Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Landelijke compostdag NL 21 maart 2015


henkg

Aanbevolen berichten

Landelijke compostdag 21-03-2015 (NL). Zie http://compostdag.nl/

Met het eenmalig gratis uitdelen van compost bedanken bedrijven en gemeenten de burgers voor hun inspanning om gft-afval en groenafval gescheiden aan te leveren. Bovendien willen zij iedereen kennis laten maken met dit product dat zowel voor de bodem als voor het milieu van grote waarde is

Kwam al een paar keer voorbij op het forum, maar nog niet als apart topic voor het jaar 2015.

Voorwaarden (en kwaliteit compost?) kunnen verschillen per provincie / regio / afhaalpunt.

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onduidelijk is de hoeveelheid die je meekrijgt.

In Zeeland schijn je op die dag één (of een paar?) zakken mee te krijgen (volgens een milieustraatmedewerker).

Vreemd, want in Zeeland (in ieder geval bij milieustraat Tholen) kun je het hele jaar gratis compost halen (wel zelf scheppen). Hoeveel? -> dezelfde milieustraatmedewerker: "tot het op is".

Zie ook: compost-van-gemeente-t16093.html?hilit=compost#p254664

 

Ik heb een bats en een rol vuilniszakken meegenomen. Compost was zeker niet nat. Er paste makkelijk ongeveer een halve kuub (ca 300 kg) in mijn kleine personenauto. Meer gewicht leek me niet verstandig.

Inmiddels 2x gehaald, misschien ga ik nog 1 a 2 keer.

 

Info bord aldaar:

IMAG1475k83571426096294.jpg

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij onze gemeente ook hele jaar gratis compost bij milieustraat (zelf te scheppen).

 

2 straten verderop kun je GFT compost bij de Boerenbond kopen in zakken.

 

Ik kies dan geloof ik toch maar voor gratis

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij kunnen er het ganse jaar door gaan halen, als er beschikbaar is wel te verstaan.

In zakken en manden moet ge het zelf opscheppen maar een aanhanger willen ze wel vullen met hun machine, bij mij leggen ze er een schep van om en bij de twee ton op, wel een beetje teveel maar het is niet ver en ik rijd dan trager langs de binnenweggetjes.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier bij ons in de omgeving is het ook allemaal te betalen (België), al valt de prijs mee. Zelf af te halen, moet ik ook een eindje rijden (4 Euro/ton). Indien je laat leveren moet het minstens 4 ton zijn, prijs dan 10 Euro/ton + 15 Euro vaste kost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hoop dat er hier weer net zoveel ligt als vorig jaar.

 

het wordt een druk dagje. sowieso compost voor de moestuin, achtertuin en voortuin.

de voortuin heeft afgelopen jaar niets gehad en ik merk duidelijk verschil met de achtertuin. de voortuin mag ook nog iets omhoog dus als er aan het einde van de dag genoeg ligt komt er nog een extra aanhanger om de voortuin op te hogen.

buurvrouw kwam al vragen of we voor haar wat willen ophalen dus daarvoor ook nog een ritje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de overkoepelende landelijke website staat Den Bosch er niet bij, maar op de website van de gemeente wel

Maar goed dat ik lege zakken van potgrond gespaard heb

http://afvalstoffendienst.s-hertogenbosch.nl/nieuws/bericht/bericht1/gratis-compost-op-21-maart-as/

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...