Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Gisteravond schorpioen in huis ontdekt!!!

Featured Replies

Geplaatst:

Nou, het was hier gisteravond feest...

mensen zeggen wel eens dat het mij werken nooit saai is, maar dit is echt wel overdreven

Gisteravond rond half elf maakten wij ons klaar om naar bed te gaan, totdat onze jongste teckel kobus iets naast de tv kast ontdekte. Kobus liep wat te snuffelen en deinsde opeens terug. Jim is gaan kijken en heeft nog gedacht wat een "vreemde spin". Er lopen hier namelijk wel eens vaker van die grote zwarte huisspinnen over de vloer, die ik altijd met een potje oid vang en weer naar buiten smijt.......ik weet.....ze komen net zo hard weer terug in huis. Geeft niet zolang ik dat maar niet zie...de spinnen en ik hebben een namelijk een afspraak.....

Opeens begon die vreemde spin te bewegen en Jim roept mij erbij en zegt dat het net een schorpioen leek... Kan niet!!...die leven niet in Nederland en al helemaaaaaal niet in Drachten

Echt wel dat het een schorpioen was!!...met 2 kleine scharen, 8 poten en zon enge staart.......brrrrrr

Snel een pot erover gezet, want echt niet dat ik hem in huis liet rond wandelen met twee honden en 12 cavia's..

Politie gebeld, die vonden het maar een vreemd verhaal en verwezen mij door naar de dierenambulance. Die gaven aan niet te komen voor zoiets.... Zij waren meer van de parkietjes en de konijntjes.....ja duh ik ook, maar op de vraag wat ik dan met het beest moest antwoordden ze laconiek, maak maar dood of gooi hem maar naar buiten...kortom veel plezier ermee!

Werkelijk!!!! Naar mijn weten zijn schorpioenen giftig en je wilt ook niet dat een kind zich laat prikken door een "vreemde spin" toch? En echt niet dat ik dat beest ging aanraken, laat staan doodmaken. Hij kon er toch ook niets aan doen. Dus politie heeft een reptielenopvang hier uit de buurt op de hoogte gesteld (nooit van gehoord dat er een in de buurt zit) en die zijn hem gelukkig komen ophalen.

Ik had dus gisteravond om 23.15 uur twee agenten en vier mensen van de reptielenopvang over de vloer. En dit allemaal vanwege een baby koningsschorpioen....Zegt een van de twee aardige agenten ook nog "weet u wel dat de volwassen schorpioenen de jongen op hun rug dragen"....

En bedankt he??? ik heb dus de hele nacht geen oog dichtgedaan....

en waarschijnlijk krijg ik ook nog de rekening gepresenteerd, omdat ik met mijn zieke verkouden kop die vol bijen zit....zo snel het gewone nummer van de pliesie niet kon vinden en ik het liefst eergisteren nog van die kleine zwarte giftige engerd af wilde....

Die rekening kan mij niet schelen.....voornaamste is dat het beest weg is en veilig ondergebracht bij mensen die creepy crawlers wel kunnen waarderen, en dat mijn huis is weer veilig voor ons en veel belangrijker voor mijn beesten. Had er echt niet aan moeten denken wat er was gebeurd als Kobus was gestoken....

Teckels zijn dan wel nieuwsgierig, maar in dit geval mocht ie van mij wel wat minder teckel zijn. Want ja de baasmevrouw en de baasmeneer waren met iets interessants bezig, dus moest kobus zich er natuurlijk ook even mee bemoeien...

sorry mensen, maar ik moest het hele avontuur even van mij af schrijven.....bedankt voor het lezen!

groetjes Franciska

aangepast door Gast

Geplaatst:

Dacht dat je scorpioen gewoon in de dierenwinkel kan kopen, ontsnapt bij de "buren"?

Hopelijk sturen ze niet de rekening, helpers in nood ...

Geplaatst:
  • Auteur

Ja joh..hartstikke legaal...niets mis mee.

Waarschijnlijk hier in de buurt bij iemand ontsnapt,

Maar had toch liever gehad dat ie een deur verderop besloot om zich te warmen...ben mij doodgeschrokken. Ben niet zo een held....brrrrrrr

Geplaatst:

ieks!!! Heb jij weer .. brrr.....

Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren.

Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.

Geplaatst:

Leuk als mensen dit soort dieren aanschaffen en het dan vervolgens laten ontsnappen. Ik zeg laten ontsnappen omdat ik me altijd afvraag hoe mensen in godsnaam dit soort dieren laten ontsnappen. Mag je nog blij zijn dat het geen volwassen exemplaar was en de kinderen hem niet als eerste hebben gevonden. Had je meteen een enkeltje richting het ziekenhuis kunnen maken .

Wel super dat je het niet hem niet hebt doodgemaakt! Ken genoeg mensen die hun hand er niet voor omdraaien om zo'n beest gelijk plat te slaan. Leuke "hulp" instansies trouwens.

“When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.”

Geplaatst:
  • Auteur

Die pot over de schorpioen zetten vond ik al best stoer van mijzelf!!

Twas maar een kleintje maar toch! Echt niet dat ik van plan was om hem verder aan te raken. En doodmaken??? Geen haar op mijn hoofd die daar aan dacht. leven en laten leven..

Gisteren ook al een koolmees bevrijd die zat opgesloten in de kas van buurman..je laat dieren niet onnodig lijden of doodgaan.

Iedereen was verder wel heel aardig hoor.....ook de twee agenten die aankwamen zetten. je kon merken dat zij wel zoiets hadden van ja ja...tzal wel Maar toen zij hem zagen moesten ze ook even achter hun oren krabben, dat de melding toch echt wel waar was...

Hoop dat ze de "rekening" door de vingers zien...tis niet zo dat ik elke dag aan de telefoon hang!

Geplaatst:

Jeetje, waar zou hij vandaan gekomen zijn?

Ben ik blij dat de buren gewoon een kat hebben....

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:
  • Auteur

Ow ja, wat die ene aardige agent ook nog zei was dat de kleintjes vaak giftiger waren dan de grote...

Dat was ook iets wat ik voor het slapen gaan nog even wilde horen...

Ze twijfelden eraan of hij "ontsnapt" was of "vrijgelaten" omdat iemand eropuit was gekeken...tja, zeg het maar. als je dieren aanschaft hoor je ervoor te zorgen. punt

Feit was namelijk ook dat ik de dag ervoor een baal hooi bij een dierenzaak besteld had voor mijn cavia's. Agent opperde nog dat ie daar ook in had kunnen zitten. Ik heb gebeld met winkel, maar hooi komt bij boer vandaag en ze slaan de balen op in een koude opslag loods. De dierenwinkel in kwestie heeft trouwens geen reptielen te koop. Ik geef elke dag mijn cavia's een berg hooi, gedachte dat hij dan bij mijn dikbillen in het hok was beland.....moet er niet aan denken.

Geplaatst:

He bah, ik zou ook niet geslapen hebben.

Toch nog een geluk dat de teckel hem vond anders had hij nu nog in je huis gezeten.

Ik heb vorig jaar ook een verhaal gehoord van mensen met kleine schorpioenen in huis die hadden een bos bloemen gekocht bij de bloemist waar ze in zaten.

Ze zaten in 1 bloem die geïmporteerd was:

oranje-bloem46261426249830.png

En een tijdje terug vogelspin tussen de bananen van de supermarkt.

Geplaatst:

Jeetje Ciska, wat een verhaal zeg!!!

En wat een raadsel waar die puberschorpioen nou vandaan is gekomen.

Toch eens in de buurt rondvragen? Denk aan Leek waar die slangenmeneer woonde en waar geregeld gevaarlijke slangen ontsnapten...

Goed trouwens dat je beestjes doorhadden dat ze er niet gelijk mee moesten gaan spelen...

Maar heb je niet ff een foto gemaakt van het beestje? Zou bijna zeggen... volgende keer dan? Maar hoop echt voor je dat er geen volgend keer is.

Goed gehandeld met die reptielenopvang ipv dood te trappen oid.

Geplaatst:

Brrrr..... wat eng!

Zou voorlopig geen oog meer dicht doen

Gelukkig heb je waakhonden

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Geplaatst:

Jee wat een verhaal!

Bedoel je met Koningsschorpioen misschien Keizerschorpioen? Koningsschorpioen bestaat niet namelijk, de Keizerschorpioen kan 20 cm groot worden!

Geplaatst:
  • Auteur

@piroska..het was iets koninklijk ja...zou goed kunnen. Jongedame van de opvang gaf aan dat ze heel groot konden worden. Heel goed mogelijk dat het een kleine keizerschorpioen was hoor...

Ben behoorlijk verkouden en met een nauwlijks werkend oor en een kop vol bijen te zoemen heb ik letterlijk met een half oor geluisterd!!

@ erny....vind je het erg als er geen volgende keer gaat komen???

Jim en agent hebben uitgebreid staan fotograveren. Het zou op politie facebook drachten komen te staan , agent hoopte dat de eigenaar zich zo ook ging melden. Blijkbaar gebeurt het vaker dat eigenaren zich op facebook melden bij vermissingen...

Het was gewoon een zwarte schorpioen met alles erop en eraan...alleen iets van vier, vijf cm groot

Geplaatst:

Yugh, wat een schrik! Prachtig beestje natuurlijk, maar dan wel in z'n eigen natuurlijke omgeving.

Geplaatst:

Dat ik het heel stoer vind dat je daar toch even een pot overheen zet. Ik ben over het algemeen geen schijterd, maar voor een schorpioen ga ik (waarschijnlijk gillend) een blokje om.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:
  • Auteur

@bubbels... hahaha nou dat had hier echt niet veel gescheeld...dat gillen! Ware het niet dat ik mijn stem kwijt ben..

Trouwens die pot stond omgekeerd op de grond he...Die aardige pliesieman durfde hem op te pakken door een kartonnetje eronder te schuiven. Zo doe ik dat altijd met spinnen die bonjour ik dan naar buiten...daarvan weet ik dat ze wel kunnen bijten, maar niet giftig zijn..

Hart van Nederland heeft gevraagd of ik contact met hun op wilde nemen...moet er niet aan denken met mijn snufferd op tv

Ben ziek, heb oorpijn en een ontstoken rechter oog..

Wordt geen mooi plaatje..

beest is allang op veilige plaats, is niets meer te zien dan twee verveelde teckels die zakdoekjes stelen en rotzooi uithalen...*zucht*

Geplaatst:
  • Auteur

@ loes..ja dat is hem!! Het kartonnetje zit er nog onder....

Geplaatst:

Ah jakkie, ik zou als de dood zijn dat er ergens een heel nest zit (sorry )

Geplaatst:

En als er ergens een nest zit, dan zijn er ook nog een pappie en mammie

Geplaatst:

lijkt me sterk met de hondjes in huis. die hadden dat echt wel gemerkt als er meer zaten.

dit kleintje was ook al zwart gekleurd. de jonkies zijn nog wit, pas na een week of 3 - 4 worden ze zwart.

Geplaatst:
  • Auteur

Nee, we denken dat dit de enige was...gelukkig maar.

En anders hadden inderdaad de honden ze wel opgemerkt...die zijn zo ontzettend nieuwschierig als iets hun aandacht heeft dan laten ze zich niet zomaar wegsturen....

Maar mocht ik het verkeerd hebben, het telefoonnummer van de reptielenopvang hangt hier aan het bord!

Geplaatst:

Slaap lekker na al deze berichten!

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Geplaatst:

Wauw,wat een belevenissen zeg! Ik zou trouwens nu wel een pot klaar zetten voor het geval zijn /haar broertjes en zusjes nog voorbij komen wandelen

Dat wordt met de voeten op de bank zitten.

Zoiets hoef ik dan weer niet te vinden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.