Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb maar een paar planten maar geef ook regelmatig water bij deze droogte. Als je dat niet doet en het weer slaat om en wordt erg nat, krijg je van die glasaardappelen en dat wil je vast en zeker niet.

Glasaardappelen ontwikkelen zich wanneer het erg lang droog is geweest en het gaat dan weer lang regenen. Dan krijg je nieuwe groei waardoor ze glazig worden. (Is mij verteld door een professionele aardappelteler)

Paula

Ik kweek regenwormen in mijn compostbak

Geplaatst:

Dat wist ik ook niet. Ik dacht dat ze zich wel zouden redden; het loof ziet er ook nog prima fris uit hier. Ik heb dus toch maar gauw de gieter erbij gepakt...

Geplaatst:

en omdat we gewoon tussen de rijen lopen is de grond daar wat vaster, dus het gietwater blijft daar wat liggen en trekt zijdelings de ruggen met de planten in, top!

weer een voordeel van op ruggetjes planten in onze veengrond (aardappel, kool, knolselder, knoflook, enwatalniet): nooit te nat en als te droog, gieten in de voortjes

Geplaatst:

Ik giet mijn aardappelen ook sinds enkele dagen met deze droogte.

Goede tip om tussen de rijen te gieten !

• 3 years later...
Geplaatst:

Even een oud topic opgediept

Ook nu is het weer enorm droog. Hoe lang wachten jullie met droogte voor je gaat water geven? En is het beter om bijv. 1 x per week heel veel te geven?

Geplaatst:

Hier op de zandgrond heb ik nu twee keer water gegeven, een keer in mei met die droogte en een dag of vijf terug.

Ik giet eerst een gieter tussen de rijen en laat dat enige tijd intrekken, daarna giet ik weer een gieter.

Tot ongeveer een gieter per strekkende meter.

De grond is dan goed nat en het water loopt niet weg.

Dat moet voor meer dan een week genoeg zijn.

Ik giet liever te vroeg dan te laat, als de planten te lang stil staan krijg je doorwas.

Geplaatst:

Doorwas en schurft, als je niet voldoende bewatert. In de achtertuin nooit last van gehad, op de volkstuin nu voor het tweede jaar. Je moet eigenlijk ook veel meer water geven dan je 'normaal' acht, wil je die grond echt goed vochtig krijgen. Dus echt een uur of langer die sproeier erop.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...