Jorg Geplaatst: 19 oktober 2015 Geplaatst: 19 oktober 2015 Op donderdag 22 oktober vindt groot onderhoud aan het forum plaats. Het forum is dan mogelijk een tijdje niet bereikbaar en/of er kunnen tijdelijk geen berichten geplaatst worden. Wat gaat er gebeuren?Op donderdag 22 oktober werken we het forum bij naar de nieuwste softwareversie van phpBB en installeren we een nieuwe lay-out. SoftwareHet forum draait nu nog op phpbb 3.0. De ontwikkeling van deze versie is vorig jaar beëindigd, nadat de software flink gemoderniseerd is (versie 3.1). Doordat ons forum flink is aangepast, was direct overschakelen naar de nieuwe versie niet mogelijk. Van de meeste updates merk je als gebruiker nagenoeg niks, het zijn vooral aanpassingen onder de motorkap. Nieuwe layoutOp 22 oktober wordt ook een nieuwe lay-out geïnstalleerd. De huidige layout is technisch gezien niet meer van deze tijd en kon daarom ook niet meeverhuizen naar de nieuwe forumsoftware. De huidige layout is bovendien een ontwerp van zo´n 5 a 6 jaar geleden. We hebben daarom besloten om met de nieuwe versie van de forumsoftware ook meteen nieuwe moderne layout te laten ontwikkelen. Aan deze layout lagen de uitgangspunten van de oude layout ten grondslag: overzichtelijk, leesbare/duidelijke tekst, niet te veel storende factoren en eenvoudig in gebruik. De meest belangrijke wijziging is in deze tijd van smartphone/tablet gebruik misschien wel dat de layout mee schaalt met het formaat van het scherm. Als je op je smartphone navigeert naar het forum krijg je in de nieuwe versie een specifieke layout te zien die het gebruik op onder andere de smartphone en tablet makkelijker moeten maken dan voorheen het geval was. Op onderstaand screenshot alvast een voorproefje. Het zal in het begin wellicht beetje wennen zijn, maar wij denken wel dat deze aanpassingen leiden tot een prettiger gebruik van het forum. Zodra de update voltooid is plaatsen we een definitieve lijst van wijzigingen.
wijo Geplaatst: 19 oktober 2015 Geplaatst: 19 oktober 2015 Super! Succes toegewenst met de veranderingen. En bedankt voor alle tijd en energie om dit forum draaiende te houden. Met vriendelijke groet,Wim.
simonvb Geplaatst: 19 oktober 2015 Geplaatst: 19 oktober 2015 Leuk, beter leesbaar op de gsm klinkt als muziek in mijn oren. Kan ik op de tuin gemakkelijker iets opzoeken.
Enjoy! Geplaatst: 21 oktober 2015 Geplaatst: 21 oktober 2015 Wat gaaf zeg! Ben heel benieuwd!Wordt het in de nieuwe versie ook makkelijker om foto's van je smartphone rechtop (ipv dat ze ineens liggen) te plaatsen in je berichten of zit er dan elders een probleem? Succes morgen!!
Erny Geplaatst: 21 oktober 2015 Geplaatst: 21 oktober 2015 Tja... het zal de vooruitgang wel zijn... Dat wordt dus vandaag afscheid nemen van het heerlijke vriendelijke uitzicht. Misschien een beetje oubollig... maar dat is juist het leuke. Een gezellige moestuinhuiskamer zeg maar... Krijgt nu een nieuw behangetje als het ware. Nieuwe lay-out zal wel wennen worden... ziet er wel erg strak (beetje onpersoonlijk) uit... Maar dat gaat vast wel lukken. En... het is vast heel veel werk en bedankt voor alle moeite en werk dat jullie verrichten om dit forum up to date te houden.
Jane Doe Geplaatst: 21 oktober 2015 Geplaatst: 21 oktober 2015 Goed dat dit forum met de tijd mee gaat Het is even afkicken en ontzien Misschien is het leuk een whatsapp groep te maken? Natuurlijk geen telnr openbaar schrijven, maar per pb
koolrabi Geplaatst: 21 oktober 2015 Geplaatst: 21 oktober 2015 Ik ben erg benieuwd. Succes met de update. Altijd toch wel spannend. met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
dennislp Geplaatst: 21 oktober 2015 Geplaatst: 21 oktober 2015 (aangepast) Spannend! aan de ene kant heb ik de nijging om negatief te doen, maar ik herinner me de updates van Habbo (héél vroeger) en Tribalwars (recenter) ook nog. De kern van de community verzette zich vrijwel altijd hevig, zo hevig dat op Tribalwars de servers het niet meer trokken door bepaalde acties. Maar uiteindelijk wende elke nieuwe versie weer, waardoor het verzet eigenlijk onnodig bleek. Het zal dan ook vaak de verandering zijn die gewoon even spannend is, that's it. Succes en we gaan het beleven! Hopelijk blijft de 'groene sla'-background wel. Blijf dat nog altijd een belangrijk onderdeel van de lay-out vinden, ookal is het slechts de achtergrond 21 oktober 2015 aangepast door Gast > Planten kopen? Doe het bewust!
Jorg Geplaatst: 22 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2015 Forum onderhoud gereed, lees hier meer: forum-update-naar-phpbb-3-1-geslaagd-t19083.html
Aanbevolen berichten