Erny Geplaatst: 10 april 2016 Geplaatst: 10 april 2016 Gekregen Venkelplantjes in de kruidenbak gezet.
speets Geplaatst: 10 april 2016 Geplaatst: 10 april 2016 Rucola en 2 soorten radijzen gezaaid.Rabarber 'Red Champagne' gepoot. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
pippi Geplaatst: 10 april 2016 Geplaatst: 10 april 2016 Tweede lichting aardappels gepoot (de vroege aardappeltjes komen al mooi boven de grond), en nog meer aardappels gepoot, en op een plekje waar het ook wel kon ook nog maar wat aardappels gepoot. Op de plek waar de aubergines moeten komen dan toch ook maar aardappels gepoot, In de voortuin aardappels gepoot. Nog meer aardappels gepoot in de voortuin. Even langs mijn moeder geweest en haar een zakje pootaardappels gegeven. Broer gaat ze morgen even in de grond douwen. Bedacht dat ik nog ergens een grote jute (Sinterklaas)zak heb. Daar ga ik morgen ook aardappels in poten. Geen idee waar ik die zak neer moet gaan zetten, daar moet ik nog even heel goed over nadenken, want ik denk niet dat je een zak met aardappelplanten nog kan verplaatsen. Ja, iemand heeft dit jaar veel teveel pootaardappels gekocht, en volgens mij was ik dat. Ook nadat ik morgen die jute zak heb gevuld heb ik nog over, ik denk dat ik het restant weg ga geven aan argeloze voorbijgangers. Weggooien kan ik niet over mijn hart verkrijgen.
speets Geplaatst: 11 april 2016 Geplaatst: 11 april 2016 Schillen en opeten?Of zit er chemisch spul in? "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
appelvrouw Geplaatst: 11 april 2016 Geplaatst: 11 april 2016 Gezaaid: Erwtjes petit provençaal en geplant uitjes pailles vertus. Ook wat wortels ertussen gezaaid. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jaydot Geplaatst: 11 april 2016 Geplaatst: 11 april 2016 Eerste emmer bokashi van dit jaar begraven waar straks de dahlia's komen . The difference between a flower and a weed is a judgementFoonfoto dagboekje van mijn volkstuin
metermoestuin Geplaatst: 11 april 2016 Geplaatst: 11 april 2016 Binnen de klimcourgette gezaaid en buiten m'n frambozen struik wat meer ruimte gegeven.
Moestuinlid Geplaatst: 11 april 2016 Geplaatst: 11 april 2016 Oh volgens mij heb ik de stokslabonen te vroeg gezaaid binnen. Ze groeien de pan uit en een stokje erbij is al niet meer voldoende. Naar buiten is nog geen optie denk ik he?
julia Geplaatst: 11 april 2016 Geplaatst: 11 april 2016 Binnen 2 soorten courgette gezaaid, buiten snijbiet en radijsjes. Het eerste vak met radijsjes al leeg gegeten en hierin pluksla gezaaid.
angela († maart 2025) Geplaatst: 11 april 2016 Geplaatst: 11 april 2016 Ik heb een zakje sla zaad leeg geschut was al lang over de datum maar misschien komt er nog iets op.Komt alles op dan kan de gehele familie sla eten.
Dirk Dijkstra Geplaatst: 11 april 2016 Geplaatst: 11 april 2016 Voorgezaaide bietjes, slaplantjes en paksoi gezet. Ook een bedje uien gemaakt en stekken van aardbeien gezet. Nog wat peulen en kapucijners bijgezaaid. Werkelijk heerlijk weer om op de tuin te werken!!! A.s donderdag Bildstar poters in de grond, moet nu wel kunnen denk ik.!! Groet Dirk.
pippi Geplaatst: 11 april 2016 Geplaatst: 11 april 2016 Schillen en opeten?Of zit er chemisch spul in? Nee, ze zijn bio, er zal niks van gif op zitten, maar ze zijn al zover aan het uitlopen dat je er hoogstens nog kleine aardappelblokjes van kan maken. Ik neem mijn overschot morgenochtend in een paar zakjes mee naar het hondenpark en ik ga bevriende hondenbazen ervan overtuigen dat ze altijd al hun eigen maaltje bio-aardappeltjes wilden kweken.
Erny Geplaatst: 13 april 2016 Geplaatst: 13 april 2016 Afgelopen maandag, op worteldag, uien gepoot. Roze ui RosannaWitte uiStuttgarter Riesen (Aldi)
Erny Geplaatst: 13 april 2016 Geplaatst: 13 april 2016 En woensdag eindelijk de tomaten gezaaid. Helaas niet op een kosmosgeschikte dag, was een bloemdag. Tomaten: (2 van elk)42 Days Cherry CascadeJapanese EarlyBalkonstarPrincipe BorgheseSârga Mini GoldJaune FlammééPokusaPineapple FogDancing With SmurfsYellow TaxiYellow PearshapedCoral QueenWapsipinicom PeachLilians YellowNyagousRomusRomaMoney MakerMix En de russen van Bit:Roze MykolaïvGele MykolaïvDnieprSiberian BlackRoma OekraïnerKleine Rode Oekraïner Fruitlent Phytophtora Testers:E - F - H - L - N (3 van elk) Verder nog: (6 van elk)Tomatillo Purple (oud zaad V)Tomatillo Purple (oud zaad eigen oogst '11)Tomatillo Groen (m.d.a. Jootje)Golden PearlsJaltomatoAnanaskers Groot (oud zaad)Lychee Tomaat (oud zaad) Heb een aantal jaren niet mijn eigen tomaten kunnen zaaien dus daarom zoveel... kon niet kiezen. En verwacht dat er een aantal niet gaan kiemen (de Russen?)En toen kwamen de Testers van Fruitlent er ook nog bij. Ben benieuwd of me dit zaaimoment bevalt, dat de plantjes straks gemakkelijker te transporteren zijn (half mei) omdat ze minder lang zijn.
appelvrouw Geplaatst: 14 april 2016 Geplaatst: 14 april 2016 Dat wordt straks nog lastig kiezen Erny..of heb je zoveel ruimte? Als alles kiemt?Sicces! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
prettig gestoord Geplaatst: 14 april 2016 Geplaatst: 14 april 2016 Gezaaid, 6 sooerten pompoenen, 4 soorten courgettes, 8 soorten sla, spruiten paars en gewoon, paarse bloemkool, rode kool, witte kool, palmkoolen boerenkool. Verder 3 soorten meloenen gezaaid en twee potten met restjes pootuien dicht op elkaar geplant om als lenteui te gebruiken. Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
tuinLB Geplaatst: 15 april 2016 Geplaatst: 15 april 2016 Gisteren: 3 soorten pompoen, courgette, maïs, sla , zonnebloemen en het eeuwig moes van speets gestekt.
Joyce12 Geplaatst: 18 april 2016 Geplaatst: 18 april 2016 Vanmiddag wat plantuitjes geplant, radijsjes en veldsla gezaaid.
speets Geplaatst: 18 april 2016 Geplaatst: 18 april 2016 Zwartmoeskervel van Jorieke in de volle grond gezet. Heb er nu wel vertrouwen in dat de slakken dat niet lusten "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Nadi Geplaatst: 19 april 2016 Geplaatst: 19 april 2016 Sojabonen, pronkbonen, slabonen, spekbonen, spekbonen van borahuho en Chinese bonen gezaaid.
prettig gestoord Geplaatst: 19 april 2016 Geplaatst: 19 april 2016 Gisteren nog 2x 36 lambada aardbeienplanten uitgeplant en nog een keer gele en paarse peulen planten uitgezet. De groene bloeien al! Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
prettig gestoord Geplaatst: 19 april 2016 Geplaatst: 19 april 2016 Toch maar, net als elk jaar op mijn verjaardag de mais gezaaid, 100 stuks dit jaar. Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
pippi Geplaatst: 19 april 2016 Geplaatst: 19 april 2016 Toch maar, net als elk jaar op mijn verjaardag de mais gezaaid, 100 stuks dit jaar. Van harte gefeliciteerd en wat een mooie leeftijd. Honderd maisplanten... Ik heb er 20 gezaaid, hoop dat er een stuk of 10 opkomen, daar heb ik nog net plek voor. Ik word helemaal iebelig van het ruimtegebrek binnen en buiten. Ik moet nog bonen en courgette en meloen zaaien, maar dan zal er toch eerst iets naar buiten moeten.
DannyL Geplaatst: 21 april 2016 Geplaatst: 21 april 2016 Windes gezaaid en wat andere planten.Veldsla, kropsla, rucola en lente ui gezaaid.. Allerlei meloenen gezaaid en die groeien goed.Snijselderij binnen gezaaid.
Aanbevolen berichten