divicento Geplaatst: 13 januari 2013 Geplaatst: 13 januari 2013 appelvrouw gewoon een mailje naar de verkoper sturen hoeveel hij er voor vraagt zo heb ik al een paar keer dingen gekocht waar veel meer voor werd geboden Quote
Bushdoctor68 Geplaatst: 18 januari 2013 Geplaatst: 18 januari 2013 Hmmm dat is interessante informatie Divicento. Klinkt als een goede strategie. Mijn sporenproject met champignons lijkt te mislukken helaas. Ik laat me echter niet uit het veld slaan en ga dit zelfde project metde overgebleven oesterzwammen uitproberen. Daar zie ik al duidelijk mycelium op de stelen zitten. Quote
cees7274 Geplaatst: 18 januari 2013 Geplaatst: 18 januari 2013 Busdoc, niet te vochtig, kan ik je uit eigen ervaring vertellen!Binnenkant steeltje, inderdaad, gewoon op een beetje karton (van een doos of zo) enten. Wel een lekkere temperatuur graag. Kamertemperatuur is goed. (Daarom loopt mijn project nog niet echt Gr Cees Quote
Bushdoctor68 Geplaatst: 22 januari 2013 Geplaatst: 22 januari 2013 Hmmm, dan zat ik er zowel met de temperatuur als met het vochtgehalte wat naast. Ik ga nog eens een poging wagen. Dank je wel Cees! Quote
Sovreze Geplaatst: 3 februari 2013 Geplaatst: 3 februari 2013 Ik heb een tiental stammen á 110x15cm in de tuin staan nu en wil daarvoor deuvels bestellen, dan weet ik iig dat ik ze kan eten. Leuk om te verbouwen ook, gezien we hier veelvraten zijn w.b. paddestoelen. Quote
Martijn Geplaatst: 3 maart 2013 Geplaatst: 3 maart 2013 Gisteren de bestelling van Homegreen ontvangen:100 deuvels Shiitake100 deuvels Grijze Oesterzwam100 deuvels Buna-ShimejiEerste op eikenstammen gezet de rest op berken stammen.Afgelopen mei 2012:100 deuvels Shitake100 deuvels Konings Oesterzwam 100 deuvels EnokiVan de eerste 2 zijn de stammen mooi doorgroeid. De Enoki op eik kun je nog weinig aan zien. Wie heeft hier ervaring mee en wat zijn de resultaten. Quote
appelvrouw Geplaatst: 8 juli 2013 Geplaatst: 8 juli 2013 Op 13 novenber 2011:En hoeveel heb je dan nog in stock al wachtende?En welke soorten heb je op stammetjes? Bors, 4 nieuw ge-ent dit jaar, dat zijn 4 haagbeuken ( dat is een foutje, naderhand nagevraagd bij mycobois..haagbeuk zou niet werken) Shi Take.. Hoera. De haagbeuk, waarvan we dachten dat ze niet zouden geven hebben we natuurlijk bewaard. Omdat ze twee jaar geleden zijn geplugd, en het mooi weer werd heeft Lie twee ervan een halve week geleden in de beek gelegd voor een paar dagen..We hebben ze er even langer in gehouden omdat er veel slakkensporen op zaten. Net heeft Lie die stammen op een verhoging gelegd..weg van de slakken..want een van de twee( die ook het mooist was, en het minste sporen van andere schimmels vertoond zit vol met shi take knoppen!Foto maak ik straks! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 8 juli 2013 Geplaatst: 8 juli 2013 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Borsalino Geplaatst: 8 juli 2013 Auteur Geplaatst: 8 juli 2013 Amaai dat gaat smikkelen worden.................... Quote
appelvrouw Geplaatst: 25 april 2017 Geplaatst: 25 april 2017 Oud topic en nieuwe stammen, vandaag samen met Lie 9 stammen geplugd met 200 pluggen met shiitakes..nu nog twee jaar wachten. De oude stammen geven nog wel wat..af en toe. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Limoncello Geplaatst: 26 april 2017 Geplaatst: 26 april 2017 Ook op haagbeuk of iets anders deze keer? Quote Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/
0xygen Geplaatst: 26 april 2017 Geplaatst: 26 april 2017 Oud topic en nieuwe stammen, vandaag samen met Lie 9 stammen geplugd met 200 pluggen met shiitakes..nu nog twee jaar wachten. De oude stammen geven nog wel wat..af en toe.Van waar het 2 jaar wachten? Ik had gelezen dat het 4 maanden duurt Quote
0xygen Geplaatst: 26 april 2017 Geplaatst: 26 april 2017 Afijn, ik heb het even opgezocht via google, dat ik al eerder gebruikte en heb er inderdaad overheen gelezen. Het is inderdaad een paar maanden tot max 2 jaar. "Nu wordt ons geduld op de proef gesteld, want het kan een paar maanden tot wel 2 jaar duren voor de stammen zijn doorgroeid. Vooral de hardere houtsoorten zoals eik en beuk hebben meer tijd nodig. Maar als die eenmaal zijn doorgroeid, kunnen ze tot wel 5 jaar mee." Bron: Homegreen.nl Quote
appelvrouw Geplaatst: 26 april 2017 Geplaatst: 26 april 2017 7 eiken stammen en twéé haagbeuk. Onze ervaring met wachttijd is zelfs minimaal twee jaar..de eerste keer dat we eiken deden in 2006 ongeveer moesten we wel drie jaar wachten. Daarna kwam het goed op gang en inderdaad totdat het hout volledig was opgegeten door de paddestoelen..dat kan zomaar 5 jaar doorgaan. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 22 maart 2018 Geplaatst: 22 maart 2018 Even terug op mijn vorige berichten hier, 11 maanden geleden heb ik dus de stammen geplugd. Het zakje waar de pluggen inzaten bevatte ook een handvol los zaagsel. In dit zaagsel heb ik ook weer een handvol uitgekookte houten pluggen gestopt en dit in de koelkast lekker vergeten. Nu is het hele zakje wit-schimmelig doorgegroeid. Weet iemand of er een vaste (wacht)tijd staat voor het doorgroeien van de pluggen? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Limoncello Geplaatst: 23 maart 2018 Geplaatst: 23 maart 2018 Ik heb nu een 15 tal stammen gehaald van beuk om oesterzwam en shittake op te enten. Blijkt dat Shiitake niet echt aangewezen is omdat deze op beuk zeer snel 'op' is. Men spreekt van max 3j. De opbrengst blijft ook een beetje achter.Wat hebben jullie op beuk ent? Quote Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/
appelvrouw Geplaatst: 23 maart 2018 Geplaatst: 23 maart 2018 Bij mij ging het prima op (haag) beuk en eik. Nu ( terwijl ik wacht of iemand een antwoord heeft op mijn bovenstaande vraag) Kan ik kiezen tussen walnoot, hazelaar, acer of wilg. Volgens mij vallen de laatste twee sowieso af..? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Stan Geplaatst: 26 april 2018 Geplaatst: 26 april 2018 Appelvrouw op de hazelaar zetten dan. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
appelvrouw Geplaatst: 4 maart Geplaatst: 4 maart Een paar jaar geleden heb ik een vriend in Frankrijk een door ons geënt stammetje gegeven. Shiitakes dacht hij. Ik ben het vergeten. Dit is het resultaat nu..in ieder geval zijn het geen shiitakes. Wat denken jullie? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 4 maart Geplaatst: 4 maart Oesterzwammen? De grijze dan, die 'bloeit' o.a. ook in januari. (de foto's zijn misschien niet van NU?) https://groenetakken.nl/product/grijze-oesterzwamstam/ https://groenetakken.nl/bloeiperiode/ Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 4 maart Geplaatst: 4 maart Dank Jorieke. Ja de foto is van nu. Het zou kunnen dat we die toen gekocht hebben, jaren geleden. Even zoeken of ik iets in mijn updates heb vermeld Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
BertM Geplaatst: 9 maart Geplaatst: 9 maart Inderdaad oesterzwam, maar al wat oudere zo te zien. 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.