Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een soort van zelfbedachte relish in de maak met de laatste te grote komkommers uit de tuin( ongelooflijk, die dingen liggen al enkele weken in mijn koele benedenkeuken en nog steeds sappig) een courgette, een handvol calabrese pepers. Ik twijfel nog over de kruiderij, maar het zal waarschijnlijk geelwortel, verse gember enne nog iets🧐 worden..

image.jpg

• Like 4

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Confiture van een kleine paarse en ronde pruim hier uit de streek. Hij heet Seugnotte en is beroemd om zijn smaak en om het feit dat je de pit er niet gemakkelijk uithaald. Ik heb de pruimen dus gewassen en gekookt en in een grove vergiet uit laten lekken zodat ik een dikke gelei overhad. Opgekookt met 1/3 suiker, de pruim was zoet en pectinehoudend genoeg.

DEBF5FD8-BDF2-410E-8315-6CD0E638C43E.thumb.jpeg.b5e7303000247fd618386bff89bc3c01.jpeg

En verder van een kilo komkommers, een kleine courgette, tien kleine pepertjes en een grote ui met geelwortel, mosterd en mosterdzaad, venkelzaad suiker en azijn zesty golden relish

9ED9FBD7-3A8C-4CAB-846B-56125F8677A4.jpeg

• Like 4

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ja, @appelvrouw Mosterdzaad had ik nog willen noemen voor in je, nu, golden relish. :cool:

En dat is juist fijn aan de overgroeide komkommers, blijven langer bruikbaar. :wink:

Net 4 potjes bramensaus ingemaakt.

• Like 2
Geplaatst:

Een kleine pot bosbessen jam omdat we de blauwe bessen niet opkregen en ze zacht werden. Dat lusten we niet… familietrekje vrees ik. Zelfs door de yoghurt heen proef je dan zo’n weeïg zacht bolletje. Blegh hahaha dus dat werd jam. Prima om het daarvoor te gebruiken.

Ook de nieuwe lading pepers gemalen (ditmaal Ethiopian brown) voor chilivlokken en jawel… na dik 10 jaar werd het tijd dat dat suffe plastic potje waar ooit de chilivlokken inzaten, heb vervangen door een fatsoenlijke glazen pot. Ziet er zo veel smakelijker uit en hoe veel jaren eerder had ik dat al gedaan kunnen hebben

4265bf5a015055cfec8e482124213944.jpg

• Like 7
Geplaatst: (aangepast)

97238065-162E-4EDC-A27B-AB640080E474.thumb.jpeg.0cbdc44bff1cdaae65ab8477dcfb07cb.jpegVandaag weer sambal en frambozenjam gemaakt! 
Mellie, ik dacht, als bij die padrons ongeveer 10-20 procent vet heet is en de rest laf, dan heb ik precies wat ik wil. 
beetje pittig, met beetje laffe pepers.  Dus al mijn padrons van de plant gehaald. 11 stuks, en zonder  te proeven sambal gemaakt. 
Jootje had goed gegokt,  lekkere sambal voor watjes ,met  af en toe een pittigje!  Happy! 
of het elke keer zo werkt, of dat ik  mazzel heb gehad? 

aangepast door jootje
  • Like 5

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...