Ga naar inhoud

Forum update naar PHPBB 3.1 geslaagd!

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Er is veel werk verzet bij de update en de nieuwe layout. Veel dank en waardering daarvoor. Op zich kan ik me er wel in vinden. Maar als er nog wat finetuning plaats vindt wil ik de volgende duiten nog wel in het zakje doen.

De kleur groen is wat fel. Een iets donkerder tint, mooi moestuingroen, is denk ik milder aan de ogen.

Als de teksten wat compacter worden weergegeven heb je veel meer overzicht en dat leest gemakkelijker.

Is een verloop van licht naar iets donkerder ook een idee voor de achtergrond? Het wordt er wat minder wit van.

Persoonlijk vind ik het blauw van de links onder de handtekening minder fraai combineren met het groen. Maar dat terzijde.

De avatar links op de pagina vond ik op de een of andere manier handiger lezen. Maar wellicht went het.

Tot zover mijn meedenken.

Succes met de finetuning. Het leukste onderdeel lijkt me. Kijk maar of jullie wat aan hebben aan mijn inbreng. Ik ben benieuwd naar het vervolg.

aangepast door Gast

met groene groet,

koolrabi

https://zolekkergezond.nl/

Geplaatst:

de kleuren van de linkjes heeft volgens mij te maken of je de link al eens hebt aangeklikt of nog niet.

een link die ik nog niet heb aangeklikt is groen. nadat ik de link heb aangeklikt wordt deze blauw.

Geplaatst:

Ik ben al een paar keer op het forum geweest sinds de update maar ben er tot nu toe nog niet blij mee ben ook iedere keer al snel weer weg gegaan.

Minpunten:

De extra handeling voordat je naar je eigen berichten kunt

Het is te fel/wit ik krijg last van mijn ogen merk ik

Erg saai zonder achtergrond dit voegt ook toe aan het te witte beeld

Een paar foto's komen wel erg groot in beeld (weet niet of dit aan het nieuwe forum ligt)

Geplaatst:

Toch even een vraagje nu.

Onder 'Onderwerpen' zie ik die blaadjes met omgeslagen rechterbovenhoek.

Dan zie ik ook dat er verschillende kleuren voor gebruikt worden en zelfs dat er meerdere symbolen bij staan.

Wat is de betekenis daarvan?

Dat vind ik nergens, ben nu ook niet de beste zoeker hé

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst: (aangepast)

Zo te lezen ben ik niet de enige met lees problemen, het doet gewoon zeer aan de ogen al die onrust.

Betrap mezelf er op dat ik minder kom, snel weer weg ben en weinig plaats laat staan lezen.

Hoed af voor zoveel werk, maar denk dat het verstandig is naar de leden te luisteren en wat met de tips te doen. Voordat het forum leeg loopt en blijft, dat zou ik en vele erg zonde vinden.

aangepast door Gast
Geplaatst:

Persoonlijk vind ik achtergrondkleur té wit van kleur, het geeft snel een vermoeiend gevoel bij het lezen.

Op een ander plantenforum, heeft men gekozen om een wat meer rustgevende kleur, hiervan heb ik een foto gemaakt zodat je het een beetje mee kunt vergelijken, want een zacht licht groene kleur leest stukken prettiger

Ik vind het heel erg jammer dat tot nu toe nog niemand van de forumbeheerders hierop een reactie hebben gegeven, er zijn inmiddels tal van forumleden en ondergetekende die pijn aan de ogen krijgen van deze koude, keiharde witte achtergrond. Neus eens rond op andere forums zou ik zeggen, voorbeelden te over hoe een goed leesbare achtergrondkleur er uit moet zien.

Graag zou ik willen weten of men eventueel bereid is om naar een oplossing te zoeken?

voorbeeld van rustige achtergrond kleur

achtergrondkleur37941445524726.jpg

Geplaatst:

We gaan kijken wat we kunnen doen aan de achtergrondkleur, contrast, groene kleur, etc. Ik heb hier reeds een reactie gegeven op de opmerkingen over de kleur. Ik probeer vandaag een overzichtslijst met alle opmerkingen te plaatsen waar we naar gaan kijken. Ik kan alleen niet beloven of dat deze week nog lukt.

Geplaatst:

Ik heb alle binnengekomen opmerkingen opgenomen in het volgende topic:

post295289.html#p295290

Aansluitend heb ik in dat topic nu ook een reactie gegeven op vrijwel alle vragen die geen foutjes, verbeteringen of opmerkingen betreffen:

post295527.html#p295527

Ik heb op dit moment alleen nog gekeken naar de opmerkingen uit dit topic en het topic naar waar ik verwijs. Mochten er ergens anders nog opmerkingen of vragen zijn gesteld hoor ik het graag. Ook nieuwe opmerkingen of verbeterpunten blijven welkom. Zoals aangegeven kunnen we alleen zo kijken waar de mogelijkheden tot finetunen zijn.

Daarnaast graag nog even jullie aandacht voor het volgende onderwerp:

tijd-algemeen-en-zomertijd-wintertijd-t19099.html

Geplaatst:

Het forum is even wennen, maar dat is een nieuwe layout altijd voor mij. Wat mij wel stoort is dat de bladzijdenlinks (als een topic meerdere bladzijden heeft dan staat rechts naast het topic een vierkant hokje met daarin een 1,2,3 al naar gelang hoeveel pagina's het topic heeft) niet goed werken. Op de pc is zo'n blokje (stel dat ik alleen bladzijde 2 wil lezen van dat topic) alleen onderin aan te klikken met de muis, in plaats van dat het hele blokje een link is. Dus nu moet ik nog precies gaan mikken ook waar die link zit en dat vind ik wel storend. Kunnen die links niet wat groter gemaakt worden qua oppervlakte, zodat het hele blokje (of desnoods het hele getal) een link is?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...