Niika Geplaatst: 8 september 2015 Share Geplaatst: 8 september 2015 Begin vorig jaar heb ik me hier aangemeld, toen wonend in een schattig huisje met tuin, en ik had er helemaal zin in, leuke plantjes gezaaid en gekocht etc. En toen... toen moest ik halverwege het seizoen, in juni, met spoed op zoek naar een ander huis en kwam ik terrecht op een bovenwoning zonder buitenruimte. (nee, zelfs geen balkon). Daar gingen al mn plannen, en planten Maar nu ben ik terug. Vorige maand opnieuw verhuisd en naar een leuk huisje, met, nog leuker, een voor en achtertuin! Oké het is allemaal niet zo heel broot, maar het is een tuin. En dus hoop ik komend seizoen toch weer watte kunnen doen, en ben ik me nu maar vast opnieuw aan het inlezen. Wat ik voor mn nieuwe tuin vooral belangrijk vind is dat de planten die in de achtertuin komen allemaal veilig zijn oor katten en de hond. Dus als iemand nog tips heeft hoor ik dat graag! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Deborah Geplaatst: 8 september 2015 Share Geplaatst: 8 september 2015 Welkom terug. Was dat niet vermoeiend om steeds te verhuizen? Mijn tip is natuurlijk om een eetbare tuin aan te leggen Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Niika Geplaatst: 8 september 2015 Auteur Share Geplaatst: 8 september 2015 Tja, 3x verhuizen in 3 jaar tijd is inderdaad niet echt leuk, maar soms heb je niet alles in de hand he.. en nu zit ik wel ergens waar ik de komende jaren niet meer weg hoef. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 9 september 2015 Share Geplaatst: 9 september 2015 Welkom terug Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 9 september 2015 Share Geplaatst: 9 september 2015 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Stan Geplaatst: 15 september 2015 Share Geplaatst: 15 september 2015 Welkom terug. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Rapunsel Geplaatst: 8 oktober 2015 Share Geplaatst: 8 oktober 2015 Welkom terug Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
roosmarij Geplaatst: 14 oktober 2015 Share Geplaatst: 14 oktober 2015 Hoihoi! Ook van mij welkom!Wat katten altijd heel erg leuk vinden is een bepaalde structuur van wat grotere vaste en wintergroene planten om zich achter te verstoppen, stapels stenen of hout om op te zitten en een paar pollen gras of andere zachte planten om op te liggen. Helemaal geweldig is een waterpartij en een boom om over de schutting te kijken. Maar dat wist je vast allemaal al Zolang er voldoende gras is om op te kauwen zullen ze eventueel schadelijke planten waarschijnlijk wel met rust laten, maar voor de zekerheid zet ik zelf geen giftige planten in de achtertuin, waar mijn katten komen. Verder zijn de aardbeien en andere fruitsoorten veilig tussen al het interessante groen en de meeste andere groentes worden door de katten met rust gelaten (slakken komen er wel op af). Ik tuinier voornamelijk in bakken, manden en potten. Die moet ik wel met gaas en ander kunst- en vliegwerk afschermen, zodat ze er niet in gaan graven of op gaan liggen. Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
JudithD Geplaatst: 14 oktober 2015 Share Geplaatst: 14 oktober 2015 Hoi. Leuk dat je weer kunt tuinieren, gefeliciteerd met je nieuwe woning! Quote It ain't what you do, it's the way that you do it Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
HuubvG Geplaatst: 14 oktober 2015 Share Geplaatst: 14 oktober 2015 Welkom. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansi Geplaatst: 15 oktober 2015 Share Geplaatst: 15 oktober 2015 Goedeavond, enkele planten zijn: Geranium macrorrhizumDictamnus albaAloysia triphyllaRuta graveolensCrataegus soorten en cvsPyracantha soorten en cvs er zijn nog meer soorten, deze kwamen als eerste in mij op. m.v.g.Hans. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
speets Geplaatst: 15 oktober 2015 Share Geplaatst: 15 oktober 2015 Ik heb al zo ongeveer mijn hele leven katten en nooit nagedacht over giftige planten. Maar waar je ze een groot plezier mee doet is kattenkruid, Nepeta faassenii. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansi Geplaatst: 15 oktober 2015 Share Geplaatst: 15 oktober 2015 Niet alleen kattenkruid, ook de volgend soorten vinden ze spannend/lekker: Teucrium marum (gamander)(sier)haver of ander zacht grasAlyssum (schildzaad)Dianthus deltoides (steenanjer)Sagina(vetmuur) m.v.g.Hans. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.