aussiekarin Geplaatst: 20 november 2015 Geplaatst: 20 november 2015 Net de laatste courgettes verwerkt tot courgette & orange cake http://www.bbcgoodfood.com/recipes/courgette-orange-cake-cream-cheese-frosting. Ik had 1450 gram geraspte courgettes, dus dat zijn 4 cakes geworden. Drie verdwijnen er naar de diepvries. Quote
RobO Geplaatst: 20 november 2015 Geplaatst: 20 november 2015 zó kannie ook met pompoen denk je? Quote
aussiekarin Geplaatst: 20 november 2015 Geplaatst: 20 november 2015 Tja, pompoen kan met sinaasappel en vanille gecombineerd worden. Dus ik denk het wel. Quote
Anna3 Geplaatst: 1 december 2015 Geplaatst: 1 december 2015 7 potjes appelmoes met citroen en vanille, echt lekker Quote
Jeroen123 Geplaatst: 2 december 2015 Geplaatst: 2 december 2015 Bouillonpasta voor een weeshuis Vriendlief had de groenten grof gesneden en al in sessies in de keukenmachine gedaan toen ik thuiskwam. De weegschaal gaf uiteindelijk ruim 4,5 kilo aan. Daarna moest er nog een halve kilo zout bij.. 15 potten in totaal (14 op de foto, 1 in de koelkast). Ik heb van alles in huis gehaald om dit te maken, leukMAAR nu roept mijn vrouw, en hoe gebruik je het ? doe je het in de soep als je die maakt of leng je dit aan met kokend water (zeg maar een soort cup-a-soup) nu ben ik ook wel benieuwd Quote
Anna3 Geplaatst: 2 december 2015 Geplaatst: 2 december 2015 Je gebruikt het net als bouillonblokjes, dus eetlepels naar smaak toevoegen aan kokend water. En dan maak je soep of risotto of waar je maar bouillon voor nodig hebt. Of je voegt het toe aan alles wat een beetje meer smaak kan gebruiken (let wel op, het is heel zout!).Succes! Quote
Indy Geplaatst: 2 december 2015 Geplaatst: 2 december 2015 Een paar potjes lavendelscrub ,als kerstcadeautje. Ruikt echt heerlijk! Quote
Jeroen123 Geplaatst: 5 december 2015 Geplaatst: 5 december 2015 Je gebruikt het net als bouillonblokjes, dus eetlepels naar smaak toevoegen aan kokend water. En dan maak je soep of risotto of waar je maar bouillon voor nodig hebt. Of je voegt het toe aan alles wat een beetje meer smaak kan gebruiken (let wel op, het is heel zout!).Succes! Nou onze potjes zijn ook klaar, na een foutje van te weinig zout (dus alles opnieuw gemixed met genoeg zout) kwamen we uit op 6,1 kilo (incl zout) een mooie hoeveelheid vindt ik 2 venkelknollen2 preien2 hele grote winterpenen1 knolselderij3 rode paprika's6 peterselie wortels (niet van die hele grote)2 zeer grote pastinaken3 uien Nu staat er een pan verse tomatensoep op het vuur en die gaan we natuurlijk op smaak brengen met onze eigen suppengewurz Quote
RobO Geplaatst: 5 december 2015 Geplaatst: 5 december 2015 3 kg stoofperen winterrietmet een snufje kruidnagel, laurierblad, kaneel, vanillestokje, piepklein snufje zout, faire suiker, citroenschilletje en lekker veel port Quote
RobO Geplaatst: 8 december 2015 Geplaatst: 8 december 2015 persillade gedroogd, pot was alweer leeg... Quote
RobO Geplaatst: 8 december 2015 Geplaatst: 8 december 2015 laatste pepers gesneden en gesambald (wegens grote hitte vorige keer: dit keer met rubber handschoenen onder de afzuigkap ) Quote
JudithD Geplaatst: 8 december 2015 Geplaatst: 8 december 2015 persillade gedroogd, pot was alweer leeg...Wat stop je daar precies in, in die persillade? Quote It ain't what you do, it's the way that you do it
RobO Geplaatst: 8 december 2015 Geplaatst: 8 december 2015 alleen peterselie liefst plat en dunne reepjes knoflookdagje drogen en nog even grofjes fijnhakken met de staafmixer Quote
appelvrouw Geplaatst: 5 januari 2016 Geplaatst: 5 januari 2016 2 potten met pickels gemaakt, knoflookpickels op azijn met zout. De 3 x geblancheerde knoflooktenen ( ik heb een pot gewone tenen en een pot olifantentenen gemaakt) op smaak gebracht met enkele takjes rozemarijn en salieblaadjes plus roze en wilde peper. Het ziet er mooi uit, nu nog een maandje wachten voordat ik kan proeven of het lekker is... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 8 januari 2016 Geplaatst: 8 januari 2016 cranberrysaus (uit Simone's kitchen: De ultieme cranberry sausprep time: 5 MINUTEN cook time: 30 MINUTEN total time: 35 MINUTENIngredients:250 gr cranberries3 stuks steranijs3 kruidnagelsde laatste twee kruiden deden we hier in een thee-ei2 kaneel stokjes200 gram (1 cup) suiker - minder kan ook want de saus is vrij zoet dus naar smaak iets minder toevoegen is prima360 ml (1,5 cup) verse sinaasappelsapDirections:Doe alle ingredienten samen in een steelpan en breng aan de kook. Zodra alle suiker is opgelost zet je het vuur lager.Laat het zachtjes koken tot alle cranberries zijn open gesprongen. Haal van het vuur en verwijder de steranijs en de kaneel stokjes.) Quote
appelvrouw Geplaatst: 8 januari 2016 Geplaatst: 8 januari 2016 cranberry`s uit eigen duin? En dan bewaar je het in de pot ongesteriliseerd..als jam? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 11 januari 2016 Geplaatst: 11 januari 2016 neu, andermans duin, in de pot na 40 minuutjes wecken op 95 graden Quote
Swoek Geplaatst: 11 januari 2016 Geplaatst: 11 januari 2016 Aardperensoep met creme fraiche en nootmuskaat. Lekker winters soepje. Even een theelepeltje bakpoeder (zuiveringszout) meekoken tegen ongewenst gas. Ik verbeeld mij in ieder geval dat dit echt een verschil maakt. Stukjes spek of bacon erdoor en smullen maar. Quote 1 moestuin-3 kippen en 15 kwartels: miniboerderij!
appelvrouw Geplaatst: 23 januari 2016 Geplaatst: 23 januari 2016 Zojuist peperolie gemaakt op de manier uit Sichuan met licht geroosterde pepers ( was achteraf niet nodig want de pepers worden ook wat geroosterd omdat je hete olie giet op de gedroogde ( pimientos de padron en cayenne) pepers..zojuist geproefd, mooi (en iets té) pittig en een heerlijke geroosterde smaak aan de rode olie.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Flup Geplaatst: 23 januari 2016 Geplaatst: 23 januari 2016 cranberrysaus (uit Simone's kitchen: De ultieme cranberry sausprep time: 5 MINUTEN cook time: 30 MINUTEN total time: 35 MINUTENIngredients:250 gr cranberries3 stuks steranijs3 kruidnagelsde laatste twee kruiden deden we hier in een thee-ei2 kaneel stokjes200 gram (1 cup) suiker - minder kan ook want de saus is vrij zoet dus naar smaak iets minder toevoegen is prima360 ml (1,5 cup) verse sinaasappelsapDirections:Doe alle ingredienten samen in een steelpan en breng aan de kook. Zodra alle suiker is opgelost zet je het vuur lager.Laat het zachtjes koken tot alle cranberries zijn open gesprongen. Haal van het vuur en verwijder de steranijs en de kaneel stokjes.) Klinkt lekker! Bedankt voor de tip, dit ga ik ook proberen met de cranberries die ik hier nog heb. Heb afgelopen jaar ook een plant daarvan geplant, maar ik vind cranberries vies tegenvallen qua smaak. Quote
henkg Geplaatst: 13 februari 2016 Geplaatst: 13 februari 2016 In de vriezer kwam ik nog een klein pondje cayenne pepers tegen. Aan het werk: Ik neem een potje mee naar de MTF Dee. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
speets Geplaatst: 14 februari 2016 Geplaatst: 14 februari 2016 Henk, ik las ergens dat de inhoud na opening maar een paar weken goed blijft. Wat is jouw ervaring? Of zijn ze bij jou snel leeg? Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Erny Geplaatst: 14 februari 2016 Geplaatst: 14 februari 2016 @Speets Je zou voor langer bewaren na opening er een laagje olie op kunnen gieten. Dat sluit de zuurstof buiten en dus minder snel bederf. Wel ff de randjes schoonvegen voor het beste resultaat. Dit pas ik ook toe bij aangebroken blikjes tomatenpuree bij bewaren in koelkast. Werkt prima. En die olie giet je er dus eerst weer af voor gebruik of houdt het potje scheef en schep náást de olie. Quote
Indy Geplaatst: 24 maart 2016 Geplaatst: 24 maart 2016 4 liter aardpeersoep. En een pannetje voor vanmiddag gelaten, lekker Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.