Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Willy's ruillijst


aalterse-willy

Aanbevolen berichten

Eigenlijk zou dit ook op de klaagbank mogen staan.

Pepers en paprikas!

Wegens ziekte, meer dan een maand, van zowel mijn bazin als ikzelf, heb ik de zaailingen niet goed genoeg verzorgd en nu heb ik geen plantjes genoeg, veel soorten die niet goed opgekomen zijn of reeds van de bladluizen en aardvlooien opgegeten.

Wie planten over heeft, zowel hete peper als milde paprika, mag er steeds een paar voor mij reserveren.

Echter, met al dat gesukkel met de gezondheid weet ik nu niet goed wat ik in ruil zou kunnen aanbieden.

Rode canna heb ik dit weekend uitgedaan, een kruiwagen vol knollen, daglelies en irissen ga ik eerstdaags ook uitdoen. Ook wat bodembedekkers met mooie bloemetjes, ken de naam niet, ga ik deels verwijderen.

Groenteplanten, wel dat hangt nu af van de gezondheid hé, ben vandaag slaplantjes gaan kopen!

Wat ik dus vraag zijn pepers en paprikaplantjes, die kan ik nu niet meet op tijd groot krijgen denk ik.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom waarschijnlijk wel niet naar de moestuinforumdag maar heb wel een vraagje over jouw daglelies.

 

Heb je toevallig ook één van volgende soorten?

Daglelie (Hemerocallis) var.: H. Fulva Flore Pleno / H. Hyperion / H. Stella de Oro / H. Red Rum

Ik ben namelijk op zoek naar deze soorten voor de eetbare bloemen. Heb ergens gelezen dat deze soorten wel lekker smaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die daglelies, daar ken ik geen naam van hoor, sorry maar die staan hier al zo een dertig jaar en geen naambordjes meer te vinden natuurlijk.

Blauwe irissen had ik de laatste maal mee naar de MTFD, weet niet wie er mee weg is hoor maar er zitten er nog tussen.

Weet ge wat, ik doe ze toch bijna allemaal uit en ik zal ze opsplitsen in kleinere planten en dan van de beide soorten wat samen steken, ben vergeten welke nu de blauwe is, de eerste of de tweede struik.

Kan iemand die voor u meenemen?

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen pepers en paprika's over, maar als je iets anders nog nodig heeft kun je me laten weten (kijk ook naar mijn lijstje). Bijvoorbeeld alles uit de koolfamilie en de tomaten moet ik nog zaaien. Hoef niks terug, ben blij met de vijg dat ik van jou vorige lente heb gekregen.

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kool en tomaten kan ik nu ook nog wel zaaien maar de pepers waren begin januari gezaaid en toen ze begonnen te kiemen werden we beiden ziek en zo is het in het honderd gelopen, niet genoeg naar omgezien, ik geef dat grif toe maar we hadden dan andere zorgen.

En nu is het al ruim laat om nog pepers te gaan zaaien.

Maar neemt u maar wat mee hoor, er kan altijd wel wat geruild worden heb ik al gemerkt.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Wegens verandering in de tuin, naast het huis, ben ik nu op zoek naar stekken of jonge plantjes van allerhande bessen, kruisbes, aalbes.....

Wil graag een fruithaag laten groeien met allemaal verschillende soorten.

De Perkel welke ik van Weknow kreeg vindt daar ook zijn plaatsje in.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ja mensen, ik weet het, ik ben maar een Vlamingsken hé, daarmee dat ik dat Hollands van jullie niet zo goed begrijp.

Maar probeer het eens te vertalen naar het Frans of het Engels en ge zult zien dat Kabuis veel dichter bij, de juiste benaming hoort dan uw 'witte kool' Een kool die wel echt wit ziet is de bloemkool, maar dat is dan weer niet de echte kool hé, dat zijn de bloemknoppen.

Wat jullie 'witte kool' noemen, ziet ook echt wit? Of eerder lichtgroen?

Maar ik deel graag een beetje uit hoor van wat ik teveel heb.

Ge moest mijn 'Bazin' soms eens bezig horen!!!!!

Maar dat is nen engel hoor, soms toch! hahahahaaaaa

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die bloemen, daar moet ik veel van uitdoen, ze worden elk jaar veel te groot en ik halveer ze dan ongeveer. Zal alles mee nemen dan kunnen jullie er om vechten, Jacqueline en ik gaan dan supporteren.

Ook alles wat ik aan koolplantjes kan missen breng ik mee, ze zullen wel nog klein zijn maar groeien doen ze wel.Potverdorie, ik moet ze nog in de kas gaan zetten, rats vergeten omdat er hier volk was! Of was er een andere reden?????

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...