Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zadenverslaving

Featured Replies

Geplaatst:

Vandaag de 2016 catalogus van van der Wal in de bus aangetroffen. Met in het achterhoofd dat ik dit jaar niet veel hoef te bestellen, begon ik te bladeren. Inmiddels heb ik al weer een aanzienlijke bestelling liggen, en dan ben ik pas op de helft

Ik kan er niets aan doen, het is een verslaving , maar wel een leuke

Geplaatst:

Jaaaahh.. vandaag kwam hij hier ook door de bus.

Heb 'm nog netjes ongeopend naast me liggen... wát een beheersing!

Geplaatst:

karaktertje

hier ook minstens 7 seconden laten liggen....

Geplaatst:

Hahaha, herkenbaar!

De catalogus is binnengekomen op het NL-adres van bekenden. Helaas kan ik deze nu nog niet inzien. Maar de schade haal ik straks dubbel en dwars in.

Geplaatst:

Gisteren aangevraagd per mail dus ik moet ook nog wachten

It ain't what you do, it's the way that you do it

Geplaatst:

Knap van degenen die hem zo lang hebben kunnen laten liggen Meestal gebruik ik internet, al heb ik deze maand toch al 2x een oude catalogus erbij gepakt waar ik van die tags aan de interessantste bladzijden had geplakt. Eentje van Thompson & Morgan uit 2002. Toch maar weer eens een papieren versie bestellen. Vond pas nog wat heel oud zaad ook uit die tijd van Acacia, is nog opgekomen ook (helaas de Acacia die al goed groeide een paar jaar terug met pot en al in -12 ofzo buiten laten staan).

Een pinboard op Pinterest met alle gewenste zaadjes is ook handig vind ik. Wel jammer dat je ze niet kunt sorteren. En het zaad wat ik volgend jaar nog ga/kan gebruiken is al op maand gesorteerd.

• 6 jaar later...
Geplaatst:

Hier de catalogus van Velt in de brievenbus. Maar ik heb al genoeg zaden... 

Geplaatst:

Zeg nooit nooit, ik zei dat ook maar heb vorige week toch bij Diana, moestuinland en jelitto gekocht...

Geplaatst:

Afkicken van de zadenverslaving, het valt niet mee.

Al twee jaar heb ik geen moestuin meer en in mijn achtertuin kan ik heel veel níét zaaien, dus moet ik ook niet heel veel zaden scoren...

De verleiding is groot, dus heb een truc bedacht: een bijna afgeronde bestelling voltooien door op 'annuleren' te klikken in plaats van op 'verzenden'.

Dat lukte al toen ik wilde reageren op 'Tomaten zaden samen kopen', dus ik heb goede hoop!

Geplaatst:

Of... als je bij Fruitlent je mandje al behoorlijk vol hebt en daardoor steeds meer korting krijgt.... eerst kijken hoeveel tomatenzaden etc je nog hébt. Volgend jaar weer een poging want dit jaar had ik nog genoeg. :mrgreen:

En van de winter gaan we weer kiemtesten doen. Dat bevalt me ook prima.

Geplaatst:

Ik heb al genoeg, maar er kan altijd wat bij. Gelukkig heb ik nu chronisch tijdgebrek (helaas ook), dus uitgebreid zaden kopen zit er niet in.

Geplaatst:

Wat een briljant idee @acpronk! Wat zouden wij toch zonder het moestuinforum zijn. 

Geplaatst:
Op 4-11-2022 om 10:58, HuubvG zei:

De verleiding is groot, dus heb een truc bedacht: een bijna afgeronde bestelling voltooien door op 'annuleren' te klikken in plaats van op 'verzenden'.

:classic_biggrin:

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

• 3 weken later...
Geplaatst:
Op 4-11-2022 om 10:58, HuubvG zei:

......in mijn achtertuin kan ik heel veel níét zaaien, dus moet ik ook niet heel veel zaden scoren...

Hoezo, heb je geen voortuin?

Ik denk dat ik volgend jaar wat pepers in pot of bak in de voortuin zet. Ideale plek op het zuiden met veel restwarmte van de muur.

De "annuleren" methode werkt bij mij maar gedeeltelijk. Vaak keer ik later terug naar desbetreffende website om alsnog te bestellen wat ik al een keer geannuleerd heb 😄

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

@woldistel, nee ik heb geen voortuin. Niet erg, het is de noordkant en ik kom er alleen om de geraniums water te geven.

v.jpg

De zuidkant is meer de leefkant, maar niet groot.

Een plan dat in mij opborrelt om kleinbladige bodembedekkers te telen in mijn achtertuin betekent minder van al het andere. Dus gaat het steeds makkelijker nee te zeggen tegen allerlei zaden. Het streven is een onderhoudsarme tuin.

Maar bijvoorbeeld die hele kleine muntsoort, met miniblaadjes, die gaat er komen, dus zoeken naar dat zaad en dan: klik! :D

Geplaatst:
2 uren geleden, woldistel zei:

De "annuleren" methode werkt bij mij maar gedeeltelijk. Vaak keer ik later terug naar desbetreffende website om alsnog te bestellen wat ik al een keer geannuleerd heb 😄

Kijk, daar heb je een echte liefhebber.  :angel:

Geplaatst:

Maar bijvoorbeeld die hele kleine muntsoort, met miniblaadjes, die gaat er komen, dus zoeken naar dat zaad en dan: klik! [emoji3]

Die heet Corsicaanse munt (Mentha Requienii)
Geplaatst:
4 hours ago, HuubvG said:

Maar bijvoorbeeld die hele kleine muntsoort, met miniblaadjes, die gaat er komen, dus zoeken naar dat zaad en dan: klik! :D

Die sterft steeds af en zaait zichzelf dan weer uit dus het is geen ideale bodembedekker. Ik had het zaad bij Jelitto gekocht, maar minimale bestelwaarde daar is 25 euro dus Jelitto is alleen geschikt voor verslaafden ;)

aangepast door fre3ke

Geplaatst:
On 11/4/2022 at 10:58 AM, HuubvG said:

Al twee jaar heb ik geen moestuin meer en in mijn achtertuin kan ik heel veel níét zaaien, dus moet ik ook niet heel veel zaden scoren...

Dat lukte al toen ik wilde reageren op 'Tomaten zaden samen kopen', dus ik heb goede hoop!

Wat een goed idee! 👍😁

Geplaatst:

@acpronk, bedankt! Ik had het ergens gelezen maar was de naam vergeten.

@fre3ke, dat was in jouw topic over bodembedekkers. Zou het afsterven ook in de kas gebeuren? Ik wil het gaan proberen, maar bij bestellen Jolito? Ik kan daar wel gaan kijken, maar dat wordt gegarandeerd de annuleertruc. :idea: Proberen of dit wat is om op het saffraanbed uit te zaaien als wisselteelt.

Mocht je nog eens 'los gaan' bij Jolito dan houd ik mij aanbevolen voor een zakje Corsicaanse munt. :wink:

@Mmoesch, ja maar nu moet niet iedereen dat gaan doen hè?! Slecht voor de handel zeg maar... :lol:

Geplaatst:

Heeft iemand een link van Jolito zaden? Die 25 euro haal ik wel, want ik heb wel een wensenlijst natuurlijk. wat is er zo bijzonder aan die zaadgoedhandel eigenlijk?

Is het deze website? https://www.jelitto.com/

Eigenlijk wilde ik toch nog eens bij Van der Wal bestellen, want de kwaliteit van de zaden vind ik heel goed en de verhouding prijs/kwaliteit ook. Maar als Jolito beter is, dan hoor ik het graag.

aangepast door Flup

Geplaatst:

Ja klopt, die website.
Je kunt er in grote hoeveelheden kopen, en elke hoeveelheid die je wilt (vanaf 2 euro per soort). En ze hebben er een heel groot assortiment.

De Corsicaanse munt zaden zijn echter wel duur, vind ik.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.