Jump to content

Hoe gaat het met de gekregen planten, zaden enz.

angela

Recommended Posts

Yellow Pear en Millefleur zijn het niet. En bespeur ook niet echt een soort perzikhuidje als waar Jet het over heeft hoewel voor de rest de beschrijving van de Wapsipinicon Peach Tomato wel enigszins overeen komt...

De Amber Coloured komt in de buurt alleen is de vorm van de mijne veel onregelmatiger (niet rond) en zijn de tomaten lichtgeel. Het vruchtvlees heeft echt veel van de consistentie van de vleestomaat.

Zal als de volgende rijp is er een foto van maken, daar wordt het vast wel wat duidelijker van.

Die Big Rainbow is duidelijk te herkennen, hangen hele dikke tomaten in.

En handig om te weten dat er ook een groene tomaat (Aunt Ruby Green) bij zit. Anders bleef ik maar wachten tot ze rood werden.

Spannend hoor al die suprise soorten.

En die arme Pipo-tomaten zijn een echte slakken-magnet. Echt 1 tomaat per nacht verslinden ze, ondanks bestrijdingsmaatregelen...

Maar ben echt blij met jullie tomatenplantjes, anders had ik nog niet veel te oogsten gehad (behalve de door mij zelf nog gezaaide piepkleine Kruisbestomaatjes... ).

Deze misschien, Erny?

http://www.thisgardenisillegal.com/2007/08/garden-peach-hannas-tomato-tastings-2007.html

Had in 2014 ook die Wapsipinicon Peach Tomato meegenomen van de tafel op de voorjaars MTFD.

Die had echt een zacht velletje als een perzik, maar was formaat grote pingpongbal.

Maar verschillende zaadlijnen kunnen ook weer afwijkingen van de ras-standaard opleveren op den duur..... (Zoals de - ik dacht "- "Gardeners' Delight"van Henk die veel groter uitvalt dan als je zaden ergens koopt )

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Ja, zeker, waren het eerst rijp en draagt goed. Ondanks de slakken zijn er tomaten te oogsten.

@Weknow:

Hmmm... die lijkt qua beschrijving erg op de Wapsinogwat die Jet noemde...

En qua formaat lijken die tomaten van mij hier wel iets groter te worden als die twee soorten...

De kleur komt dan wel weer overeen... alleen dat peachy velletje mist...

Maar... van de volgende rijpe tomaat wordt een volledige studie gemaakt.

Ondertussen worden de vermeende Padron pepers van Jet, nu genoemd "Pimientos de (Padron de) Pyrenee", stilaan wel wat scherper (sorry Jasmin... ) en groter... nog steeds lichtgroen. Leuke en lekkere peper!

Hmm... heb al lang niet meer tussen de warme bollen van een Italiaan gekeken... Dus weet niet helemaal wat je daar zoal vindt...

Dacht dat ik vorige jaren een Hungarian Wax had die wel mild bleef... maar kan me vergissen...

Op de herfst MTFD 2014 had het vrouwelijke groentjuh een aarbeienplant van de zaaitafel gepakt, richting het einde van de dag. Weet iemand welke soort dit was ? Wij hebben nu namelijk 19 stekken en het zou leuk zijn als we weten welke aardbei het is.

“The cost of sanity is alienation” - Terence McKenna

Ik had van Stan witte dubbelbloemige stokroos zaden gekregen.

Maar nu zit er bloem in en is hij licht roze en gewoon enkelbloemig.

Hij is mooi maar er is iets anders uit het zaadje gekomen dan de bedoeling was.

Ik had ook nog een plantje aan Goldfish meegegeven voor ? uit het zelfde zaad. Dus de kans bestaat dat ook daar geen dubbelbloemig wit uit komt.

Ik heb veel plezier gehad van de ananaskers van Estemy. Heerlijk van gegeten. Vandaag opgeruimd. De valeriaan van appelvrouw heeft mijn kruidentuin versierd met mooie bloei dit seizoen en is nu uitgebloeid. De courgettes hebben het goed gedaan. De noble king van Jasmin, de table gold van SuusP en de ronde van Nice van Kim. De wilde rucola van Loes groeit nog steeds opnieuw aan. De platte peterselie zaailingen van Jasmin zijn goed opgekomen en de citroenbasilicumzaadjes van Kim ook. Ook het tomatenplantje van SuusP, het was nog heel klein, is groot geworden. Van de tafel nam ik de tomatenplant moneymaker mee. Ik was er blij mee want die zocht ik nog. Nou, hij heeft het prima gedaan. We krijgen veel mooie dikke rode tomaten van deze plant. Ik heb nog wat zaadjes van de aubergine snowy en platte peterselie voor het volgende seizoen. De handschoentjes van Raquette wachten geduldig op koud weer. Nog maar even wachten.

De zonnebloemzaadjes van kleine zonnebloemen van Bouwvrouw weigerden helaas op te komen. Herhaalde pogingen leverden geen resultaat op. Gelukkig vond ik nog wat andere zonnebloemzaadjes van hele grote zonnebloemen. Die staan nu heel hoog te bloeien. Toch nog zonnebloemen, gele en rode.

Bedankt allemaal voor al die goede gaven.

met groene groet,

koolrabi

https://zolekkergezond.nl/

In dat geval heb ik wel interesse in zaad van de niet-hete peper...

Jasmijn, heb je de chocolade peper uiteindelijk geproefd? zag er heel eng en hot uit maar ik vond er weinig smaak aan zitten. (smaakte meer naar paprika) totaal niet heet.

Ik heb er weer twee hangen, eigenlijk voor stoere decoratie, want ik zou niet durven, als je dit bovenstaande niet gezegd had. Ik zal morgen eens proeven (ben momenteel wat misselijk).

Ik vind het ook eng. Ik heb de zaden van Kibas..misschien heeft zij het ook in haar planten?

Heb de zaden ook van Kibas. Gaan bij mij door het leven als Jaltomato... en hebben in elk geval een erg kenmerkende smaak die aan Jaltomato toegeschreven wordt (las ergens iets als "een kruising tussen tomaat en ananas").

Heb er een paar handjes van op verdeeld over een paar weken. Zal ze van de week nog eens goed bekijken. In elk geval leef ik nog.

Ik had van Stan witte dubbelbloemige stokroos zaden gekregen.

Maar nu zit er bloem in en is hij licht roze en gewoon enkelbloemig.

Hij is mooi maar er is iets anders uit het zaadje gekomen dan de bedoeling was.

Ik had ook nog een plantje aan Goldfish meegegeven voor ? uit het zelfde zaad. Dus de kans bestaat dat ook daar geen dubbelbloemig wit uit komt.

? = Marijke, een tante van mijn vrouw. Ik zal eens navraag doen.

Ben dik tevreden met de plantjes en zaden die ik heb gekregen. Er zitten geen mislukkingen tussen qua opkomst. Tenzij je ze verwaarloost wat een paar koolachtige soorten helaas overkwam.

Toppers zijn de tomaten, meloen en pompoenen (van diverse leden gekregen) en de drievoudige stek Jostabes (van Geedee) die als een speer gegaan is deze zomer. Alleen van de gestekelde Chayote van Appelvrouw (is nu pas bezig met vruchtvorming, niet echt beschut gestaan) en de Pepino (staat in een vrij kleine ingegraven pot in de kas) moet ik zien of ik nog op tijd vruchten krijg.

Op de herfst MTFD 2014 had het vrouwelijke groentjuh een aarbeienplant van de zaaitafel gepakt, richting het einde van de dag. Weet iemand welke soort dit was ? Wij hebben nu namelijk 19 stekken en het zou leuk zijn als we weten welke aardbei het is.

Ik quote mezelf maar even, met een aanvullende vraag; zou iemand een aardbeienplant kunnen herkennen mbv een foto, welke soort het is ?

“The cost of sanity is alienation” - Terence McKenna