Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Drie salsapotjes met PdPdP Pepers (soort Turkse peper) in ringetjes en wat sjalotjes en knoflook op azijn met water en suiker (en peperkorrels, mosterdzaad, venkelzaadjes).

Geplaatst:

appel-druivensap gesapt

munt gedroogd

en vijgenjam gemaakt met slok walnootlikeur, 1/2 citroensap, schilletje, piepsnufje zout, geleisuiker

en ja, we hebben heel veel vijgen dit rare jaar

Geplaatst:

Ik heb gisteren een boel blauwe druiven geoogst en een kennis van me heeft er gelei van gemaakt, dus eigenlijk heb ik het niet zelf gedaan.

Toch een pot of 10 gekregen en er hangen nog een boel druiven aan en die op de tuin zijn nog niet eens rijp.

En ik heb vandaag de piccalilly in potten gedaan waren er ook een stuk of 10 waaronder een grote want ik kwam potten tekort en die stond er nog.

Geplaatst:

Vandaag 135 kilo mirabellen gekocht in de grote mirabellenstreek Cote de Meuse onder Verdun. Hemelsbreed misschien 75 km hier vandaan, maar daar is het fruit niet bevroren, en heb je tientalen km`s boomgaard met mirabellen, kersen, quetchen, appels en peren.

Omdat we toch graag -na een paar jaar geen pruimen te hebben gehad ivm de vorst- eau de vie willen maken.

2016-09-05-1897391473110194.42

Ik heb er wat kilo`s af gekregen om jam mee te maken en taart mee te bakken..de eerste mirabellen zijn al ingevroren, en een ander deel staat te confituren in de suiker. Hier zie je dat we de mooiste uitzoeken, met de rest hebben we anderhave ton gevuld

.2016-09-05-1911531473110219.05

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

20 potten mirabellenconfituur, 2 potten herfstframbozenjam, 4 porties tomatensaus met kruiden ingevroren en idem 4 emmertjes rode kool met (val)appeltjes en ontbijtkoek.

Verder in de droger een berg jalapeños gedroogd en ook wat PdPdP...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Anderhalve kilo gele Salsa (met gele tomaten, groene tomatillo's, knoflook, rode ui, PdPdP, groene Khiva Komkommer, rode paprika, limoensap) en...

anderhalve kilo rode Salsa (met rode tomaten, paarse tomatillo's, knoflook, rode ui, PdPdP, witte/gele komkommer, gele paprika, limoensap) en nog een halve kilo gemengd geel en rood samen in een zakje (oranje?).

Alles snijden snijden en snijden en nog meer snijden, met de hand want mooie stukjes nodig en geen geblender. Even laten intrekken en nu zit het per ongeveer een halve kilo in een zipzakje en ligt klaar om de vriezer in te gaan. Pfff...

Mooie basis voor mn salsa's, hoeft alleen nog maar wat extra Hotsauce bij om 'm op smaak te brengen.

En de tomatenberg is vooral erg geslonken.

Geplaatst:

Fles rabarbersiroop. Bij gebrek aan kleine flesjes met plop-dop, maar een beugelfles gebruikt. Kan/moet je die ook nog wecken of is zou heet erin doen genoeg zijn?

Geplaatst:

Aardbeien jam gemaakt van mijn laatste aardbeien. Maar ik had er heel weinig dus heb ik 50/50 aardbeien en rabarber gebruikt. De jam is best lekker al mocht ze toch wat dikker zijn.

Laat ons een bloem en wat gras dat nog groen is.

Vergeet voor een keer hoeveel geld een miljoen is.

Geplaatst:

1 1/2 kilo banana legs tomatenconcentraat ingemaakt.

Raar hoor, gele tomatensaus

Maar volgend jaar geen banana legs meer voor mij. Geweldige opbrengst, maar niet mijn smaak.

DSCF574086871474190835.JPG

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Lemon Drop, Habanero Lemon en Rocoto Canario met wat knoflook, ui en gembersiroop staan te fermenteren..

Als ik buiten ga roken,

is dat meestal op eiken of beuken,

maar ook wel op appel- of kersenhout...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...