Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

A.s. maandagochtend 02:11u -> Maansverduistering. Keike!


henkg

Aanbevolen berichten

Hopelijk is het vanaf dan helder, en geen mist.

KNMI: Komende nacht drijven er wolkenvelden over. In het zuiden zijn er bredere opklaringen en hier kan nevel of een mistbank ontstaan.

Meer:

http://hemel.waarnemen.com/maan/eclipsen/maansverduistering_20150928.html#tabel

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb al gepland om bij het meertje op de Piccardthof te gaan zitten. Vuurtje erbij.

Hier bij huis kan ik de maan niet eens zien...

 

Vorig jaar ook rare maan rond deze tijd... toen was ik in Hongarije... Hebben we de hele nacht naar de maan zitten staren. Gaan we dus nu ook weer doen alleen met wat meer afstand dit keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier teveel sluierbewolking, gisteravond belde iemand uit België dat ze daar meer kans hadden. En bij Jet ook al een heldere hemel... Ik ben voor niks het veld in gegaan, jammer. Heb wel wat oranje vlekken gezien waarvan sommigen hier denken dat dat het noorderlicht is, maar het is vooral de weerschijn van het licht in de kassen van Zuidbroek en Sappemeer. Geen maansverduistering gezien dus. Over 18 jaar maar eens weer proberen. Ik ben dan 91. Het kan zijn dat ik tegen die tijd wat vergeetachtig word, dus willen jullie me misschien wel even herinneren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn liefhebbende echtgenoot wilde het ook perse zien en had zijn wekker gezet.

Laat hij nu standaard door wekkers heen slapen en ik van het vallen van een veertje ongeveer al wakker word grrr

Enfin, ik heb het ook gezien, was boven Haaksbergen goed zichtbaar en ga vanavond wel vroeg naar bed. Op sedert 4 am

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik. Het was pikdonker en ik sliep half..ik heb vast per ongeluk een zwart gat gefotografeerd (zo rood als deze oops, en dan in een zwarte lucht, dan heb je ongeveer het beeld)

Edit: dit is mijn foto..als je heel goed kijkt zie je de maan trouwens...iets van het midden naar rechts..vergeten in te zoemen

 

2015-09-28-0449621443429415.32

aangepast door Gast

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was best bijzonder om vannacht buiten op het terras te zitten kijken naar de maan. Het was goed weer en we zagen een prachtige sterrenhemel. Het was wel even zoeken naar de maan. Hij scheen niet zo sterk, maar had wel een bijzondere kleur.

Hierbij een foto:

 

4.43 uur

 

DSC09562bew50041211443431743.jpg

met groene groet,

 

koolrabi

https://zolekkergezond.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was toch even een dutje gaan doen... alarm gezet... wakker geworden. Blijkbaar besloten dat ik nog niet op hoefde en de wekker op 4 uur gezet. Weer veel te lekker verder geslapen en vervolgens om 4 uur ook niet opgestaan...

Dus heb het gemist. Mocht er al wat te zien zijn geweest want er kwam geregeld bewolking langs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...