015 als je bang bent voor de giftigheid van de Golden Pearls(gele cherrytomaat), heb je dan helemaal geen tomaten en ook geen aardappels op de tuin?dat zijn ook nachtschadeplant. ja de plant is giftig, maar bij deze planten zijn de vruchten/aardappels niet giftig anders zouden we deze niet eten. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.