Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nie slijmen he

Normaal gebruik ik enkel wachtbedplanten-stekken.

Dit jaar heb ik de helft overgehouden, de andere helft nieuwe wachtbedplanten van de echte aardbeiexpert Erwin.

Dus 1 rij bestaat uit 9 bakken 1ste jaars en 9 bakken 2de jaars.

Enkel de Elsanta is een volle rij 1ste jaars, die zijn wegens ziektegevoeligheid moeilijker zonder te spuiten over te houden.

Dus op de mesthoop (Vlaams woord voor alles omvattende composthoop waar iedereen alle afval opgooit) ligt en berg afgedankte aardbeiplanten, 216 stuks op pensioen na bewezen dienst.

Geplaatst:

Hey Borsalino,

Ik las de reacties over het opschonen van je bakken... ik zag geen grond verversing erbij staan... dus dat hoeft niet?? je kan gewoon de grond 3 jaar lang erin laten?

Geplaatst:

Ja als er nog genoeg voeding in het substraat is.

En als de planten niet ziek zijn geweest bv.

Het substraat hergebruik ik 2 keer is dus in totaal 3 keer gebruikt.

Soms als er nogal wat mosgroei op de bovenkant is, doe ik wat nieuw substraat erbij door het ruim wegnemen van het mos.

Geplaatst:

De aardbeien staan al zo mooi in de serre en ze maar voor de zekerheid ingepakt.

Het rek in gaatjesfolie en die op de grond staan in 4 voudig vliesdoek.

Natuurlijk meteen alle zaaisels en de druivelaars en bloemkolen mee afgedekt.

Vannacht was het -3.7° geweest in de serre.

foto0293m.jpg

Geplaatst:

Ik ben bezig om zo'n stellage voor de Bato bakken te maken. Maar aangezien ik ze nog niet in huis heb weet ik niet alle maten.

Zou iemand mij de lengte van de rode lijn kunnen vertellen?? Zou mooi zijn, dan kan ik het afmaken voor de bakken binnen komen.

img0685jq70591360952193.jpg

Foto © Borsalino

Geplaatst:

het wordt er altijd maar beter op , en neemt meer en meer uitbreiding aan beide zijden van de landsgrens .

wat heeft Borsalino toch in gang gezet ,van een gat in de markt gesproken voor de gewone tuinder

Geplaatst:

Effe voor de duidelijkheid, de foto van de tomaten in de bato bakken is van Rita.

Heb dat toen samen met haar opgestart

Maar daar we ieder zoveel Bato bakken wilden hebben we beide ieder in zijn land een pallet ervan gekocht.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

De substraatbedekking met cacaodoppen is niet perfect, er komt een pluisschimmel op, dus die heb ik al verwijdert.

De boekweitdoppen blijven schimmelpluis vrij, maar daar voor buiten de wind een storende factor gaat zijn iets anders bedacht!

Gewoon een stuk worteldoek met de nodige gaten om er aardbeiplantjes door te planten.

De 4 zijflappen steken aan de zijkant tussen bak en substraat.

Zo zal er minder mosgroei en onkruidgroei zijn, en het vocht wordt beter vastgehouden op de heetste dagen.

En mochten er aardbeien laag hangen hangen ze niet op het substraat met als gevolg soms een rotte.

Het brande zeer snel met mijn nieuw gassoldeersetje, dat gaat stukken sneller dan met een elektrisch soldeerboutje.

Zo ziet een stuk er dan uit.

img1024j.jpg

De mal.

img1025bp.jpg

Al een pakje gemaakt, tegen zaterdag nog 60 stuks te gaan.

img1026q.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...