Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vacature: slakkenbestrijder(s) (M/V), voor onbepaalde tijd.

Mijn moestuinteam vraagt versterking.

Gevraagd wordt: slakkenbestrijder, enthousiaste medewerker, geen 9 tot 5 mentaliteit.

Functieomschrijving: Het consumeren van alles dat vreet aan mijn moestuinplanten.

Geboden wordt: kost en inwoning. Regenwormen, padden en vooral slakken zijn ruimschoots aanwezig en mogen onbeperkt genuttigd worden. Ruim voldoende mogelijkheden voor het bouwen van een eigen woning. Schuttingen, composthopen, bladhopen, brandhoutopslagplaatsen zijn aanwezig.

Taakgebied: naast het te beheren perceel (500 m2) is nog eens 5000 m2 (moes)tuin vrij toegankelijk, met een uitloop naar een aantal hectaren landbouwgrond. Dit alles zonder enig autoverkeer, vossen of loslopende honden.

Diploma’s zijn niet vereist. Doorgroei naar de functie van stekelvarken behoort tot de mogelijkheden.

Secundaire arbeidsvoorwaarden: in tijden van schaarste zijn kattenbrokken gratis beschikbaar.

Je sollicitatie zie ik graag tegemoet op: PB Henkg.

Nu serieus: hoe kom ik aan egels? Ze zijn beschermd, maar tja: ik bied ze een vrij ideale leefomgeving. Onderhands? Dierenopvang? Ergens vangen?

En wanneer: ik denk aan ergens in juni, als de jongen door hun moeder verstoten worden.

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:
Doorgroei naar de functie van stekelvarken behoort tot de mogelijkheden.

Geweldig!

Ik zou ook eens informeren bij een egelopvang. Lijkt me dat een paar egels daar bij jou in de buurt een prima plek zouden hebben.

Geplaatst:

Hoi Henk,

Regenwormen, padden en vooral slakken zijn ruimschoots aanwezig en mogen onbeperkt genuttigd worden.

Nu ontsla je de schoonmaker (M/V) om een binnenhuishygienist (M/V) in te huren. Of nog preciezer: "Welke binnenhuishygienist wil mijn schoonmaker opvreten....... ":lol:

Padden zijn hele goede slakkeneters! Verwen ze, vertroetel ze, koester ze!

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

ik zou inderdaad informeren bij een egelopvang Henk !!

Voorheen was die bij speeltuin Odilia in Hillesluis, tegenover de Kuip maar ik weet niet of die er nog is.

Geplaatst:

Bij ons vorige huis liep een egel rond die het kattenvoer jatte, vervolgens gaf hij ook nog voldoende vlooien voor een heel circus door aan mijn kat

Waar we nu wonen heb ik ook al een egel gespot (en vlooien bij de kat).

Maar goed, er zijn nog wel meer slakkeneters: Lijsters, Spitsmuizen, kikkers, padden. Dus wellicht kun je proberen om op meerdere paarden te wedden

Vorig jaar zat er ook vaak een lijster in de tuin die mijn bosaardbeien wel een lekker tussendoortje vond.

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

De Mikke in Middelburg eens proberen Henk. Vanuit heel zeeland, zelfs van het afgelegen stukje 'overkant' waar ik woon, worden daar verzwakte of jonge egels naar toe gebracht om ze te verzorgen met als doel ze weer in de natuur terug te brengen. Ik weet dat als je daar naar vraagt er uitzetmogelijkheden zijn.

En anders flink wat geduld hebben tot ze zelf de weg naar je tuin vinden.

Geplaatst:

Dank voor de tips.

Ik wist niet dat er zoiets als een egelopvang bestond (en dat heet dan ook nog eens http://egelopvang.nl).

Roosendaal is mij voor de dichtstbijzijnde vestiging.

Ik heb aan de Roosendaal afdeling mijn omgeving gemaild (o.a. tuingaas; vogelnetten over aardbeien), en uiteraard de vraag of er (en wanneer) egeltjes op te halen zijn. Ben benieuwd naar hun antwoorden.

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...