prettig gestoord Geplaatst: 1 april 2016 Geplaatst: 1 april 2016 Gezaaid, wortelen, bieten, radijs, geplant 3 kleuren uien , 4 seizoenen sla, broccoli en bloemkool planten Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Isabel Uiterweerd Geplaatst: 1 april 2016 Geplaatst: 1 april 2016 Ik heb de zaadjes van de radijsjes, sla en andijvie van die AH dingen eruit gehaald en gezaaid. We krijgen ze met de boodschappen mee dus laat ik ze ook maar gebruiken. Morgen zaai ik de broccoli uit de AH moestuintjes. Deze zijn vooral uit nieuwsgierigheid of het gaat lukken. De zaadjes van de tijm bewaar ik om later te zaaien.
sugarlevi Geplaatst: 2 april 2016 Geplaatst: 2 april 2016 Gisteren even wat oude zakjes opgezaaid. Knolvenkel, en wortel. Mocht het op komen is dat mooi meegenomen, doet het dat niet, dan kunnen we het aan het einde van de maand opnieuw doen, met versere en hopelijk wel goede zaden. En daarnaast nog Ishikura stengelui en Red Ninja bieslook/stengelui. "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
marijke Geplaatst: 2 april 2016 Geplaatst: 2 april 2016 Doperwten en peulen gelegd...en verder heel huishoudelijk bezig geweest.Na een heerlijke week volop in de tuin werken, was dat hard nodig...
Indy Geplaatst: 2 april 2016 Geplaatst: 2 april 2016 Calendula, petunia,malva en ABC kruid gezaaid. Bloemdag
dennislp Geplaatst: 3 april 2016 Geplaatst: 3 april 2016 Onder het genot van een verdomd lekker voorjaars zonnetje (zelfs in t-shirt nog warm!) calendula, petunia, tagetes, ipomea & tropaeolum gezaaid. 90 potjes gevuld, belooft een fleurig seizoen te worden! > Planten kopen? Doe het bewust!
Nadi Geplaatst: 4 april 2016 Geplaatst: 4 april 2016 Gister in de zon in de vollegrond bietjes: chioggia, gele bietjes en cylindra gezaaid. Aardappels gepoot, kropsla, tuinmelde, spinazie, veldsla, zomerwortelen, bosui en aardbeispinazie gezaaid. Thuis binnen in kweekbakken: artisjok (ja te laaat maargoed wilde het toch proberen) , aubergine white egg (ook om te proberen) , augurk, meloen, watermeloen, ananaskers, zomer en winter prei en boomspinazie gezaaid. Was een drukke zaaidag maar moest wel wat inhalen volgens mijn tuinplanning
Erny Geplaatst: 4 april 2016 Geplaatst: 4 april 2016 Gisteren op Worteldag de aardappelen in het strobed gelegd... kan het geen poten noemen. Waren de vroege aardappels Tiamo. Ben benieuwd. En eindelijk een zaaibedje klaar (first things first) en heb gezaaid:Spinazies Bazaroet en Breedblad Scherp Zaad en nog één....Snijbiet Groene Witribbige en LucullusRucolaRaapsteel
prettig gestoord Geplaatst: 4 april 2016 Geplaatst: 4 april 2016 Ongeveer 50 vlinderstruiken in potten geduwd, die zaaien zichzelf wel enorm uit!Die gaan vast wel ergens rondom een van de kippenrennen een plekje krijgen als ze wat groter zijn. Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Jorieke123 Geplaatst: 4 april 2016 Geplaatst: 4 april 2016 Weer spinazie gezaaid, en ook bietjes, en paars mosterdblad. En de aardappels gepoot. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
rdenk Geplaatst: 4 april 2016 Geplaatst: 4 april 2016 ananas kersMeiraapjesMini tomaatjesschijn papaveraardbeispinazieRabarber En gejuicht over de tuinbonen die dankzij het warme weer al boven kwamen.
Toto Geplaatst: 4 april 2016 Geplaatst: 4 april 2016 Morgen nieuwe aarde halen voor mijn moestuintje en dan worteltjes en radijsjes zaaien. Ook ga ik sla, andijvie, lente-uitjes en nieuwe aardbeienplantjes planten. Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
Moestuinlid Geplaatst: 4 april 2016 Geplaatst: 4 april 2016 Voor het eerst dit jaar buiten gezaaid! Wortels, krop sla, bladsla en radijs.Binnen groeien de stekje stokslaboon, diverse tomaatjes, komkommer en augurk lekker door. De paprika's laten zich nog niet zien
Mijnunbiet Geplaatst: 4 april 2016 Geplaatst: 4 april 2016 Vandaag drukte in de tuin! Ik had een fatsoenlijk plan klaar liggen... - Witte kool, koolrabi en spruitjes geplant die ik begin maart binnen had gezaaid.- Nog een rijtje radijsjes ("Rode ronde") erbij (hmmm!).- Rucola ("Rocky Wild") in een minikasje gezaaid.- Twee rijen worteltjes "Parijse markt".- Twee rijen ijsbergsla ("Great Lakes").- De aardappels (Eersteling en Mozart) die ik had voorgekiemd zitten in de grond.- Snijbiet "Lucullus" gezaaid. Ik heb nog nooit snijbiet gegeten, ben benieuwd!- 30 stuks voorgetrokken peulen ("Heraut") tegen gaas geplant.- 20 stuks tuinbonen ("Witkiem") geplant. Had ik al eerder willen doen, maar ze wilden ab-so-luut niet groeien...- De eerste 10 maisplanten ("Tasty Sweet Trophy F1") binnen gezaaid, ik ga elke 14 dagen nog wat bijzaaien want mais, daar lusten wij pap van.- Het verweesde egeltje dat wij de hele winter buiten hebben verzorgd is verhuisd naar een professionele villa in de moestuin waar het, nog wat bijgevoerd, alvast de slakkeninvasie kan gaan bestrijden. Het diertje moet al wel voor zichzelf zorgen, maar het kan niet echt weg dus kunnen we het nog in de gaten houden en dus wat eten geven.- Kroten, kroten, kroten. Meerdere rijen ("kogel 2 Nero") tussen de eerder breed uitgepootte uien gezaaid. - Twee vakken plantklaar gemaakt voor de Korona aardbeien (van die gekoelde planten gekocht) die ik komende zaterdag ga halen en planten.- Voorgezaaide krulpeterselie was al zover dat ik de plantjes aan de volle grond kon toevertrouwen, heb ze in wat bosjes bij elkaar gezet dan lijkt het nog wat.- Tijm, bieslook en basilicum ingezaaid (ook om de kale plekken bij te vullen van wat er nog stond).- Zonnebloem ("Hoge Gele") en gemengde Lathyrus ingezaaid. Verder nog wat er te redden viel van de complete verzameling AH moestuintjes onder glas uitgeplant (de courgettes, komkommers en watermeloenen die mijn dochtertje ook allemaal had ingezaaid moeten als verloren worden beschouwd). Omdat ik dat met de zwaarbelaste kleigrond hier belangrijk vind, heb ik vervolgens alles rijkelijk met compostthee begoten als aanjager voor de microbiotica van de grond. Koffie! Ik heb nog het nodige zaaigoed liggen, maar we zijn op weg! Mijn achterdeur is trouwens altijd los, maar ik ben vrij achterdochtig waar het de moestuin betreft. Ik ben een beginneling! Dus heb ik voor de zekerheid overal insectengaas, vogelnetten, tunnelfolie en slakkenkorrels (van die egelvriendelijke) in stelling gebracht. Ik stel mij zo voor dat anders allerlei struikrovers en vliegend ongerief zich tegoed zou doen aan het zojuist klaargezette lekkers. Voor de rest vertrouw ik op mijn kat, de egel en de kerkuilen (de allerbeste muizenvangers op aarde). En voor wie deze nog onvoldoende afschrikking vormen, op mijn dubbelloops met telescoopvizier... Wat je ook doet is van geen enkel belang, maar het is erg belangrijk dát je het doet
tuinLB Geplaatst: 5 april 2016 Geplaatst: 5 april 2016 gisteren een half dagje vrij om wat in de tuin te doen, dus maar eens aan het zaaien geslagen- rode kool, spitskool, 3 soorten broccoli, 3 soorten sla allemaal 2e zaai.-Buiten raapstelen, pastinaak, snijbiet, erwten, peultjes en schorseneren gezaaid. -verder nog wat komkommers/augurken binnen voorgezaaid.
Mr. Ecotuinweetjes Geplaatst: 5 april 2016 Geplaatst: 5 april 2016 Bindsla om later salade Niçoise klaar te maken. Onze website is http://www.ecotuinforum.be en je vindt ons als Ecotuinweetjes op Facebook
Jenneke Geplaatst: 5 april 2016 Geplaatst: 5 april 2016 23 soorten tomaat geen idee waar ik het allemaal moet gaan laten Maar het is deels ook oud zaad, dus niet alles zal opkomen.En vast 2 zaden klimcourgette Long Green Trailing omdat deze moeilijk kiemt, dan kan ik over een paar weken eventueel nog voor een herkansing gaan.Verder nog watermeloen Sugar Baby, meloen Minnesota Midget, meloenpeer , artisjok Green Globe en Olijfkomkommer.
Almond Geplaatst: 7 april 2016 Geplaatst: 7 april 2016 Buiten: bietjes, radijsjes en oi kersBinnen: zonnebloem, courgettes, kanariekers, venkel en snijbiet "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
victorhurxkens Geplaatst: 9 april 2016 Geplaatst: 9 april 2016 Ik heb net in de tuin zelf, pastinaak, schorseneren, witte kool, petit posy, rode bosui, spitskool gezaaid! Thuis ga ik dadelijk nog watermeloen, courgettes, komkommer, augurk , mais en koolrabi zaaien.
julia Geplaatst: 9 april 2016 Geplaatst: 9 april 2016 Radijsjes, verschillende soorten sla, bieten, wortels en de ananaskers!
Toto Geplaatst: 10 april 2016 Geplaatst: 10 april 2016 Sla, andijvie geplant en radijsjes en worteltjes gezaaid. Mijn eerste keer worteltjes dus hopelijk gaat het goed . Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
harm07 Geplaatst: 10 april 2016 Geplaatst: 10 april 2016 Tomaten verplant naar een grotere pot + enkele bloemen gezaaid (o.a. spiegelklokjes en chinese ridderspoor)
MartinH Geplaatst: 10 april 2016 Geplaatst: 10 april 2016 Vandaag, rode kool, bloemkool, spruitkool, andijvie, watermeloen, heneydew meloen, hale's best meloen gezaaid. Allemaal binnen in potjes. mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl
Aanbevolen berichten