Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Ik ben weer terug!

Niika

Aanbevolen berichten

Begin vorig jaar heb ik me hier aangemeld, toen wonend in een schattig huisje met tuin, en ik had er helemaal zin in, leuke plantjes gezaaid en gekocht etc. En toen... toen moest ik halverwege het seizoen, in juni, met spoed op zoek naar een ander huis en kwam ik terrecht op een bovenwoning zonder buitenruimte. (nee, zelfs geen balkon). Daar gingen al mn plannen, en planten

Maar nu ben ik terug. Vorige maand opnieuw verhuisd en naar een leuk huisje, met, nog leuker, een voor en achtertuin! Oké het is allemaal niet zo heel broot, maar het is een tuin. En dus hoop ik komend seizoen toch weer watte kunnen doen, en ben ik me nu maar vast opnieuw aan het inlezen.

Wat ik voor mn nieuwe tuin vooral belangrijk vind is dat de planten die in de achtertuin komen allemaal veilig zijn oor katten en de hond. Dus als iemand nog tips heeft hoor ik dat graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weeks later...

Hoihoi!

Ook van mij welkom!

Wat katten altijd heel erg leuk vinden is een bepaalde structuur van wat grotere vaste en wintergroene planten om zich achter te verstoppen, stapels stenen of hout om op te zitten en een paar pollen gras of andere zachte planten om op te liggen. Helemaal geweldig is een waterpartij en een boom om over de schutting te kijken. Maar dat wist je vast allemaal al

Zolang er voldoende gras is om op te kauwen zullen ze eventueel schadelijke planten waarschijnlijk wel met rust laten, maar voor de zekerheid zet ik zelf geen giftige planten in de achtertuin, waar mijn katten komen. Verder zijn de aardbeien en andere fruitsoorten veilig tussen al het interessante groen en de meeste andere groentes worden door de katten met rust gelaten (slakken komen er wel op af). Ik tuinier voornamelijk in bakken, manden en potten. Die moet ik wel met gaas en ander kunst- en vliegwerk afschermen, zodat ze er niet in gaan graven of op gaan liggen.

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al zo ongeveer mijn hele leven katten en nooit nagedacht over giftige planten.

Maar waar je ze een groot plezier mee doet is kattenkruid, Nepeta faassenii.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...