Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Wat heb je net (in)gemaakt? (uit eigen tuin)

Featured Replies

Geplaatst:
Op 2-7-2025 om 22:54, appelvrouw zei:

Complete book of Balls Home Preserving

Daar heb ik vandaag een Indiase achar recept gevonden en gemaakt.

Met spitskool & courgette & tomaat uit Joriekes tuin

Olifantenknoflook & Padron pepertjes uet

Biowortel van de biowinkel😉

En de rest voor de boemboe-saus: cashewnoten, sesamzaad, verse gember, rode peper, kurkuma fijngemalen en dan appelazijn en rietsuiker ( alles uit de voorraad)

25 minuutjes gesteriliseerd in de oven was niet echt nodig vond ik zelf maar boek vond van wel en ik heb een brave dag.

Het eerste proefje is veelbelovend, apart met de noot en zaden erin😋

3C3A805D-78E7-4D41-8418-9B7E7C41E749.jpeg

aangepast door appelvrouw

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Klinkt erg lekker, Jet!

Een brave dag….😂

Geplaatst:

Aardbeienjam

Blauwebessenjam

Rodebessenjam

Bramenjam

Geplaatst:

Zo….dat schiet lekker op, Arja! 😊

Geplaatst:

De gedroogde rozemarijn gerist en in de pot gedaan. Weer lekker vol. Maggi weer op de droogplek boven de boiler [emoji1787] werkt als een tierelier! Zo blij daarmee.

Geplaatst:

De kersen waren in de aanbieding dus ik heb chocolade kersen jam gemaakt. Een blijvertje, want het is errug lekker😄.

Geplaatst:

Aantal flessen bessensap. cool

Geplaatst:

Een soort van bessen op sap…lekker joh! Bessen zijn wel stuk gekookt zeg maar….was de vorige keer niet, maar deze bessen waren zo mooi rijp, misschien te! Maar net gegeten op de yoghurt, en het is er niet minder lekker om! 😋

IMG_3721.jpeg

Geplaatst:

Dit waren rode aalbessen.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Komkommers zoetzuur! Goed gelukt volgens mij! 😊

IMG_3738.jpeg

Geplaatst:

Wat een leuke etiketten @jootje 😍🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌻🌱

Geplaatst:

Ja, vind ik ook. Ik schrijf er alleen niks op. De potten zijn zo, met etiket. Kunststof dus. Ik heb ze ooit gekregen, nog nieteerder gezien ook

Geplaatst:

Wat een leuke potten dan.

Geplaatst:

Dat is lekker Jorieke! Lekker door de yoghurt! 😋

Geplaatst:

Mooi zeg geweldig dat je deze oogst nu hebt en zoveel jam en ook vast veel opgegeten. Wat een rijkdom toch een goede fruitboom.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Wooowwwww! Genieten geblazen

Geplaatst:

Jam gemaakt van Zweedse bosbessen, rode aalbessen, zwarte bessen en klein handje frambozen. Gok dat zo'n 80% vd gewicht zwarte bes of bosbes was.

Ik bijf me verbazen over t feit dat spul dat ik onverwerkt vies vind (zwarte bessen en ook geen fan vd bosbessen) zulke lekkere jam e.d. oplevert.

Geplaatst:

Het water loopt me in de mond!

Geplaatst:

Prachtig @Jorieke123 , en wat veel. Heerlijk vooruitzicht voor in de winter. Dat fruit drogen (op mini-schaal vergeleken bij jullie) is me vorig jaar goed bevallen met de vijgen. Veel plezier van gehad afgelopen winter.

Geplaatst:

Fantastische saus gemaakt voor de pasta's

zz tomaten voor inmaak.jpg

En het resultaat

zz saus.jpg

Geplaatst:

Ooo wat een heerlijkheid allemaal!

Ik heb bramen geplukt onderweg en 3 potjes beamenjam gemaakt met een geplette perzik erbij.

4313b439697cc022181f1c3b9abcb011.jpg

Geplaatst:

Ik heb nog niks ingemaakt, maar ik hoop dit weekend mijn tomaten te gaan inmaken. Ik heb nu 2 bescheiden oogsen in de vriezer liggen, en de oogst van maandag zit nog in dezelfde tas in de schuur, omdat ons vriezertje overvol zit. Ik hoop dat ik er zaterdag nog een zooitje nieuwe tomaten bij heb, zodat het een beetje de moeite is bij elkaar.... ik heb geen weckketel en ook geen pressure canner, maar ik ga gewoon proberen passata maken op de manier van diana's mooie moestuin.Nooit gedaan eerder.. ik denk/hoop dan ongeveer 4-5 kilo tomaten bij elkaar te hebben, wat toch wel een aantal hakpotjes zou moeten vullen, en dan ga ik meteen mijn tomatenmachientje in gebruik nemen.

20250724_185355.jpg

20250726_150711.jpg

20250728_174041.jpg

Screenshot_20250708_224054_Amazon Shopping.jpg

aangepast door driepinter

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.