Bit Geplaatst: 17 januari 2016 Geplaatst: 17 januari 2016 Ook even op de tuin: in het kasje was het 19,7 graden ! Niet echt lekker voor de planten die er nu net instaan, ma goed. Ik ga op zoek naar een grotere kas.
aalterse-willy Geplaatst: 18 januari 2016 Geplaatst: 18 januari 2016 Gisteren een serre onder water gezet, 1000 liter er in gepompt.Al het water was al in de grond gezakt hoor, er is geen ijspiste te zien.Gisteravond ook maar de kwetsbare bloemen in het tuinhuis gezet, +8°, en de vaste planten afgedekt met gaas, hopen dat het helpt.We zouden nu eindelijk eens mooie camelia's hebben en niet van die half bevrozen bloemen. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Jorieke123 Geplaatst: 18 januari 2016 Geplaatst: 18 januari 2016 Gisteren weer 2 kratjes aardappels gerooid, en de rest afgedekt met stro en een zeiltje. Tegen de vorst, die er nu hier ook echt wel inhakt. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Goldfish Geplaatst: 18 januari 2016 Geplaatst: 18 januari 2016 Beperkte vorstbeschermingsmaatregelen toegepast bij de aardbeienbedden, de twee jongste Paw-Paws en de twee Kaki's. Nu er -7c verwacht wordt twijfel ik of ik vanavond in het donker terug ga om de boel steviger in te pakken. Vanmorgen werd er nog maximaal -5 verwacht.
advanbrunschot Geplaatst: 19 januari 2016 Geplaatst: 19 januari 2016 Op 3 jan heb ik voor het eerst gezaaid, aubergine van de AH Moestuin. In een kweekbakje wat eerst in de vensterbank stond van een niet verwarmde kamer. Na een paar dagen bleek dat de temperatuur constant onder de 16 gr bleef. Vervolgens de bak verplaatst naar de woonkamer, nu werd de temperatuur rond de 20 gr. Vandaag bleek het zaad uitgekomen te zijn. Als ik het goed heb begrepen, moet ik nu zorgen voor voldoende licht om te voorkomen dat de zaailingen van die lange sprieten worden. Klopt dat?
advanbrunschot Geplaatst: 22 januari 2016 Geplaatst: 22 januari 2016 Vandaag een timelapse gemaakt van het uitkomen van een aubergine. Tussen 9 en 17 uur iedere 30 seconden een foto gemaakt. In de film samengevoegd en versneld tot 20 sec.
Gast Bor Geplaatst: 23 januari 2016 Geplaatst: 23 januari 2016 Blijft mooi om de groeikracht van plantjes te zien, leuke timelapse.
angela († maart 2025) Geplaatst: 25 januari 2016 Geplaatst: 25 januari 2016 Spruiten en prei geoogst. Beetje rond gekeken, afval van de cavia's rond de bessen struiken gestrooid.
RobO Geplaatst: 25 januari 2016 Geplaatst: 25 januari 2016 gewied, gekiemde spinazie vriendelijk aangemoedigd, grasrandje bijgwerkt, compost aangevuld, gevirusde bladeren van de helleborus geknipt, twee rodekool met knolvoet in de vuilnisbak gedaan, (he gad ik dacht dat ik er van af was in dat stuk tuin)
speets Geplaatst: 25 januari 2016 Geplaatst: 25 januari 2016 Klimop gesnoeid, haken in de palen van het afdak geschroefd voor de sarracenia en over een tijdje de hangtomaten, en de vvv er bovenop gezet. Daar krijgen ze de meeste zon. Goot aan de rand bevestigd. Grote roos gesloopt. Heerlijk weer, daar krijg je energie van "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
dennislp Geplaatst: 25 januari 2016 Geplaatst: 25 januari 2016 Wat een SUPER dag! Sinds november druk met werk en school, vandaag eindelijk weer eens een tuindagje.. en dan dit weertje, wauw!Veel oude troep opgeruimd, zo stonden er nog afgestorven paprikaplanten in potten en oude aardbeienplanten weggegooid. Verder eindelijk de laatste bloembollen geplant, staan nu zo'n 24 bloempotten met bloembollen te wachten tot het lente is. De borders zitten ook bomvol met bloembollen, ben benieuwd wat voor plaatje het in april gaat opleveren. Ook weer 9 hyacinten in potjes gedaan voor onder de TL-buizen. Probeer ik elke week te doen, zodat we vanaf binnenkort non-stop de lente in huis hebben > Planten kopen? Doe het bewust!
RobO Geplaatst: 26 januari 2016 Geplaatst: 26 januari 2016 peer verhuisd van thuistuin naar moestuin met hopelijk wat meer sexvriendjes/innetjesgewied, appeltje ecolette opgeruimdde stam van dat boompje was voor meer dan 3/4 verdwenen tot op het kernhout, wat was dat nou weer....?
Gast Bor Geplaatst: 28 januari 2016 Geplaatst: 28 januari 2016 Schappen gemaakt voor bloembakken met aardbeienplanten in mijn achtertuin.
advanbrunschot Geplaatst: 28 januari 2016 Geplaatst: 28 januari 2016 In een ander AH moestuinpotje met auberginezaad was vanochtend een heel klein puntje zichtbaar. Vanochtend de camera opgesteld en iedere 30 sec een foto gemaakt. Gedurende de dag kwam er nog een 2e zaadje boven de grond. Morgen ga ik weer een serie maken.
Ralf63 Geplaatst: 28 januari 2016 Geplaatst: 28 januari 2016 Langzaamaan begonnen met de omheining die gaat bestaan uit een goede 40 euro-pallets, en wat aan het stoeien met een verstopte put. Als ik buiten ga roken, is dat meestal op eiken of beuken, maar ook wel op appel- of kersenhout...
advanbrunschot Geplaatst: 28 januari 2016 Geplaatst: 28 januari 2016 Morgen weer een nieuwe serie maken. Nu van een aubergine en tomaat tegelijk, dus wel wat minder macro.
Erny Geplaatst: 29 januari 2016 Geplaatst: 29 januari 2016 Ad, als ik dat zo zie dan is het beslist tijd om er wat meer licht boven te zetten. Je ziet in deeerste timelapse de kiemen strekken naar het licht... en de achtersten staan ook al behoorlijk hoog op hun "pootjes". Je zou de kiempjes nu voorzichtig allemaal in een eigen klein potje (en dan liefst niet zo'n jiffypotje) kunnen zetten en weer tot vlak onder de blaadjes in de aarde steken. Genoeg tips op het forum hoe dat het beste gaat. Wel erg leuk die timelapses... Misschien een speciaal Timelapse Topic maken voor dat soort filmpjes?
RobO Geplaatst: 29 januari 2016 Geplaatst: 29 januari 2016 wintergastjes (15 lieve heersbeestjes) in de kas uitgezet
advanbrunschot Geplaatst: 29 januari 2016 Geplaatst: 29 januari 2016 Erny, bedankt voor de tip. Maar waarom liever niet een jiffypotje? En de potjes met zaailingen van de hoogte die je op de timelapse kunt zien, verhuizen daarna naar een koelere kamer waar ze direct achter het raam staan. De potjes met zaden die je kunt zien op de timelapse staan in de woonkamer omdat het daar altijd warmer is. Maar daar krijgen ze wel minder licht. Ik krijg het niet voor elkaar om ze in de woonkamer op de vensterbank te zetten. En dat snap ik, moestuin is een mooie hobby, maar ik wil niet in een soort tuinkas wonen met overal potjes met zaailingen.
japie101 Geplaatst: 29 januari 2016 Geplaatst: 29 januari 2016 In een ander AH moestuinpotje met auberginezaad was vanochtend een heel klein puntje zichtbaar. Vanochtend de camera opgesteld en iedere 30 sec een foto gemaakt. Gedurende de dag kwam er nog een 2e zaadje boven de grond. Morgen ga ik weer een serie maken. Dag Ad, mag ik vragen hoe je dit maakt, welke apparatuur en software gebruik je hiervoor? als het niet kan zoals het moet, dan moet het zo als het kan
advanbrunschot Geplaatst: 29 januari 2016 Geplaatst: 29 januari 2016 Ik maak de foto's met een Nikon D800 en een macrolens (4.0/100mm). De JPG-bestanden importeer ik in Final Cut Pro X en ik voeg alle JPG's samen tot een compound clip en dan ga ik de duration aanpassen aan het aantal seconden wat ik wil hebben. Daarna renderen en opslaan als een MP4.Heb je hier genoeg aan? Zo niet, vraag rustig verder.
RobO Geplaatst: 29 januari 2016 Geplaatst: 29 januari 2016 zo, Ad, mooie camera! en lens!beroeps? vandaag een nieuw boompje gestut tegen windkracht 8 , pffffff
advanbrunschot Geplaatst: 29 januari 2016 Geplaatst: 29 januari 2016 Nee, geen beroeps maar een fanatieke amateur. Hoewel ik wel regelmatig foto's verkoop.
speets Geplaatst: 29 januari 2016 Geplaatst: 29 januari 2016 De olifantenknoflookjes, die om veiligheidsredenen in een bak stonden, in de volle grond gezet.Ook meteen een paar tenen van de supermarkt gepoot. Wel wat laat ja Maar wat is het opeens ijzig koud! Volgens mij hadden we dat niet afgesproken "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Aanbevolen berichten