henkg Geplaatst: 11 maart 2015 Geplaatst: 11 maart 2015 Landelijke compostdag 21-03-2015 (NL). Zie http://compostdag.nl/Met het eenmalig gratis uitdelen van compost bedanken bedrijven en gemeenten de burgers voor hun inspanning om gft-afval en groenafval gescheiden aan te leveren. Bovendien willen zij iedereen kennis laten maken met dit product dat zowel voor de bodem als voor het milieu van grote waarde isKwam al een paar keer voorbij op het forum, maar nog niet als apart topic voor het jaar 2015.Voorwaarden (en kwaliteit compost?) kunnen verschillen per provincie / regio / afhaalpunt. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
henkg Geplaatst: 11 maart 2015 Auteur Geplaatst: 11 maart 2015 Onduidelijk is de hoeveelheid die je meekrijgt. In Zeeland schijn je op die dag één (of een paar?) zakken mee te krijgen (volgens een milieustraatmedewerker).Vreemd, want in Zeeland (in ieder geval bij milieustraat Tholen) kun je het hele jaar gratis compost halen (wel zelf scheppen). Hoeveel? -> dezelfde milieustraatmedewerker: "tot het op is".Zie ook: compost-van-gemeente-t16093.html?hilit=compost#p254664 Ik heb een bats en een rol vuilniszakken meegenomen. Compost was zeker niet nat. Er paste makkelijk ongeveer een halve kuub (ca 300 kg) in mijn kleine personenauto. Meer gewicht leek me niet verstandig. Inmiddels 2x gehaald, misschien ga ik nog 1 a 2 keer. Info bord aldaar: Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Deborah Geplaatst: 11 maart 2015 Geplaatst: 11 maart 2015 Bij onze gemeente ook hele jaar gratis compost bij milieustraat (zelf te scheppen). 2 straten verderop kun je GFT compost bij de Boerenbond kopen in zakken. Ik kies dan geloof ik toch maar voor gratis Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
prettig gestoord Geplaatst: 11 maart 2015 Geplaatst: 11 maart 2015 Hier in Haaksbergen is het ook alleen de 21ste maart, onbekend hoeveel je mag meenemen Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Sils Geplaatst: 11 maart 2015 Geplaatst: 11 maart 2015 Hier kunnen we vrijdagmiddag tussen 13 en 16 uur een halve kuub compost gratis halen. Beetje jammer dat de meesten dan aan het werk zijn. Quote Zonder bijen geen leven..........!!! Groeten uit Friesland..!!
aalterse-willy Geplaatst: 12 maart 2015 Geplaatst: 12 maart 2015 Wij kunnen er het ganse jaar door gaan halen, als er beschikbaar is wel te verstaan.In zakken en manden moet ge het zelf opscheppen maar een aanhanger willen ze wel vullen met hun machine, bij mij leggen ze er een schep van om en bij de twee ton op, wel een beetje teveel maar het is niet ver en ik rijd dan trager langs de binnenweggetjes. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Jane Doe Geplaatst: 12 maart 2015 Geplaatst: 12 maart 2015 Her niets te krijgen, maar te kopen. Betaald voor afval, brengt het naar compost en dan mag je nog eens betalen. Oplossing mooi tuis composteren. Quote
simonvb Geplaatst: 12 maart 2015 Geplaatst: 12 maart 2015 Hier bij ons in de omgeving is het ook allemaal te betalen (België), al valt de prijs mee. Zelf af te halen, moet ik ook een eindje rijden (4 Euro/ton). Indien je laat leveren moet het minstens 4 ton zijn, prijs dan 10 Euro/ton + 15 Euro vaste kost. Quote
grassprietje Geplaatst: 12 maart 2015 Geplaatst: 12 maart 2015 Dit jaar zeker met aanhanger 2 keer rijden! Moet voldoende zijn voor de komende tijd. Quote
geedee Geplaatst: 12 maart 2015 Geplaatst: 12 maart 2015 Mijn frambozen en aardbeien verheugen zich er al op Quote
loes Geplaatst: 12 maart 2015 Geplaatst: 12 maart 2015 ik hoop dat er hier weer net zoveel ligt als vorig jaar. het wordt een druk dagje. sowieso compost voor de moestuin, achtertuin en voortuin. de voortuin heeft afgelopen jaar niets gehad en ik merk duidelijk verschil met de achtertuin. de voortuin mag ook nog iets omhoog dus als er aan het einde van de dag genoeg ligt komt er nog een extra aanhanger om de voortuin op te hogen. buurvrouw kwam al vragen of we voor haar wat willen ophalen dus daarvoor ook nog een ritje. Quote
Estemy Geplaatst: 13 maart 2015 Geplaatst: 13 maart 2015 Als je geen informatie kunt vinden over jou gemeente kijk even ook naar http://www.mijnafvalwijzer.nl/ (onder Mededelingen staat compostdag als je geluk hebt) Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy
Almond Geplaatst: 13 maart 2015 Geplaatst: 13 maart 2015 Op de overkoepelende landelijke website staat Den Bosch er niet bij, maar op de website van de gemeente wel Maar goed dat ik lege zakken van potgrond gespaard heb http://afvalstoffendienst.s-hertogenbosch.nl/nieuws/bericht/bericht1/gratis-compost-op-21-maart-as/ Quote "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
geedee Geplaatst: 25 maart 2015 Geplaatst: 25 maart 2015 Aanhangertje gehaald vandaag......hier hebben we een compostweek Quote
henkg Geplaatst: 26 maart 2015 Auteur Geplaatst: 26 maart 2015 En hier hebben we een compostjaar Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.