Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2015

Featured Replies

Geplaatst:

Het heeft hier vanavond zo hard geregend dat je buiten kon gaan douchen. Niet gedaan hoor

Geplaatst:

Toch voelde de temperatuur heel zacht aan gisteren. Vanwege warme lucht die uit het zuiden kwam aanwaaien zeker.

Geplaatst:

Met oog op de storm hebben wij vorig weekend onze schuine boom gesloopt met hulp van de buren:

SSA4250448271448902882.JPGSSA4250741521448902900.JPGSSA4251183061448902924.JPGSSA4251672091448902949.JPG

“The cost of sanity is alienation” - Terence McKenna

Geplaatst:

mooi gedaan....en toen...?

(hoe heb je die dikke stam en wortelkluit gedaan?)

Geplaatst:

Niet.

We houden em voorlopig zo, misschien dat we bonen er tegenaan laten groeien ofzo. Onze hele tuin staat vol met stammen van oude bomen, ik moet nog zien hoeveel last we daarvan gaan krijgen als we gaan graven.

Dit was echt een NOODgreep vanwege NOODweer.

“The cost of sanity is alienation” - Terence McKenna

Geplaatst:
  • Auteur

Het is december toch?

Ik zie vandaag mensen grasmaaien en de geraniums zijn weer gaan bloeien

Geplaatst:

Ja Holland, hier is het ook gek. Vanmiddag was het 15 graden in mijn achtertuin. Maaien zou ik ook wel weer kunnen doen, het gras groeit en zo ook de bollen.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Mijn Bazin heeft vandaag aronskelken afgesneden, mooie bloemen hoor.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

En weer een prachtige herfstdag..de zon schijnt volop en het wordt al warmer. Vanmorgen wel krap -1.

Geplaatst:

17 december. Het is lente. Mijn Kerstroos zit vol met bijtjes, de vogels beginnen echt anders te zingen. Mijn buurman maakt al grapjes over het poten van aardappels..

pfft ik moet nog uitrusten van het afgelopen seizoen

Geplaatst:

Ja die vogels! Dat viel mij vandaag ook op

Er bloeit een paardenbloem in het gras en de primula bloeit zowaar ook! Nog niet eerder vertoond in mijn tuin.

Wel vreemd dat de goudsbloemen hier niet meer bloeien. Dat ging vorig jaar veeeel langer door.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:
  • Auteur

Ik vind het niet leuk

Geplaatst:

Wat niet?

Ik vind het tot nu toe een winter naar mijn hart. Alhoewel ik vorig jaar heerlijke warme winterschoenen heb gekocht, en dit jaar blijken de handschoenen van de HEMA belachelijk warm te zijn. Maar volstrekt overbodig tot nu toe.

Ik hoop nu als moestuinier wel dat er toch nog wat flinke vrieskou komt. Was dit jaar al zo'n ramp met plaagdieren die ook zo genieten van het warme weer. Straks drie jaar op rij, ik wil niet weten wat dat doet met die populaties.

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Geplaatst:
  • Auteur

Ik houd van de seizoenen dus vind het jammer dat het tot nog toe zo warm is. En ook voor de natuur maak ik me zorgen Al red de natuur zich wel op de lange termijn.

Geplaatst:

Een aantal van mijn alliums komen al op! Tja, wat wil je met 13,5 graad...

Geplaatst:
Was dit jaar al zo'n ramp met plaagdieren

Hier last van plaagplanten. Die vroren 'vroeger' 's winters bijna dood. Maar de laatste paar jaar beginnen ze de hele tuin over te nemen. En als ik niet uit kijk, groeien ze gewoon naar binnen.

DSCF482634941450451625.JPG

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:
Ik vind het niet leuk

Ik vind het ook niet leuk omdat het wel duidelijk maakt dat die klimaatverandering opeens heel hard gaat. En dat is heel zorgelijk, plus dat ik wel weer eens een mooi pak sneeuw wil.

Aan de andere kant biedt het ook wel perspectieven. Ik had twee paprikaplanten buiten staan en hoewel ze half opgevroten zijn door slakken staan ze er nog steeds. En ik bedacht me dat ik in het allerzonnigste en meest beschutte hoekje van mijn tuin voor de grap wel iets subtropisch zou kunnen planten. Zou wel wat zijn, een mandarijn in de volle grond.

Geplaatst:

grappig, het is even iets warmer en opeens hoor ik van alle kanten over de opwarming van de aarde.

is het iets kouder dan normaal dan hoor ik van alle kanten dat de opwarming een grote onzin is.

dit jaar is er een El Niño, waardoor de zeestromingen warmer zijn. een doodnormaal natuurverschijnsel. gemiddeld eens in de drie tot zeven jaar. in nederland is daardoor een grotere kans op een nat voorjaar. nu al iets om rekening mee te houden.

Geplaatst:

de eindknoppen van ons appeltje Lombarts zijn al aan het schuiven

heb het boompje maar vast gesnoeid

Geplaatst:

Aan de bloemen te zien is het al lente.

IMG824824921450516876.JPG

IMG824987451450516883.JPGIMG825048981450516892.JPGIMG825188241450516901.JPGIMG825276791450516907.JPGIMG825315801450516921.JPG

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Ja, wat gingen de vogels tekeer! En er staat komkommerkruid te bloeien. Er staan 2 kleine plantjes hun stinkende best te doen, natuurlijk niet aan hun eigen kant maar net onder de schutting door in de brandgang. Aan die kant hebben ze langer zon gehad dan in hun eigen (mijn) tuin. Hier staat ook een kerstroos (H. niger) te bloeien maar ik heb nog geen bijtjes gezien (de laatste sachembij hier was in november). Maar hij staat een beetje verscholen. De H. orientalis heeft al een dikke bloemknop.

Geplaatst:

potver, haal ik vanmiddag met de kleindochter de kerstboom uit de grond zie ik dat de kwee al toefjes blad/bloem heeft aan de eindknoppen

Geplaatst:

de kornoelje bloeit hier en gister het gras gemaaid

Geplaatst:

Ik zit in mijn t-shirt in de tuin te werken, gisteren ook al. Heb ook maar wat pastinaak geoogst en ingevroren, want die beginnen door te schieten. In januari / februari verwacht ik nog wel dat het wat kouder wordt, maar een strenge winter komt er volgens mij niet. Desondanks wacht ik toch braaf tot na IJsheiligen met het uitplanten van mijn tomaten, pompoenen en andere koudegevoelige planten.

Geplaatst:

ijsheiligen? het is nu al 16 graden

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.