Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Klinkt erg lekker. Dit ga ik zeker maken. Was een goede keus de bolcougette.

Bedankt voor het recept deze ga ik uitprinten en in me receptenboek plakken.

Geplaatst:

Ik had vorig jaar ook de bol courgettes maar was hier niet o te spreken over. De bollen zitten erg dicht op de plant dus lastig te oogsten, maar belangrijkste was dat de vruchten snel gingen rotten en snel slachtoffer werden van de slakken. Dit jaar maar weer de gewone courgettes

Geplaatst:

Bedankt voor het recept! Ben benieuwd of ik fan wordt van do bolvormige:) ik zal het eind van het seizoen weten. Ik had vorig jaar bij m'n 'gewone' courgette juist dat ze best snel gingen rotten aan de plant, dus dacht probeer eens wat nieuws:)

Geplaatst:

Jammer dat je slechte ervaring had, Bearco86. Ik had juist een super ervaring met De Nice. Niet alleen was die plant goed tegen kou (stond bij mij eind april, na ontharden, al buiten), maar hij had ook best weinig ruimte nodig (ik had hem in een ~10L pot). Ik had een beetje ongeluk met de bloemen (eerste maand alleen mannelijke), maar ik kreeg nog steeds eerste week van juni al mijn eerste vrucht binnen. Zeker deze jaar weer kweken. Top!

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

Geplaatst:

Misschien nog een inhoudelijke aanvulling.

De zaden zijn inderdaad erg goed en doen niet onder voor duurdere merken.

De goedkoopste zakjes zijn niet hybride en dus gewoon zelf te vermeerderen.

De dure zaden zijn vaak F1 hybride, of zaailint/zaaischijf.

Vergelijk ook eens een zakje gewoon zaad van 19 cent ten opzichte van een zaailint van 1,49.

Zaden zijn hetzelfde, voor 19 cent heb je vaak 15 strekkende meter waar het lint maar 5 meter lang is.

Comfort heeft een hoge prijs!

als het niet kan zoals het moet, dan moet het zo als het kan

Geplaatst:

Ik heb de bolcourgettes ook meegenomen ,heerlijk vind ik die. En ze gingen als een speer. De gele boontjes heb ik ook eens gehad.ik moet morgen nog ff kijken of er nog sugarsnaps zijn.

Geplaatst:

Vorig jaar de zaaiuien meegenomen. Deze gingen niet zo goed, maar dat lag voornamelijk aan de grond (veel te zure tuindersgrond). Nu nog maar eens proberen maar voor de zekerheid ook maar plantuien (ook Stuttgarter) gekocht bij de welkoop.

Voor de rest gingen de zaden vrij goed, ik had: tuinkers, wortel en sla.

Geplaatst:

Ook ik koop elk jaar wel iets van zaad bij de Lidl hier in Frankrijk. De bol Gourgettes bevielen mij ook niet..... In een zakje trostomaatje zaten precies 8 !! zaadjes waarvan een verschrompeld/bruin. Was goedkoop, maar toch...

Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke.

Geplaatst:

soms krijg je een ander zakje als er te weinig zaad in zat.

Ik weet niet of dit bij de lidl ook zo is.

Maar dit kan toch niet de bedoeling zijn?

Geplaatst:

Ik vind het juist perfect dat er zo weinig in zit. En ik vind het merendeel voor de prijs die je ervoor neerlegt wel erg ruim bedeeld. Negentien cent voor 60 komkommerzaden, tja, kan ik wel 30 jaar mee vooruit.

Ik heb even snel met online wat vergeleken. En dan nog steeds is het erg goedkoop. Bij de meeste aanbieders betaal je al snel twee tot drie keer zoveel.

De zakjes zijn meestal maar 19 ct, verkijk je daar niet op.

Hier ook flink ingeslagen. Veel meer dan nodig. Maar ja, voor die prijs neem ik wel een zakje mee. Kunnen we wat scheutiger zijn met de zaden die we al hebben. En hebben we back up mocht het misgaan.

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Geplaatst:
Hoi hoi,

Wat een ontzettende leuke site!!!

Ik wil graag van iemand weten of de zaai zakjes nog te koop zijn bij de Lidl.

groetjes

Bij de lidl in Utrecht Overvecht, hadden ze nog wat overschot van het weekend. die zou je kunnen proberen Bij de lidl bij het Smaragdplein was bijna alles weg de laatste keer dat ik daar was.

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Geplaatst:
Hoi hoi,

Wat een ontzettende leuke site!!!

Ik wil graag van iemand weten of de zaai zakjes nog te koop zijn bij de Lidl.

groetjes

Hier in Vught en Den Bosch hebben ze ook nog een ruime voorraad aan zaadjes

Succes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...