Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Knoflook in bloei, wat nu?

bonnie f

Recommended Posts

Je moet ook alles in de gaten houden.

Mijn in het najaar geplante knoflook gaat bloeien. Althans: er komen lange sprieten uit met aan het einde een knop.

Moet ik de boel nu rooien of kan ik het laten staan?

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Laat de knoflook nog maar even staan, ik neem aan dat ze nog niet volledig geel (en droog) is? De knoflook die doorgeschoten is kan wel iets kleiner zijn dan de gave knoflookbollen.

De bloemstengel moet je ongeveer tot de helft van zijn lengte afknippen/verwijderen.

je kan ook zaad er van winnen of kan dat niet? want ik heb er geen ervaring mee.

Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?

Ik ga die dingen toch niet zaaien als ik ze in het najaar met een teentje ook lukt....

"k ben niet van de werkverschaffing", zou mijn opa gezegd hebben.

Het is trouwens wel gaaf om te zien, er zit een krul in de stengel van de knoflook.

Zal wel normaal zijn omdat alle soorten die ik heb dan doen maar het is wel een mooi gezicht.

moet zeggen dat de biologische franse knoflook van de appie heijn niet bloeit en dat die hele mooi bollen geeft en de bestelde soorten dus ook in bloei zijn en niet goed een knol vormt. Wel viel me op dat de knollen diep zitten dit jaar. Waarschijnlijk door de droogte. Ze zijn niet diep gepoot in het najaar.

Ze zaten bij mij ook diep, dieper dan ik ze in de grond gestopt had. En de knoflook die bij mij gebloeid heeft had inderdaad ook een krul in de stengel. Ik had Aldi-knoflook gezet, misschien (als het prijsverschil niet al te groot is) dat ik dit najaar die biologische van de AH zet.

Ja dat kan heel goed, als je ras verder niet belangrijk vindt, als je wat meer over knoflook leest zijn er inderdaad soorten die amper bloeien

wat opzich wel een handige eigenschap is.

Players only love you when they're playing.