Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Over het kiempercentage ben ik ook tevreden, hoewel nog niet alles bij mij op is. Het bericht van Henk brengt mij wel weer op mijn eerder gestelde vraag: tot het moment van score inzenden mag ik bepalen met hoeveel planten ik (we) meedoe(n)?

~ Vita rosa est ~
Geplaatst:

@ANOPEG

Dat je deze vraag stelt, betekent dat je wedstrijdregelement niet goed doorgelezen hebt. Je antwoord staat daarin. In de loop van het topic wordt het ook nog eens uitgelegd.

Geplaatst:

Huub, het regelement heb ik uiteraard wel gelezen. Dit vind ik als regelement:

Wedstrijdreglement

De winnaar is is de deelnemer die de meeste rijpe lampionbessen kweekt. Aangezien de oogst gespreid is zal je meerdere keren moeten melden hoeveel je geoogst hebt:

•weeg bij iedere keer dat je besjes plukt de besjes (zonder lampionnetjes) en maak hiervan een foto, zorg dat wij het gewicht af kunnen lezen (gebruik bij voorkeur een digitale weegschaal)

•plaats aan het eind van het seizoen al je foto's en tel het gewicht van alle oogsten bij elkaar op

•Deel het gewicht door het aantal planten waarmee je deze oogst hebt behaald.

•de deelnemer met het hoogste totaalgewicht per plant wint de teeltwedstrijd

*Regels onder voorbehoud

Naar aanleiding van je bericht heb ik het nog eens aan een studie onderworpen. Zodoende kwam ik erachter dat het antwoord er inderdaad impliciet in staat. Op het moment van je eerste oogst staat het aantal deelnemende planten vast, omdat er meerdere oogsten zijn. Omdat je elk moment de oogst moet melden, kunnen de eventuele strevers niet van elke plant de oogst bijhouden, om vervolgens alleen de beste mee te laten doen.

Gelukkig hebben de organisatoren geen rechten gestudeerd, dan hadden we een regelement van 3 pagina's (op zijn minst).

~ Vita rosa est ~
Geplaatst:

De ananaskers is gekiemd en staat nu binnen naast de tomaten op de vensterbank. Uiteraard wed ik niet op een paard, dus ik heb er meerdere gezaaid en geplant. Rechts op de foto, heel klein nog, zie je de ananaskers in het potje staan.

1892781461879892.jpg

Geplaatst:

Dank je Nadi.

@ Nathanya

Jij hebt er wel erg veel gezaaid! Ik heb 5 zaadjes gezaaid, en weet nu al niet waar ik die allemaal neer moet zetten. Zat te denken aan 3 planten in een cementkuip op het zonnige terras en de andere twee in de border rondom mijn terras. Of nog een cementkuip kopen, dat kan ook nog. Heb er nu ook wel een over, maar die is voor mijn tomatenplanten. Hmmm, ga toch maar wat bijzaaien, beter teveel dan te weinig.

Geplaatst:

Ai, wat jammer dat ik dit bericht nu pas tegenkom. Sinds enkele weken lees ik fanatiek mee op dit forum, maar was de ananaskers nog niet tegengekomen. Via youtube kwam ik achter het bestaan van de bes, dus ook ik heb me vorige week wat zaden besteld. Wel van de grotere soort helaas (i know, i know, ik ben wat laat met zaaien). Toch jammer! Ik had graag meegedaan met de wedstrijd van deze kleinere soort. Ik ben benieuwd naar jullie updates de komende maanden. Succes allemaal!

Geplaatst:

ook hier natuurlijk allang gezaaid

DSC0576557181462543510.JPG

DSC0576462111462543504.JPG

en inmiddels opgekomen....

DSC0578034681462543587.JPG

DSC0578449651462543593.JPG

zoals het betaamt bij de lampionplant

in het duister van de lentenacht gezaaid,

breedwerpig edoch vertikaal vallend

zult ge in de herfst een zee van licht oogsten

[@gup]

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Geplaatst:

Die van mij zijn sinds vandaag buitenspelen. Ik heb gekozen voor een grote pot op het terras tegen de westmuur aan. Ze lieten even het kopje hangen, maar krabbelen al weer rechtop.

Augurkennat is een tovermiddel voor ze!

Linked Image

Geplaatst:

Hier groeien ze ook erg langzaam. Viel mij ook al op van zijn grote broer, de peruviana, die ik eerder al heb gezaaid.

Inmiddels staan ze overdag af te harden, maar ze blijven nog erg klein en kwetsbaar.

Geplaatst:

Mijn ervaring met de grote soort is anders. Ze kiemen maar traag maar éénmaal er veel licht is, groeien ze enorm. Heb ze eind maart gezaaid en zijn nu al mooie plantjes.

De wedstrijd Physalis heeft hier enkel nog maar twee kiemblaadjes, mag eens schot in komen.

Geplaatst:

Wat een leuke teeltwedstrijd

Ik had me wel aangemeld maar geen brief opgestuurd want ik heb er toch geen plek voor in mijn kasje.

Ben wel van plan om af en toe in het topic te kijken en jullie aan te moedigen.

“To plant a garden is to believe in tomorrow.”

― Audrey Hepburn

Geplaatst:

Hier doen ze het best oké. Ik heb ze met de mooie dagen dag en nacht buiten gehad, doen ze het prima op! Ik heb er nu 6, maar ik weet niet waar ik ze kwijt kan, dus dat gaan er nog minder worden.

IMG2016051020032434311462903558.jpg

IMG2016051020041138311462903608.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...