Geplaatst: 20 maart 20169 j Mensen die hun stempas weggooien of 'ritueel verbranden' kunnen beter in Noord Korea of in het Kalifaat gaan wonen. Dan hoef je je geen zorgen te maken over je stempas en dan zijn wij er ook van af In Noord Korea stempas weggooien of "ritueel" verbranden = gelijk doodstraf. In Kalifaat zijn er geen stemmen/verkiezingen
Geplaatst: 20 maart 20169 j Alice heeft gelijk dat er genoeg mis is in de wereld en dat de politiek en het bedrijfsleven niet altijd het beste met de bevolking voorhebben. Het klopt ook dat je er als burger over het algemeen toch niks aan kan doen, maar dat wil niet zeggen dat je dan ook helemaal niets moet gaan doen. Het kleine beetje invloed dat je hebt door te gaan stemmen moet je wel gebruiken! Alleen zo kun je een legaal signaal geven dat je het ergens wel of niet mee eens bent. Daarnaast laat je aan de politieke machthebbers ook zien wat je van het politieke spel vindt. De kans dat er iets met de uitslag wordt gedaan is klein als de uitslag overtuigend NEE is bij dit referendum, maar dat ontslaat iemand nog niet van zijn burgerplicht om te gaan stemmen (vind ik). Ik ben blij dat je de moeite neemt om te gaan stemmen, ongeacht wat je stemt.
Geplaatst: 20 maart 20169 j In Noord Korea stempas weggooien of "ritueel" verbranden = gelijk doodstraf. In Kalifaat zijn er geen stemmen/verkiezingen En daarom zijn dat dus de ideale woonplaatsen voor mensen die geen stempas in de brievenbus willen ontvangen....
Geplaatst: 6 april 20169 j Ben wel erg teleurgesteld over het Groningse stemgedrag... had ik niet verwacht...
Geplaatst: 7 april 20169 j Ik ben ondanks dat de 30% gehaald is en het referendum dus geldig is, teleurgesteld dat het maar net gehaald is. Nu heb je als kiezer eens de kans om een punt te maken, of je nu voor of tegen bent, maar dan laat 68% van de bevolking het afweten. De meerderheid van de bevolking kan het dus blijkbaar allemaal geen moer schelen wat de regering doet.
Geplaatst: 7 april 20169 j Tja, ik geloof niet dat je het zo simpel kunt stellen. Een deel van de mensen die voor zijn, zijn niet gaan stemmen uit strategische motieven. Tot het laatste moment leek het er namelijk op dat de drempel niet gehaald zou worden en het referendum dus ongeldig zou zijn. Als je dan 'ja' gaat stemmen, terwijl je weet dat de meerderheid 'nee' stemt, help je dus die meerderheid over de drempel en wordt het nee. Dat is dan een overweging om als ja-stemmer thuis te blijven. Ik zou wel eens willen weten hoeveel % van de thuisblijvers in feite ja-stemmers waren. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 7 april 20169 j Tja als de stemmers ook al politiek gaan bedrijven door strategisch thuis te blijven.... Ik lees op het web inderdaad hier en daar gemopper dat de thuisblijvers het flauw vinden dat de Nee-stemmers wel zijn gaan stemmen en dat ze balen dat de 30% wel gehaald is. Het idee van een referendum is dat je mag laten weten wat je van iets vindt, zie je daar van af dan heb je pech en telt je mening niet mee. Dus nu achteraf niet gaan roepen dat de mening van die ruim 60% die thuis gebleven is ook meegewogen moet worden. Rare mensen...
Geplaatst: 7 april 20169 j Ik ben ondanks dat de 30% gehaald is en het referendum dus geldig is, teleurgesteld dat het maar net gehaald is. Nu heb je als kiezer eens de kans om een punt te maken, of je nu voor of tegen bent, maar dan laat 68% van de bevolking het afweten. De meerderheid van de bevolking kan het dus blijkbaar allemaal geen moer schelen wat de regering doet. Aan alle reacties uit de politiek te horen zal dit niet het eerste en laatste referendum zijn. Dit referendum is voor veel mensen de ver van m'n bed show. Ik ben benieuwd als we een referendum krijgen over een puur Nederlandse aangelegenheid. Ik hoop dat de opkomst dan toch wel een stukje hoger is en dat de Nederlandse bevolking wat meer interesse krijgt in de politiek. gr Adriaan moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 7 april 20169 j mij om het even wat iemand stemt. maar het blijkt nu wel weer dat niet gaan stemmen niet de meest handige protestmethode is. ik heb het in mijn omgeving meer gehoord, mensen die zeiden nog even snel naar het stembureau te gaan als blijkt dat de kiesdrempel wordt gehaald. kiesdrempel nipt gehaald en daar zit je dan met je VOOR-stem die niet is meegeteld. als je wil dat iemand je mening hoort moet je je stem gebruiken.
Geplaatst: 7 april 20169 j Wat een polemiek hier! Het hele referendum is m.i. een aanfluiting, omdat niemand eigenlijk weet waarover er nu eigenlijk gestemd wordt. Iedereen kan er zijn eigen, geheel valide, uitleg aan geven. Nu hebben we dus 40 miljoen over de balk gesmeten, gaat de regering maandenlang vergaderen over een aangepast verdrag dat er vervolgens niet komt, en blijft alles zoals oorspronkelijk was gepland in werking treden. Met de les dat er in het vervolg toch nooit meer zo'n referendum mag komen. Sommige zaken moet je nu echt niet aan de burgers overlaten, dat zie je aan alle onzinargumenten die de ronde deden de afgelopen weken. Eigenlijk is de mooiste samenvatting van dit democratische misbaksel gegeven door LuckyTV:http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/355580 Wat je ook doet is van geen enkel belang, maar het is erg belangrijk dát je het doet
Geplaatst: 7 april 20169 j Niet té serieus worden mensen, het hele referendum is aangevraagd omdat de aanvragers een hekel hebben aan 'Europa' (oa).Eigenlijk zou je misbruik van de democratie strafbaar moeten stellen, denk ik.Het resultaat was van ondergeschikt belang, wat ze er nu achteraf ook van zeggen!Wie heeft overigens de moeite genomen om het verdrag zelf eens door te lezen, ipv allerlei interpretaties te verzinnen en aannames de lucht in te slingeren die kant nog wal raken?Triestigheid ten top, maar daarmee is het referendum als middel niet afgeschreven.We kunnen vast beginnen in te lezen over TTIP, zodat we tegen die tijd een beetje weten waar het over gaat. Als ik buiten ga roken, is dat meestal op eiken of beuken, maar ook wel op appel- of kersenhout...
Geplaatst: 7 april 20169 j Wie heeft overigens de moeite genomen om het verdrag zelf eens door te lezen Nope, klakkeloos als een schaap achter de menigte aangegaan en nee gestemd. Zero verdieping en puur op basis van vooroordelen gehandelt! Het enige wat ik dacht was aan werk, weer een land wat arbeiders naar ons toe kan sturen straks en weer minder kans voor mij om aan het werk te komen. Gewoon grof gedacht dat er dan weer mogelijkheden zijn om hier uitkeringen aan te vragen en vervolgens weer weg te gaan. Volledig op pure emotie gestemd zonder enkele bezinning of verdieping dan ook. Het enige wat ik heb gedacht is dat ik al 7 jaar bij huis zit en niet aan het werk kom/mag. En ik voel mij een smerige profiteur en het doet mij geen goed dat mensen die hard werken voor mijn uitkering betalen. (oud Uszo/uwv medewerker) En de meest smerige smaak die ik heb; is een afwijzing in een persoonlijk gesprek waarin een teler zij: mensen uit het buitenland zijn zijn goedkoper. Dus ik ben bevooroordeeld en heb puur op basis van emotie gestemd. Ik heb absoluut en op geen enkele manier de voordelen willen zien Ik ben zo bevooroordeeld dat ik niets eens de koppen heb gelezen van het nieuws! Politiek, religie... het brengt alleen maar ruzie!
Geplaatst: 8 april 20169 j We kunnen vast beginnen in te lezen over TTIP, zodat we tegen die tijd een beetje weten waar het over gaat. https://milieudefensie.nl/ttip/teken-ttip-referendum
Geplaatst: 8 april 20169 j Arjen Lubach legt het ook goed uit. Het grootste gevaar van TTIP is volgens mij dat je (nog) meer macht geeft aan grote bedrijven, tot aan het punt dat een democratisch gekozen regering geen besluiten meer kan nemen om milieu / voedselveiligheid /dierenwelzijn etc. te beschermen omdat een of andere multinational vervolgens waanzinnige hoge claims neerlegt. Waar het dan op uitdraait is of alsnog toestaan dat (ik roep maar iets) een Amerikaans bedrijf naar gas gaat boren in de Waddenzee, of heel veel euro's dokken. Verschillende landen hebben al financieel of bijna letterlijk moeten bloeden door vergelijkbare verdragen. TTIP is alleen maar goed voor juist die grote bedrijven die de aarde al bijna om zeep hebben geholpen, en dan nog alleen voor de top en de aandeelhouders van die bedrijven, die weer een paar extra miljardjes kunnen wegsluizen naar belastingparadijzen. TTIP is slecht voor gewone werknemers in alle betrokken sectoren, slecht voor mensen en dieren en voor de aarde, en slecht voor de democratie. Het is niet eens 'goed voor de economie', of 'goed voor de werkgelegenheid' wat zo vaak wordt geroepen bij ingrijpende of onsympathieke maatregelen. Het is alleen maar goed voor zakkenvullers en graaiers. Hoera als er een referendum over komt, want we moeten echt met z'n allen nee zeggen tegen dit soort ongein als we nog een leefbare wereld achter willen laten voor onze kleinkinderen.
Geplaatst: 8 april 20169 j Een tipje van de TTIP-sluier: de meeste claims die uit dit soort verdragen volgen koo zie je maar weer: inlezen helpt ook om kennis te krijgen die misschien niet zo heel goed op ons afstraalt, maar de waarheid is soms keihard. Het voordeel daarvan zou kunnen zijn dat we onze eigen regering onder druk zouden kunnen zetten om dit soort praktijken te stoppen.https://decorrespondent.nl/2615/Leestips-over-TTIP-hoe-Nederland-een-claimparadijs-werd-en-nog-5-verhalen-om-in-te-halen-/268411507760-c764ded5en deze dus:https://decorrespondent.nl/510/Hoe-Nederland-een-claimparadijs-voor-multinationals-werd/52347942240-b53f5540 Als ik buiten ga roken, is dat meestal op eiken of beuken, maar ook wel op appel- of kersenhout...
Geplaatst: 9 april 20169 j tsja, heb gestemd want wat moet je anders, heb gepolld bij md want wat moet je anders, kijk altijd keuringsdienst van waarde want....(ben nog niet vergeten wat er ook weer met de europese grondwetstemming is gebeurd....)
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.