flaviesfarm Posted July 5, 2015 Share Posted July 5, 2015 Hallo Iedereen, Ik heb sinds dit jaar een (stads)moestuin en heb o.a. radijzen in plantenbakken gekweekt. Mijn eerste oogst was fantastisch, maar bij mijn tweede oogst ging het mis. Praktisch alle radijzen zijn aangevreten (zie foto). Kan iemand me zeggen welke insecten aan de basis kunnen liggen? Wat kan ik er aan doen? Dank alvast. Groeten, David Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gerritr1955 Posted July 5, 2015 Share Posted July 5, 2015 Kevers en slakken lusten wel een radijsje Quote Hortus est amicus meus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
flaviesfarm Posted July 11, 2015 Author Share Posted July 11, 2015 Hi, dank voor je antwoord. Na het plaatsen van een val heb ik inderdaad kunnen vaststellen dat ik last heb van slakken in de tuin... ik overweeg om schelpen te strooien... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted July 11, 2015 Share Posted July 11, 2015 Zie daarvoor bijvoorbeeld dit uitgebreide topic : slakken-t522.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted June 21, 2017 Share Posted June 21, 2017 Ik heb altijd larfjes van de koolvlieg in mijn radijzen, vooral later in het jaar.Maar dit jaar heb ik nergens last van! Ik heb Riesen van Asperen. Ligt het aan dit ras of hebben de koolvliegen dit jaar last van de droogte? Ja ik weet wel dat dit een oud topic is, maar het lijkt me handig om hierbij aan te sluiten Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted June 27, 2017 Share Posted June 27, 2017 Hallo?? Ben ik de enige die nog radijzen op het land heeft staan? Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 27, 2017 Share Posted June 27, 2017 Ja Ik heb ze altijd erg vroeg staan, omdat ik er anders idd larfjes in heb. En er later in het seizoen echt veel lekkerder spul uit de tuin komt Ik had ook dit jaar weer wat larfjes, dus ik denk dat het bij jou aan het ras ligt? (of er stonden bepaalde kruiden naast? Of het ligt aan andere zaken natuurlijk ) Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted June 27, 2017 Share Posted June 27, 2017 Tja Speets, het was mijn bedoeling om ook radijzen in de grond te hebben maar de slakken dachten daar duidelijk anders over. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carina1966 Posted June 27, 2017 Share Posted June 27, 2017 Ik heb ze gehad maar ze zijn allang weer weg. Ik ga over een tijdje wel herfstradijzen zaaien. Die vind ik zo mooi maar heb ze nog nooit gezaaid.Bij mij hadden ze ook wel wormpjes. Ik had ze wel vroeg gezaaid maar wel veel te dicht. Volgend jaar ga ik dunner zaaien in de lente en dan ook uitdunnen. Ook bij de meiraapjes. Misschien scheelt dat ook. Zouden bepaalde combi's nog helpen? Bv uien ernaast of zo? Of een kruid. Mijn witte ijskegeltjes radijsjes waren trouwens wel beter dan de rode. Quote Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted June 28, 2017 Share Posted June 28, 2017 Dank u wel Dan ligt het waarschijnlijk aan het ras. Dus dat houden we er in Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn1ap Posted June 29, 2017 Share Posted June 29, 2017 Schep eens door je grond en kijk wat er zit? Misschien heb je veel ritnaalden, kippen kunnen helpen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted June 29, 2017 Share Posted June 29, 2017 Ik zet mijn radijsjes onder vitrage tussen de grotere koolsoorten in. Anders ook hier koolvlieg in elk radijsje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts