Anna3 Geplaatst: 19 augustus 2016 Geplaatst: 19 augustus 2016 Flinterdunne plakjes radijs op zoetzuur. Ben benieuwd Quote
henkg Geplaatst: 20 augustus 2016 Geplaatst: 20 augustus 2016 Bramenjam deel 2 (deel1: wat-heb-je-net-in-gemaakt-uit-eigen-tuin-t2088-1460.html#p322080):Deze keer acht potjes. Datum etiket klopt niet helemaal: ik had al een heel vel afgedrukt met datum 10-08Ik ben er nu wel klaar mee, de bramenstruiken van buurman Dirk trouwens ook. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
angela († maart 2025) Geplaatst: 20 augustus 2016 Geplaatst: 20 augustus 2016 Netjes Henk je kunt zo een winkeltje beginnen! Quote
Erny Geplaatst: 22 augustus 2016 Geplaatst: 22 augustus 2016 Drie salsapotjes met PdPdP Pepers (soort Turkse peper) in ringetjes en wat sjalotjes en knoflook op azijn met water en suiker (en peperkorrels, mosterdzaad, venkelzaadjes). Quote
RobO Geplaatst: 23 augustus 2016 Geplaatst: 23 augustus 2016 druiven-vijgen jammet wat kaneel, vanille, 5 spices Quote
jootje Geplaatst: 23 augustus 2016 Geplaatst: 23 augustus 2016 Vandaag een recept gemaakt uit dit boekje, pittige pruimensaus. Doet een beetje aan chilisaus denken. Lekker! Quote
RobO Geplaatst: 26 augustus 2016 Geplaatst: 26 augustus 2016 appel-druivensap gesaptmunt gedroogd en vijgenjam gemaakt met slok walnootlikeur, 1/2 citroensap, schilletje, piepsnufje zout, geleisuiker en ja, we hebben heel veel vijgen dit rare jaar Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 28 augustus 2016 Geplaatst: 28 augustus 2016 Ik heb gisteren een boel blauwe druiven geoogst en een kennis van me heeft er gelei van gemaakt, dus eigenlijk heb ik het niet zelf gedaan.Toch een pot of 10 gekregen en er hangen nog een boel druiven aan en die op de tuin zijn nog niet eens rijp. En ik heb vandaag de piccalilly in potten gedaan waren er ook een stuk of 10 waaronder een grote want ik kwam potten tekort en die stond er nog. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 5 september 2016 Geplaatst: 5 september 2016 Pasta saus de pan is nog niet leeg maar ik heb geen potten meer.Ik denk dat ik van het restant gewoon soep maak of zo?De basis is gewoon tomaat uit paprika en courgette dus prima soepje. Quote
appelvrouw Geplaatst: 5 september 2016 Geplaatst: 5 september 2016 Vandaag 135 kilo mirabellen gekocht in de grote mirabellenstreek Cote de Meuse onder Verdun. Hemelsbreed misschien 75 km hier vandaan, maar daar is het fruit niet bevroren, en heb je tientalen km`s boomgaard met mirabellen, kersen, quetchen, appels en peren.Omdat we toch graag -na een paar jaar geen pruimen te hebben gehad ivm de vorst- eau de vie willen maken. Ik heb er wat kilo`s af gekregen om jam mee te maken en taart mee te bakken..de eerste mirabellen zijn al ingevroren, en een ander deel staat te confituren in de suiker. Hier zie je dat we de mooiste uitzoeken, met de rest hebben we anderhave ton gevuld. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 8 september 2016 Geplaatst: 8 september 2016 20 potten mirabellenconfituur, 2 potten herfstframbozenjam, 4 porties tomatensaus met kruiden ingevroren en idem 4 emmertjes rode kool met (val)appeltjes en ontbijtkoek.Verder in de droger een berg jalapeños gedroogd en ook wat PdPdP... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erny Geplaatst: 8 september 2016 Geplaatst: 8 september 2016 Anderhalve kilo gele Salsa (met gele tomaten, groene tomatillo's, knoflook, rode ui, PdPdP, groene Khiva Komkommer, rode paprika, limoensap) en...anderhalve kilo rode Salsa (met rode tomaten, paarse tomatillo's, knoflook, rode ui, PdPdP, witte/gele komkommer, gele paprika, limoensap) en nog een halve kilo gemengd geel en rood samen in een zakje (oranje?).Alles snijden snijden en snijden en nog meer snijden, met de hand want mooie stukjes nodig en geen geblender. Even laten intrekken en nu zit het per ongeveer een halve kilo in een zipzakje en ligt klaar om de vriezer in te gaan. Pfff... Mooie basis voor mn salsa's, hoeft alleen nog maar wat extra Hotsauce bij om 'm op smaak te brengen. En de tomatenberg is vooral erg geslonken. Quote
prettig gestoord Geplaatst: 8 september 2016 Geplaatst: 8 september 2016 11 potjes cherrybomb pepers, lijken en smaken bijna identiek aan peppadews Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Anna3 Geplaatst: 12 september 2016 Geplaatst: 12 september 2016 Fles rabarbersiroop. Bij gebrek aan kleine flesjes met plop-dop, maar een beugelfles gebruikt. Kan/moet je die ook nog wecken of is zou heet erin doen genoeg zijn? Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 12 september 2016 Geplaatst: 12 september 2016 pruimen gelei, omdat er nog steeds pruimen aan de boom hangen. Quote
Flos Geplaatst: 18 september 2016 Geplaatst: 18 september 2016 Aardbeien jam gemaakt van mijn laatste aardbeien. Maar ik had er heel weinig dus heb ik 50/50 aardbeien en rabarber gebruikt. De jam is best lekker al mocht ze toch wat dikker zijn. Quote Laat ons een bloem en wat gras dat nog groen is.Vergeet voor een keer hoeveel geld een miljoen is.
speets Geplaatst: 18 september 2016 Geplaatst: 18 september 2016 1 1/2 kilo banana legs tomatenconcentraat ingemaakt. Raar hoor, gele tomatensaus Maar volgend jaar geen banana legs meer voor mij. Geweldige opbrengst, maar niet mijn smaak. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
angela († maart 2025) Geplaatst: 18 september 2016 Geplaatst: 18 september 2016 Rabarber geleiJosta bessen jamrode vruchten gelei en rode vruchten saustotaal 25 potten Nu zitten er nog kruisbessen en blauwe bessen in de vriezer. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 18 september 2016 Auteur Geplaatst: 18 september 2016 VEEL potten appelmoes. Zowel met schroefdop op de 'jam-methode' als geweckt. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 21 september 2016 Geplaatst: 21 september 2016 7 liter druivensap. pfff...wortel en prei gedroogd voor de soeppot Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 21 september 2016 Geplaatst: 21 september 2016 Rabarber geleiJosta bessen jamrode vruchten gelei en rode vruchten saustotaal 25 potten Nu zitten er nog kruisbessen en blauwe bessen in de vriezer. Ik had rode vruchten saus gemaakt maar zit er pectine in rode vruchten want het is dus geen saus in die flessen? Quote
Anna3 Geplaatst: 22 september 2016 Geplaatst: 22 september 2016 Aalbessen zijn pectinerijk, framboos heeft een gemiddeld pectinegehalte, aardbei is pectinearm. Bron: De Confituurbijbel van Madame Confituur Quote
Ralf63 Geplaatst: 22 september 2016 Geplaatst: 22 september 2016 Lemon Drop, Habanero Lemon en Rocoto Canario met wat knoflook, ui en gembersiroop staan te fermenteren.. Quote Als ik buiten ga roken, is dat meestal op eiken of beuken, maar ook wel op appel- of kersenhout...
angela († maart 2025) Geplaatst: 22 september 2016 Geplaatst: 22 september 2016 Aalbessen zijn pectinerijk, framboos heeft een gemiddeld pectinegehalte, aardbei is pectinearm. Bron: De Confituurbijbel van Madame Confituur Aalbessen zaten er niet veel in, frambozen wel maar het meeste waren tay berrys Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.